Elder Scrolls IV: Oblivion

Totaalikyllästyminen Oblivioniin. :S ensiksi jouduin aloittamaan 2 kertaa alusta koska häsläsin modien kanssa, ja nyt kun sain kuntoon niin kaveri tallensi tallennukseni päälle ja nyt joudun menemään alkupaikat neljättä kertaa läpi.
 
Yksi vinkki muuten niille jotka ovat kyllästyneet alkuluolaston ryömimiseen. Tallentakaa peli juuri ennen viemäreistä ulos astumista, ja tallettakaa tämä tallennus johonkin hyvään paikkaan. Siitä voi aina jatkaa, sillä avatessasi viemärin oven, peli antaa sinun muuttaa mitä tahansa osaa hahmostasi. Kätevä keino aloittaa uusi hahmo, jos on alkuluolaston jo kertaalleen ryöminyt läpi.
 
On olemassa myös pari kätevää modia joilla ei tarvitse aloittaa ollenkaan vankilasta. Esim. itse käytän modia jossa pelaaja aloittaa Leyawiinin lähistöltä. Ja parasta on se ettei juonikaan kärsi tästä jos valitsee muokattujen tekstien kanssa olevan version.
 
Mikä kumma peliäni vaivaa? Normaalilla aloituksella en pääse edes sewereistä ulos, ennenkuin peli tilttaa ja sama juttu vaikka olisi tuo Alternative Start modi käytössä. Modeja käytän, ja olen poistellut viallisia mutta edelleen tilttaa.. :(
 
Loistava peli, mutta tällä hetkellä se ainoastaan karmii minua. :knockout:

Pelailen nimittäin tällä hetkellä Through a Nightmare, Darkly - nimistä questia eikä minulla ole hajuakaan miten sen selvittäisin. Kukaan muu pelannut sitä läpi?
Ja se Henantierin unimaailma. Karmii, karmii ja karmii.

Kenelläkään muuten tietoa kuinka paljon kämppä maksaa Cheydinhallissa? Ei riittänyt oikein taidot mielistellä tuon kaupungin johtohenkilöä, joten se hinta jäi vähän pimentöön.
 
En ole jaksanut pelata tätä vähään aikaan, taisin pelata liikaa yhdellä kertaa. Peli-iloa kyllä syö melkoisesti Oblivionin kanssa kiukkuileva näyttis (gf7900gt), jonka takia peli jumittuu ja kone boottailee paljon.

Galbedir, joko hoitelit unimaailma- tehtävän?
 
Galbedir sanoi:
Kenelläkään muuten tietoa kuinka paljon kämppä maksaa Cheydinhallissa? Ei riittänyt oikein taidot mielistellä tuon kaupungin johtohenkilöä, joten se hinta jäi vähän pimentöön.

Jos en nyt taas kerran kaupunkeja sekoita keskenään niin itsellä talo Cheydinhallissa ja oli tosiaan tuhottoman kallis. En nyt pitkään aikaan ole pelannu joten voin muistaa väärin, mutta jos jo yksi sisustus ostos oli yli 2000 niin talokin oli sikamaisen kallis. Nyt kun edes hintaluokkaa muistaisi (varmaan puolivuotta kun pelannu enemmän) niin uskaltaisi arvata. Mutta jos sanon suunnilleen 15000 ja joku viisaampi saattaa korjata jos puhun ihan puutaheinää :grin:

Hieno peli, mutta harmi vaan kun kone ei jaksa pyörittää kun huonoimmilla asetuksilla niin en saa maisemista ja muusta irti kaikkea sitä minkä voisin. Lisäksi jää varsinkin ratsastaessa latailemaan rasittavan pitkäksi aikaa aina säännöllisin väliajoin. Mutta pitää vaan kestää ja onpahan hyvää kärsivällisyysharjoittelua minulle :D
 
Cirandel sanoi:
Galbedir, joko hoitelit unimaailma- tehtävän?

Itseasiassa vasta eilen sain sen hoideltua, kun olin pitänyt vähän taukoa Oblivionista.

Täytyy sanoa, että Test of Patience:ssa meni kyllä nimensä mukaisesti niin kärsivällisyys, kuin hermotkin. Onnistuin jostain syystä aina lukemaan kääreen kirjaimia väärin, ja eiköhän sitten oltukin hetkessä taas kuollut.
Test of Resolve:ssa oli myös hermot kireänä. Jostain syystä tunnuin saavan aina huonoja aseita ja silläkös minotaureja tapatkin. Kyllä sen sitten aikansa tahkottuaan pääsi läpi.
Test of Perception ja Test of Courage olivat kyllä helppoja, mutta niissäkin sai odottaa kauhulla jotakin kamalaa tapahtuvan. No eipä sitten tapahtunutkaan. Onneksi.

