Nightwish

Minä saan Oncen vasta lokakuussa synttärilahjaksi. Muita levyjä minulla ei ole kun retkahdin Nightwishiin vasta viikko ja pari päivää sitten. :roll: Arvaatkaa kenen ansiosta?
Firenan

Nemosta tykkäsin jo alusta saakka, enkä ole vieläkään kyllästynyt siihen.
Latasin promoja (lyhennettyjä, esittelyitä varten) ja sain ekaksi Forever Yours-biisin, herkkä biisin ja latasin lisää.
Nyt niitä promoja on kerääntynyt (pakkomielelle se NW käy :D )
Wish I Had An Angel, Higher Than Hope, Dead Gardens, Dark Chest Of Wonders, Sleeping Sun, The Siren ja Planet Hell.

Wish I Had An Angelin video on hyvä, nauhoitin TOP40:n kun en ollut kotona kun se tuli. Katsoin videon kaksi kertaa, en voi uskoa että suomalaisen bändin biisi olisi Hollywood leffan soundtrackilla.
 
Nighwish on kieltämättä aika mainio yhtye. Itse olen pitänyt heistä muistaakseni Wishmasterin ajoilta asti, mutta nyt on suurin into hieman hiipunut. Minä pidän eniten Oceanbornista ja Angels fall firstistä, ne ovat vain niin kauniita. Oncelta en odottanut oikeastaan paljon mitään, mutta se olikin ihan positiivinen yllätys. Mm. kappaleet Ghost love score ja The Siren ovat upeita.

Pidän Tuomaksen sanoituksista kovin. Ne ovat jotenkin satumaisia, ja ihanan unenomaisia. :D Ainut asia, mistä en oikein pidä, on Tarjan ääni. Kyllä, se on kaunis, mutta minä en sitä yhdistäisi tuollaiseen musiikkiin. Toisaalta, mikä muukaan siihen sitten sopisi?
 
Kyllä. Nightwishiakin on tullut semmoiset neljä vuotta kuunneltua putkeen. Oceanborn, Wishmaster, Century Child sekä Once löytyvät hyllystä, ja Angels Fall Firstin tahtoisin kovasti. Ei ole vain koskaan tullut hankittua. Over the Hills and Far Away ei toisin kamalasti kiinnostaisi.
Tosiaan veljeni kautta aloitin kuuntelun, ja sitten addiktoiduin ^^ Oceanborn on mielestäni ylivoimaisesti paras levy kaikista, mitä nyt olen kuullut. Toisaalta Oncekin on aivan mahtava kaikkine kuoroineen ja sinfoniaorkestereineen. Wishmaster ja CC ovat myöskin kivoja, mutteivät yllä kuitenkaan näiden kahden yläpuolelle.. :) Miten Tuomas pystyy vain suoltamaan tuollaisia juttuja? Aivan uskomatonta.
Niin, ja pitää nyt soittajiakin ylistää. Varsinkin Jukka Nevalainen pistää korvaan joka kerran kuunneltaessa (etenkin Oceanbornissa ^^). Parempaa rumpalia saa etsiä. Empusta en nyt noin tiedä, kai hänkin hieno on, ei siinä mitään. Kitarasoolot saisivat vain mielestäni mennä vielä jotenkin ylemmälle tasolle :wink: Tosin Tuomashan sen sävellystyön tekee...
Entinen basisti, Sami, ei oikein koskaan ollut esillä.. Kun tämä osio vaihtui Marcoon, olin vain todella innoissani, sillä Tarotkin kuuluu niihin ihaniin bändeihin. Ja saimmehan tottakai lisänä uuden, upean solistin!
Tuomaksesta ei varmaan tarvitse tämän enempää sanoa? Hän on ihanaisan loistava.
Ja vielä Tarjan ääni... Hieno. Ei niin oopperamainen (ihan vain hyvä juttu, eikö vain? :D Voidaan biisit tuolla lailla ihmismäisemminkin lausua...). Itse perustan enemmän mieslaulajiin, mutta eihän se nyt Nightwishiin kävisi yrittämälläkään. Tarja tulkitsee Tuomaksen tuotokset, hän on bändin sielu. Silti itse äänestä jää jotakin... eh... puuttumaan? Tulikohan nyt oikea sana. No, tiedätte kumminkin, mitä tarkoitan.

