Puhelinmyyjät

Puhelinmyyjät tekevät vain työtään, joten en suuremmin heihin henkilöinä ole ikinä ärsyyntynyt. Kaverini toimi lehdenmyyjänä vähän aikaa, ja sanoi että ruudulle heille suoraan tuli kaikki mitä piti selittää. Itsekin olen kuullut joitain kuluneita juttuja monta kertaa, kuten "emme me naimisiin ole pyytämässä, hehheh". Eniten minua kuitenkin ärsyttää liiallinen tuttavallisuus, toissapäivänä soitti myyjä joka toisteli nimeäni koko ajan. En tykännyt. Onneksi oli helppo kieltäytyä, kun kaksi tarjoamistaan lehdistä tulee jo ja kolmas ei kiinnosta.

Minulla on suoramarkkinointikielto numerossani, joten nykyään tulee soittoja vain firmoista joiden kautta olen joskus lehtiä tilannut. Nykyään tosin tilaan mieluummin suoraan kustantajalta, kun sieltäkin joskus soittelevat. Paremmat tarjoukset ja onpahan järjestelmät ajantasalla. Joskus tilasin Episodin jonkun ulkopuolisen firman kautta, ja tilaus ontui alussa tosi paljon (lehteä lähetettiin pari ekaa numeroa aina kirjekuoressa minulle, kun soitin ettei ole uusinta numeroa taas näkynyt). Näillä välikäsillä ei taida olla suoraa yhteyttä kustantajan tilaustietoihin... On vähän hömelöä kaupata miullekin lehtiä jotka miulle jo tulee.
 
Minulle puhelinmyyjien kanssa puhuminen on ongelma. Minä yksinkertaisesti en VOI löydä puhelinmyyjälle luuria korvaan, ja jos sattuu soittamaan niin innokas puhelinmyyjä, ettei ensimmäistä eitä usko, minä menen ja tilaan jotain ihan tarpeetonta (vain koska kylkiäisenä saa meikkipussin tai pikkiriikkisen bilelaukun). Nyt sitten puhelinmyyjät ovat päättäneet ruveta pommittamaan minua niin etten uskalla vastata puhelimeen jos en tunnista numeroa :S
 
Minusta on mukava ilmaista puhelimyyjälle, ettei minua kiinnosta, ja jokaisella kerralla yritän sanoa sen eri tavalla.. :D Oikein mukavaa ajanvietettä..
 
Ärsyttää, jos puhelinmyyjät soittelee. Miulle ei onneks kovin usein, mut joskus.
Välil lyön luurin korvaa ja välil keksin jonku tekosyyn / yritän sanoo kohteliaasti miks en voi tilata jotai lehtee tms. Mut en yleensä kuulosta kauheen vakuuttavalta. :D
 
Muistan päivän kun erään tietyn puhelinmyyjän jatkuva "häirintä" tuotti lopulta kummallisia tuloksia. Päätimme ottaa kavereiden kesken skaban kuka pystyy puhumaan puhelinmyyjän kanssa kauimmin. Mielenkiintoinen ja hyödyllinen kokemus loppujen lopuksi. Huomasin että on paljon helpompi saada puhelinmyyjä lopettamaan tiettyyn numeroon soittelemisen myymällä itse hänelle oman polkupyöränsä, kuin toistelemalla lausahduksista "en halua", "ei kiitos", "täytyy lopettaa", "en ehdi" muodostettuja lauseita. [22]

Mitään puhelinmyyntiä vastaan minulla ei suinkaan missään nimessä ole. Itse sitä en haluaisi tehdä missään nimessä. Luulisi olevan erityisen vaikeaa ja turhauttavaa puuhaa. Toisaalta.. Ei siitä kauaa muistaakseni ole kun luin Hesarista tehokkaimpien puhelinmyyjien kuukausipalkoista. Ahkerimmat sulosoinnut olivat yltäneet jopa yli 5000 € palkkoihin. Kuinkakohan monta lehteä täytyy saada myytyä tuollaisella tuloksella...?
 
Itse olen hyvin ärsyyntynyt puhelinmyynnistä. Minulle on jo monesti tarjottu erittäin halpaa sähkösopimusta, kerran muistaakseni loma-asuntoakin. :D

Olen yleensä ilmoittanut vain, että olen valitettavasti ala-ikäinen enkä asu omassa asunnossani, ja kehottanut soittamaan uudestaan *sensuroitu* vuoden päästä.

Ei minulla sitä työtä vastaan mitään ole. Kunhan eivät vain minulle soittelisi.
 
Ylös