Olin kyllä aika ylpeä itsestäni näiden selvittämisen jälkeen. :D Ainut mikä pisti ärsyttämään oli se, että itse Henantier ei minulle yhden vaivaisen käärön lisäksi mitään antanut. No mikäs siinä, pelastellaan köyhiä sitten vaan pulasta. [22]


Jaamar, huhhuh. Onpas talolla hintaa. Parasta aloittaa jo alustavat säästöt tuota varten. Olen jo sen verran kauan himoinnut kyseisen paikan taloja. :p
 
Jep. Kauan sain minäkin areenalla taistella ja rihkamaa myydä, että tuon summan kasaan sain.Tietysti jos pääjuonen läpi pelaisi niin siitä saisi sen verran rahaa, että voisi minkä tahansa tönön ostaa, mutta kun en pikkuveljeni tavoin ole vielä uskaltanut siihen ryhtyä niin pakko tyytyä hitaanpaan tapaan.
Sikamaisen kallista tuo talon hankkiminen ja sisustus, jos vähänkin paremman tönön tahtoo. Ellei sitten siihen yhteen kummitustaloon tahdo asettua (en nyt muista missä kaupungissa sijaitsi).

Pitäiskin taas joskus pitkästä aikaa pelata. Kun nyt saisi tuon mystin ensin läpi niin sitten voisi taas harkita :)
 
Täh?

Tuli tätäkin peliä hakattua taas vaihteeksi kuukausi toisensa perään, mutta kyllä on voittajan fiilis, kun peli vihdoin meni täydellisesti läpi. Ja uskallan melkein väittää, että voisin olla ainut suomalainen, joka on tähän pystynyt. Ja tuskin on kauhean moni ulkomaalainenkaan pystynyt.
Täytyypä myöntää, että helppoa tuo ei ollut. Taidon lisäksi vaaditaan aikaa, kärsivällisyyttä, oikeaa ajoitusta ja kohtalaisesti onnea. Yksi väärä liike alun innostuksen otteessa ja sataprosenttinen läpäisy onkin sitten jo heti utopiaa.

Mutta kyllä on loistava peli, ikinä ennen en ole minkään pelin pauloihin näin suuresti jäänyt. Viikkojen taukoja olen toki pitänyt (jotenkin tämä peli vain pakottaa siihen :p ) mutta loppujen lopuksi olen hakannut tätä oikein kunnolla ilmestymisensä jälkeen. Yksi niistä harvoista peleistä, jossa ei oikeasti uskalla mennä rynnäköimään keskelle kaupunkia tappamaan kaikkia: "Mitä jos totakin äijää vielä tarvitaan?", "Mitenköhän tää vaikuttaa muhun tulevaisuudessa?"... Siihen ei vain moni peli pysty; luomaan tietynlaista kanssakäymistä pelin hahmojen ja pelaajan välillä.

Muutenkin kaikki ovat kohdallaan: pelimoottori on aikansa kuningasluokkaa, grafiikasta saa kunnon asetuksilla varsin nättiä, peli on laaja ja hahmot yksilöllisiä, ruudussa todellakin näkyy kaikki tarpeellinen eikä yhtään sen enempää, alueet ja maisemat ovat yksilöllisiä ja kauniita, tehtäviä on jäätävästi ja ne ovat hyvin erilaisia ja kekseliäitä, ongelmanratkontaa on tarpeeksi, vaikka päätään ei missään vaiheessa ylikuumenemaan saakaan, tekemistä riittää vaikka muille jakaa ja mikä tärkeintä; peli luo tunnelman siitä, että sinä oikeasti kuulut tuohon maailmaan. Vaikka oletkin über-ukkeli muihin verrattuna.
Plus miljoonat muut pikkuvipellykset tekevät tästä pelistä ihan oikeutetusti Vuoden pelin. Eikä Vuosi edes riitä, tähän mennessä ehdottomasti maailman paras peli.

santei sanoi:
Mikä kumma peliäni vaivaa? Normaalilla aloituksella en pääse edes sewereistä ulos, ennenkuin peli tilttaa ja sama juttu vaikka olisi tuo Alternative Start modi käytössä. Modeja käytän, ja olen poistellut viallisia mutta edelleen tilttaa.. :(
Tjoo, samaa vikaa heitti kaverilla. Sekin johtui viallisista modeista, jotka sitten vaurioittivat peliä lopullisesti, ei riittänyt pelkkä modien poisto. Poistettiin peli ja asennettiin uudelleen, kyllä taas toimi.

Yhdistin kaksi perättäistä viestiä. -Samooja
 
Täälä nyt kerta noinkin kokeneita on, niin voisiko joku kertoa että mistä ihmeestä löydän kauppiaan millä olisi tarpeeksi rahaa? Kertynyt daedric kamoja ja Arch Magen kamoja mitä en itse tarvitse, mutta kauppiailla ei ole varaa..
 
Re: Täh?

AragorninVasenJalka sanoi:
Tuli tätäkin peliä hakattua taas vaihteeksi kuukausi toisensa perään, mutta kyllä on voittajan fiilis, kun peli vihdoin meni täydellisesti läpi. Ja uskallan melkein väittää, että voisin olla ainut suomalainen, joka on tähän pystynyt.