Menipäs nyt syvälliseksi... :roll:
 
Lainaus:
Ja minunkin mielestäni tämä uudempi Nightwish (niin Century Child kuin Oncekin) ovat parempia, tai suuntaus on parempaa kuin aiempi ns. leirituli meininki (varsinkin ensimmäinen levy). Toki sekin uppoaa meikäläiseen. Mutta hevimpi parempi. :twisted:


Hih. Oli vielä pakko tähän, että lähinnä juuri sillä ensimmäisellä levyllä, AFF, on sitä ns. "leiritulimeininkiä". Oceanborn on mielestäni paras ja.. öh.. hevein kaikesta tuotannosta. Jostain syystä ajattelen näin. Saattaa se vieraileva mieslaulajakin vaikuttaa, erilainen kuin Marco kun on. Ja tämä levyhän on heti seuraava Angels Fall Firstistä.
 
Mistälie tuo lainaamasi pätkä, mutta siihen: kyllä minun mielestäni Oceanbornin ja Wishmasterin soitannot kuulostavat huomattavasti hevimmiltä kuin uudempien levyjen 'haikailut'. Oncekin kuulostaa jo silkalta elokuvamusiikilta harva se hetki.
 
Ookoo, minä tunnustan. (siis sitä vain, että saattanee olla minua tuossa lainattu..)
Noh, anyway. Itseasiassa olen tullut itsekkin siihen tulokseen, että Oceanborn ja Once on niitä hevimpiä tai ainakin hevimmiltä kuulostavia levyjä, saman se miltä vaikuttavat, elokuvamusiikki tms.
Ja nyt kun omistaa kaikki yhtyeen lätyskät, niin on hieman helpompi sanoa yhteis mielipidettä

Kylläpäs saan tänään taas itsestäni selviä lauseita ulos. :roll: Koettakaa kestää.
 
Niin tuosta Nightwishista sen verran että miten kääntäisitte Higher Than Hopessa olevan lauseen Now my dreams are left to live trough tou...? Kun tuo live trough voi tarkoittaa sekä elää jonkin kautta tai sitten kestämistä tai sietämistä ja onko tuo are left passiivissa jolloin my dreams olisi objekti? Siis tarkoittako tuo lause että unelmani jätetään elämään kauttasi vai että unelmani jätetään kestääksesi/sietääksesi/kantaaksesi vai jotain muuta? tuo lause on mietityttänyt minua ja muutamaa kaveriani levun julkaisemisesta lähtien. :D


-Jarkko
 
Veikkaisinpa, että tuolla tarkoitetaan nimenomaan 'unelmani jätetään elämään kauttasi', luulisin.

Hee, huomenna Suomen -kiertueen avauskeikalle. Jees.
 
Elemmakil sanoi:
Niin tuosta Nightwishista sen verran että miten kääntäisitte Higher Than Hopessa olevan lauseen Now my dreams are left to live trough tou...? Kun tuo live trough voi tarkoittaa sekä elää jonkin kautta tai sitten kestämistä tai sietämistä ja onko tuo are left passiivissa jolloin my dreams olisi objekti? Siis tarkoittako tuo lause että unelmani jätetään elämään kauttasi vai että unelmani jätetään kestääksesi/sietääksesi/kantaaksesi vai jotain muuta?
Hmm.. eikös sen pitäisi olla "...my dreams are left to/for you to live through", jotta tuo jälkimmäinen käännös olisi mahdollinen. Kyllä ainakin minun kielikorvani pitäisi ensimmäistä käännösvaihtoehtoasi jotakuinkin ainoana mahdollisena.
 
Miltonia sanoi:
Tuomas Holopainen on kyllä ihailtava nero, en millään jaksa käsittää miten ihmeessä se osaa noita kappaleita väsätä. Epäreilua minäkin haluan! Marcon myötä bändiin tuli jännä lisä ja vaikka ekaks Samin lähtö oudoksutti niin ei kyllä enää. Marco sopii Nightwishiin kuin tukka päähän.

Minäkin olen sitä mieltä että Tuomas on ihmeellinen nero, hän olisi jotenkin taivaallinen... Eilen tässä juttelin hänen kanssaan messengerissä (hän lisäsi minut listaansa) ja se oli ihmeellistä että hän oli siinä. Mutta hän oli aivan tavallinen ihminen jolla on loistava huumori, hän sanoi minua yhden kuvan perusteella punahilkaksi... :D Kerroin kaverille mutta järki pidetään etten anna kenellekkään hänen osoitettaan. Siinä menisi hänen yksityisyys kun jokainen yrittää lisätä hänet.
 
Haltiamieli sanoi:
Elemmakil sanoi:
Niin tuosta Nightwishista sen verran että miten kääntäisitte Higher Than Hopessa olevan lauseen Now my dreams are left to live trough tou...? Kun tuo live trough voi tarkoittaa sekä elää jonkin kautta tai sitten kestämistä tai sietämistä ja onko tuo are left passiivissa jolloin my dreams olisi objekti? Siis tarkoittako tuo lause että unelmani jätetään elämään kauttasi vai että unelmani jätetään kestääksesi/sietääksesi/kantaaksesi vai jotain muuta?
Hmm.. eikös sen pitäisi olla "...my dreams are left to/for you to live through", jotta tuo jälkimmäinen käännös olisi mahdollinen. Kyllä ainakin minun kielikorvani pitäisi ensimmäistä käännösvaihtoehtoasi jotakuinkin ainoana mahdollisena.

