Nightwish

Itse pidän eniten nimen omaan Oceanbornista. 8) Omistan Oncen, CC:n, Oceanbornin ja Angels Fall Firstin, ja näistä levyistä on tullut kuunneltua vähiten AFF:iä. Se ei jotenkin vaan uppoa... :?

Olin tuossa pari viikkoa sitten NWn keikalla Jyväskylän Paviljongissa. Oli mieletön elämys, pääsin lähes eturiviin, koko keikan ajan olin ihan liekeissä (en vihjaa siis liekkiefekteihin, vaikka salissa kieltämättä olikin kuuma... :twisted: ) . Onneksi kuitenkin pääsin keikalle, kun lehdessä aluksi olikin virheellistä tietoa mm. ikärajasta. Vaikka en itseäni ihan hirmuiseksi faniksi sanoisikaan, NW pitää nähdä uudestaan... :twisted: 8)
 
Nightwish on ihan hyvä bändi. En tosin itse omista ainoatakaan levyä, olen juuri lainannut oncen bestikseltäni ja se on ihan hyvä. Mutta kun joku sanoi, että tämä levy olisi liian mahtipontinen, aloin itse miettiä samaa, luultavasti se oli siis vähän tottakin (kuuntelen juuri parhaillaan sitä samaista oncea, siis). Kyllä niitä muitakin hyviä bandejä on, mutta kyllä tämäkin kelpaa, paljon keskimääräistä paremmin, muuten :mrgreen:.
 
On juu tulossa: minä, ||Kane|| ja Zewreth. Pitää vielä hieman sumplia missä ollaan yötä, mutta muutoin matkasuunnitelmat ovat valmiina. Tätä ollaan odoteltu! Kiitoksia vain isukille, joka reippaana soitti aamulla ja ilmoitti varanneensa meille liput, vaikkei edes ollut koskaan tullut kysyneeksi että kiinnostaisikohan meitä moinen :p
Mutta jos aikoo miitin tyylistä souvata, lienee paras siirtyä Kohtauspaikkaan. Siellä taisikin olla yksi topic Nightwishin keikoista.

Ja mitä mahtipontisuuteen tulee, se ei ole minusta lainkaan pahasta. Monen muun kohdalla se voisi olla todella kökköä, mutta Nightwishin tyyliin se istuu melkoisen hyvin. Luulin Century childin jälkeen että tämän mahtipontisempaa musiikkia ei voida enää tehdä. Pidin levystä todella paljon, mutta Once yllätti todellakin uusilla kokeiluillaan. Etenkin sinfoniaorkesteri nappasi todella upeasti.
 
Kyllä! Ehdottomasti yksi suomen parhaista bändeistä, varsinkin tämä uusi levy on ihan huippu :lol:
Omasta mielestäni parhaita biisejä ovat Dark Chest of Wonder, Planet hell, Chost love score ja melkeimpä kaikki muutkin biisit uudelta levyltä, "Kuolema tekee taitelian" biisikin on ihan jees vaikka ei kuulukkaan niihin ykkös kipaleisiin...
 
Minä ihastuin Nightwishiin auttamattomasti levyjen Oceanborn ja Century Child välillä. Oikeastaan ainoa asia mistä en NW:ssä pidä on että se on liian suosittu. Aika itsekästä: yleensähän sitä toivotaan menestystä bändille josta pitää.
 
Cirandel: Minäkin olen vähentänyt NW:n kuuntelua nyt Oncen saaman suosion jälkeen.. Jotenkin vain ei huvita tunnustaa kuuntelevansa niin suosittua musiikkia, kun pitäisi niin kovaa olla omaperäinen ja erottua massasta. :roll: Tyhmää.
 
<b>Ylläripylläri:</b>
Et sinä ole sen erilaisenpi, vaikka kuuntelisitkin NW:n sijasta alaskalaista ug-bläkkiä.
 
Tiedetään. Se tekeekin koko hommasta niin tyhmän.
Mutta yritäpä katsoa halveksivasti muita "massateinejä" vakuuttavasti jos kuuntelet suosittua musaa :wink: .
 
"Johtajatyyppien" hyväksynnän hakeminen ja näennäisen turvallisuuden tavoittelu ovat minunkin mielestäni ihan käsitettäviä motiiveja siinä missä ajanhaaskuun välttelykin, mutta ehkäpä tuo silmänisku viittaa kommentin sisältävän mahdollisesti jonkinmoista itseironiaa.
 
[offtopic]

En edes usko, että sisältää.

Ja tiedoksi kaikille, 95 % ihmisistä sanoo, ettei kuulu "massaan". Kuka piru siihen sitten kuuluu?

Jonkun silmissä olet aina massaa.

[/offtopic]

-Ville
 
Ja offia lisää...
Massateinihän minäkin aika monen mielestä olen. Jos muuten 5% myöntää kuuluvansa massaan, hehän itse asiassa erottuvat massasta myöntämällä sen. Eli 95% kuuluu massaan, jossa kaikki ainakin luulevat erottuvansa joukosta.
 