Nyt ettet liikaa pääse ylpistymään niin totean vain, että eräs kaverini on myöskin pelin täydellisesti läpi pelannut. Tämän kyseisen kaverin taitojen puolesta en yhtään epäile hänen sanaansa, vaikka en toki väitettäni mitenkään voikaan todistaa. Ja myöskin pikkuveljeni varmasti pelin pääsisi läpi, mutta hänellä ei riitä kärsivällisyys koluta jokaista pienintäkin koloa ja jutustella jokaisen vastaantulijan kanssa (tietysti lukuunottamatta niitä jotka heti käyvät kimppuun kyselemättä).
Ja vaikka uskonkin, että monet ovat pelin läpäisseet niin on se silti aikamoinen saavutus :D Ei minusta itsestäni siihen olisi.

Santeille vastaisin vain sunnuntaipelaajan ymmärrykselläni, että toisilla kauppiailla on varaa maksaa enemmän ja toisilla vähemmän, mutta jos yhtään oikein ymmärsin kun veljen peliä sivusta seurasin niin kaikkein kalleimmista tavaroista ei missään saa täyttä hintaa.
Mutta ehkä minä en ole paras ihminen vastaamaan tähän kysymykseen. Esimerkiksi AragorninVasenJalka tai hänen kaltaisensa pelaajat tietävät asiasta varmasti paljon enemmän ja osaisivat antaa varmemman vastauksen ja ohjata oikean kauppiaan luokse.
 
Re: Täh?

Jaamar sanoi:
Nyt ettet liikaa pääse ylpistymään niin totean vain, että eräs kaverini on myöskin pelin täydellisesti läpi pelannut. Tämän kyseisen kaverin taitojen puolesta en yhtään epäile hänen sanaansa, vaikka en toki väitettäni mitenkään voikaan todistaa.
No ylpistymään en jonkin tälläisen takia kyllä jaksaisi ryhtyä, mutta jos näet sitä kaveriasi lähiaikoina, näytäppäs hänellä tälläinen lista:

  • Quests Completed: 194
    Master Skills: 21
    Oblivion Gates Shut: 60
    Horses Owned: 7
    Houses Owned: 8
    Stores Invested In: 89
    Artifacts Found: 15
    Grand Champion of the Arena
    Attain all 7 Heaven Stone Greater Powers
    Complete the Pilgrimage of the Nine Divines and be granted the Pilgrim's Grace Greater Power
    Defeat the The Horror of Dive Rock

En mitenkään erikoisesti epäile kaverisi edesottamuksia, nykyajan kansakunnalla on vain tapana heti hokea täydellistä läpimenoa, kun pääjuoni tai vaikka hyvässä tapauksessa kaikki tehtävät on tehty. Mutta esim. juuri Oblivionissa se vaatii paljon, paljon muutakin.
Jos kaverisi kuitenkin on mennyt pelin täydellisesti läpi noiden kriteerien säestyksellä, niin onnea hänelle. Ei mikään helppo koitos. Varsinkin Master-skillien saavuttaminen on suoraan sanoen kuolettavan tylsää.
Jostain syystä kuitenkin epäilen kaveriasi, mutta ei se mahdotonta ole.

EDITTÖ: Ja niin tosiaan, suoritin nämä kaikki jutut katsomatta yhtään netistä toimintaohjeita. Totta kai katsoin, mitä täydelliseen läpipeluuseen vaaditaan, mutta jokaisen tarvittavan asian hakkasin alusta loppuun itse. Se nostaa ylpeyteni jo tähtitieteellisille tasoille ;)
 
Joudun toki tunnustamaan, ettei minulla tosiaan ole muuta todistetta kuin tämän kaverin sana. En kuitenkaan hänen sanaansa epäile, enkä tiedä onko hänelle täydellinen läpipääseminen noiden kaikkien tehtävien suorittaminen vai tosiaan IHAN kaiken tekeminen mitä vain voi.
Mutta edelleenkin myönnän kyllä, että iso urakka se on joka tapauksessa :)
 
Kuinka tuon Black Sacrament rituaalin voi suorittaa? En oikein ymmärtänyt sitä. Kaikki tarvittava kyllä löytyy. Ja sitten, ei varmaan ihan normaalia ole että kun Oblivion portteja käyn sulkemassa, niin Clannfearit sun muut hirviöt _eivät_ käy kimppuun mutta Dremorat kyllä.
 
Mee sie spoilerisivuille, siellä kyllä neuvotaan. Googleen vain hakusanoiksi pari harvinaisempaa, keskeistä termiä ja vot.

Minulla ei Oblivionia edes ole kun rauta ei riitä.
 
Muistaakseni siinä oli ajoitus tärkeä. Itse en ole sitä tehnyt, mutta pikkuveljen touhuilua seurasin. Mutta kannattaa tosiaan tarkistaa tuolta netistä jostain. Siellä kyllä kerrotaan.
 
Ylös