No anteeksi vaan, mutta kun ei pitäisi. Noin se näet on. :D
Kyllä sitä sen verran tarkkaan on nuo sanat tullut käytyä läpi (sekä niiden syvällisempi merkitys, yms *rakastaa kehua suuresta panostautumisesta tähän asiaan* :p), että voisin melkein jopa sanoa, että ei niitä virheitä nyt niin kauheasti Nightwishin saralla tule tehtyä. Mitä nyt pieniä. Ja pieniähän ei lasketa ;)
 
Mutta siis. Joku täällä topikissa oli kysellyt jollekin keikalle peruutuslippuja. Miten se oli tapahtunut? Jäähallin keikalle on kaikki liput jo myyty, ja ajattelin nyt varmuuden vuoksi kysellä peruutuspaikkoja, jos mahdollisuus on. (Epäilen vahvasti etten niitä tule saamaan. Päätin tämän suhteen ajatella negatiivisesti.) Pitänee varmaan soittaa?...

Mutta itse bändistä sitten. Voi hyvä luoja. Minä olen Nightwishistä pitänyt lähestulkoon niin kauan kuin muistan. Tai en nyt pitänyt, mutta olen tiennyt sen olemassaolosta hirveän kauan. Ja nelisen-kolmisen vuotta sitten alkoi kunnon fanittaminen, tutustuin enemmän Nightwishin musiikkiin ja nyt ollaan täysipäiväisiä faneja. Ensimmäinen Nightwishin levyni oli Oceanborn, ja hankin sen lähestulkoon ainoastaan Walking in the Airin takia. Mutta onneksi nyt olen tutustunut siihen paremmin, Gethsemane ja Sleeping Sun on iiihania biisejä. Sleeping Sunin alussa Tarjan ääni tosin kuulostaa vähän mieheltä. Oikeasti.

Century Childiltä minä tykkään melkein ainoastaan yhdestä kappaleesta kunnolla, Dead to the World. Oncelta sitten tykkään tietysti Nemosta. (En uskalla kuunnella sitä enää paljon, menee kohta jo kyllästymiseen.) Toinen ihana kappale on Kuolema Tekee Taiteilijan. Arvostan, kun se on laulettu suomeksi. Ja minulle kuin tehty biisi. Tainno. Vaikea selittää. :D Se vain on niin minun makuni mukainen.
 
Mew sanoi:
Minäkin olen sitä mieltä että Tuomas on ihmeellinen nero, hän olisi jotenkin taivaallinen... Eilen tässä juttelin hänen kanssaan messengerissä (hän lisäsi minut listaansa) ja se oli ihmeellistä että hän oli siinä. Mutta hän oli aivan tavallinen ihminen jolla on loistava huumori, hän sanoi minua yhden kuvan perusteella punahilkaksi... :D Kerroin kaverille mutta järki pidetään etten anna kenellekkään hänen osoitettaan. Siinä menisi hänen yksityisyys kun jokainen yrittää lisätä hänet.

Meikäki jutteli just Kurt Cobainin kanssa. Jotain se höpötti, että uutta levyä puskee nje. nje. On kyl muutenkin hauska tyyppi ja käytiin muuten tossa viime kesänä sen kans kalallakin. Meikä sai vaan pienen hauhen. Kurtin piruhan se nappas jonku muinaishistoriallisen lentoahvenen. Menin kyllä kateudesta vihreeksi.
 
Hexa: Tuo on kyllä vale! Muinaishistorialliset lentoahvenet kuolivat sukupuuttoon jo Kekkosen aikaan.

Kuuntelin muuten tuon uusimman albumin läpi ja vaikken mikään Nightwishin suurin ystävä olekaan, niin ihan mukavalta korvaani kuulosti.
 
NIghtwish..

On Nightwishia kuunneltu, ja välillä aika paljonkin.. Kaikki peruslevyt olen ostanut ja kuunnellut.. Ja olin aika lailla fani vielä puoli vuotta sitten.. Mutta sitten se alkoi..

Tuomas teki elämänsä munauksen ja muutti tyyliä, siitä ainoasta oikeasta Nightwish-tyylistä.. Oceanborn ja Wishmaster olivat aivan mahtavia, en edes osaa sanoa kumpi on parempi.. Angels Fall First sisälsi muutamia hyviä biisejä, kuten Tutankhamen, Elvenpath ja Beauty And The Beast.. Näillä kolmella levyllä oli sitä jotain aivan mahtavaa.. Mahtavia melodioita.. Mutta sitten tuli suosio.. CC oli vielä hyvän yläpuolella ja CC:llä oli joítain loisto kappaleita..