Ensi kosketukseni Nightwishiin tapahtui viidennellä luokalla, jolloin sattui olemaan levyraati, ja joku soitti Nightwishin Over the Hills and a far away- kappaleen. Ei se vielä silloin kolahtanut.
Muutama vuosi eteenpäin. Ostin levyn MM2003, jossa sattui olemaan tuo kappale, ja rupesin kuuntelemaan sitä. Se kuulosti ihan hyvältä.
2004 kesä. Nemo soi telkkarissa ja mietin, että onpas aika hyvä biisi. Yleensä en Nightwishin kaltaisesta musiikista ole pitänyt, mutta nyt siihen on jo tottunut.
Pari kuukautta sitten eksyin netissä katselemaan Nightwishin kappaleiden sanoja netisssä. Yllätyin, fantasiakirjallisuuden ystävänä, huomatessani kappaleissa tuttuja nimiä: "Mielikki", "Sla-Mori", "Shalafi", "Meet me at the Inn of Last Home!" Mitä ihmettä?! Olin niin hämmästyksissäni, että ostin kaupasta Wishmaster-albumin.
Ja kyllä kannatti. Aluksi kaikki kuulosti oudolta, mutta pian musiikkiin tottui ja siitä rupesi pitämään. Nyt omistan Wishmasterin lisäksi Once-albumin, mutta olen silti vielä sitä mieltä, että vanhemmat kappaleet ovat parempia.
Hyviksi kappaleiksi ovat osoittautuneet Kinslayer (josta en aluksi pitänyt ollenkaan), Wanderlust (selvästi paras), Wishmaster, Crownless, Deep silent Complete sekä FantasMicin kaksi ensimmäistä osaa.
Once kuulosti todella oudolta. Löytyi sieltä kuitenkin Dead Gardens ja Ghost Love Score, jotka ovat selvästi parempia (minun mielestäni) kuin muut albumin kappaleet.

Muuten, mistä albumilta löytyy kappale "Once Upon a Troubadur"? Se biisi kiinnostaisi kuulla, mutta millähän levyllä se olisi?
 
Dilraen sanoi:
Muuten, mistä albumilta löytyy kappale "Once Upon a Troubadur"? Se biisi kiinnostaisi kuulla, mutta millähän levyllä se olisi?

Troubadour löytyy ainakin omistamaltani Wishmastour 2000 Limited -levyltä (Spinefarm 2000) sekä tiettävästi ranskalaiselta Angels Fall Firstin painokselta (Darklyrics.comissa se onkin paikalliseen tapaan listattu tämän levyn biisien joukkoon).
 
Troubadour löytyy myös Bless the Child- läpyskältä, mikähän painos tuo nyt sitten lieneekään. Ostin anttilasta 15 egellä, eli saatavuus ei ainakaan ole ongelma. :)
 
Jos joku ehtii kysyä niin kyllä, Tuomashan se siinä laulaa ja Tarja laulaa kertosäkeet.
Kysyin Tuomakselta asiaa ja hän yritti sanoa minulle että kuulin vain ääniä. :D

Kolmas singlehän on Kuolema Tekee Taiteilijan, en olisi ikinä uskonut. Mutta se biisi on niin kaunis...
 
Piti käydä eilen ostamassa toi uusi single. Ihan vain viimesen boonusraidan takia. "Symphony of Destruction - Live". Ihan sairaaloisen hyvä coveri :)
 
Cirandel sanoi:
Minä ihastuin Nightwishiin auttamattomasti levyjen Oceanborn ja Century Child välillä. Oikeastaan ainoa asia mistä en NW:ssä pidä on että se on liian suosittu. Aika itsekästä: yleensähän sitä toivotaan menestystä bändille josta pitää.

Suosiohan tulee ja menee. Kun Nightwish julkaisi Century Childin, se nousi muutaman kappaleen suosiollisella avustuksella maineeseen ja kunniaan. Nightwish oli taas iso asia. Sitä kuuntelivat "kaikki", niinkuin nämä hevipuritistit asian näkivät. Oli siis huono asia, kun Nightwish oli niin suosittu. Silloinkin.

Nyt, kun Once niittää suosiota ja "Wish I Had An Angel" soi jossain kohtaa itsepoltetuilla teinipoppislevyillä, on Nightwish taas surkea, kun "sitä kuuntelee kaikki, eikä sen kuuntelu ole yhtään erikoista".
Mikä logiikka tässä ajattelussa on? Miksei bändiä voi kuunnella jos se on suosittu? Onhan Nightwish nyt kuitenkin vähän eri asia kuin suositut "teinipoppisbändit". En itse ymmärrä ajattelua, jonka mukaan bändistä tulee automaattisesti huono, jos se tekee musiikkia josta tulee suosittua muidenkin kuin metal-musiikkia kuuntelevien ihmisten keskuudessa.

Itse olen kuunnellut Nightwishiä vuodesta '98, eikä suosio ole muuttanut minun kuuntelutapojani bändin suhteen. Kyllä minä sitä levyiltäkin kuuntelen, vaikka biisit kuinka soisivat radiossa, ja taatusti kuuntelen vaikka sitä kuuntelisivat kaikki "massateinit" (heitä loukkaamatta).

Mutta siis, suosio tulee ja menee. Kyllä se Oncekin kohta unohtuu, eikä Wish I Had An Angel soi radiossa kovin kauaa. Mutta ei se estä edelleenkään minua kuuntelemasta Nightwishiä edelleen.
Ehkäpä muutkin voivat kuunnella Nightwishiä taas sitten, kun se ei ole enää niin suosittua. Yleensä tämä aika on se 1-1.5 vuotta levyjen välissä.

Hmph.

Hexa sanoi:
Piti käydä eilen ostamassa toi uusi single. Ihan vain viimesen boonusraidan takia. "Symphony of Destruction - Live". Ihan sairaaloisen hyvä coveri :)

Hexa, mikäs sulla on kun coveria kehut :wink: Eivätkös ne yleensä ole "musiikin turhaa raiskausta"? :wink: x)
 
Ylös