Viime keväänä se sitten tapahtui.. Ensin tuli Nemo.. Surkea.. Sitten tuli Once ja siihen se jäi.. Tuntuu kuin Tuomas olisi hassahtanut vähän liikaa siihen Mahtipontisuuteen ja unohtanut kokonaan vanhan mainion Nightwishin.. Oncella ei ole yhtään Oceanborn/Wishmaster tasoista kappaletta.. Kitarat ovat tylsiä kolmen sävelen rämpytyksiä..

Ja sitten tuli vielä lisää suosiota.. Nykyään alkaa Nightwishin metallitausta unohtumaan ja alle 10-vuotiaat pikkutytöt kuuntelevat Nw:tä sen takia että se on listojen kärjessä.. Tarjan laulu on niiiin ihanaa ja lehdissä puhutaan Poppari Tarja Turusesta..

Mielestäni taso on vajonnut aika alas.. Väittäkää vastaan, jos olette eri mieltä..
 
moi!

en oikei tykkää sen musasta ,mutta sen lauluääni on ihana kadehdin sitä sillä on niin mahtava lauluääni!!!!!
 
Re: NIghtwish..

Últhar sanoi:
blaa blaa Mutta sitten tuli suosio hölö hölö

Aika hassu juttu, että mielestäsi NW:n metallitausta alkaa unihtumaan, Once nyt sisältää yhtyeen raskainta materiaalia koskaan, esim. Romanticidea. Paitsi jos mielestäsi raskaus = tuplabasari ja tilutus, niin siitä on onneksi jo päästy.
Oceanborna ja Wishmaster ovat kyllä loistavia levyjä, mutta bändit katsos kehittyvät, enkä usko että suosiolla on sen kanssa mitään tekemistä. Kyllä Oncen kuitenkin välittömästi NW:ksi tunnistaa, ei se tyyli ole mielestäni muuttunut, ainoastaan kehittynyt.

-Ville
 
No niin, nyt on sitten tullut nähtyä viimein NW livenä.. Oli kyllä mahtava keikka. Ja tietenkin olin ihan etualalla. Muistona siitä on nyt sitten kipeät pohkeet ja mustelmia jaloissa. :D Pieni hinta siitä elämyksestä.. *tahtoo uudestaan*

Ei sitä lehtikuvista ole koskaan tajunnut, miten kaunis Tarja oikeasti on. Näytti välillä melkein kuin enkeliltä. Aivan ihana! [Ei taas sitten ollut yhtään turha viesti... *virn*]
 
Re: NIghtwish..

Oroch sanoi:
Kyllä Oncen kuitenkin välittömästi NW:ksi tunnistaa, ei se tyyli ole mielestäni muuttunut, ainoastaan kehittynyt.

Ihan samaa mieltä. Once on ilmettyä Nightwishiä. Tunnistaisin kaikki Oncen kappaleet Nightwishin musaks vaikka kuulisin ne jonkun muun esittämänä. Niin selvä jälki niissä kuitenkin on.

Pakkohan kaikkien bändien on kehittyä eihän ne muuten pääsis eteenpäin tosifanitkin kyllästys hyvin nopeesti jos kaikki bändin cd:t kuulostas yheltä ja samalta. Nightwish on mun mielestä itse asiassa kehittynyt tosi ansiokkaasti, eteenpäin on koko ajan menty mutta tyyli on kuitenkin pysyny omalleen uskollisena.

Jos pikkutytöt kuuntelee Nightwishiä tarkottaa se kai sit sitä et ne on tajunnu mitä kunnon musiikki on :wink: Ei vaan sehän olis ennen kuulumatonta jos listakärjen tuntumassa soittava bändi ei sais ns. suosiofaneja ainahan niin on käyny. Ja tulee käymään.

Huomasin kyllä ittekkin että kun NW sai mainetta Suomessa enempi sitä rupes kuunteleen monet "virran mukana kulkijat" mutta en usko Tuomakselle nousee semmonen päähän. Eihän suosio Nightwishille mikään uus juttu oo, onhan se ollu suosittu ulkomailla ties kuinka kauan, vaan se ehkä enemminkin on uutta, että nyt sitä on myös täällä Suomessa laajemmin.

Pointti oli kuitenkin se että Nightwish kehittyy eteenpäin niinkun hyvän bändin kuuluukin, eikä yhden tai kahden levyn perusteella voi sanoo että no niin nyt se sit on tätä koko loppu ajan.

hmm menipäs sekavaks. no pistetään väsymyksen ja adrenaliinin piikkiin :roll:
 
Ylös