Elder Scrolls IV: Oblivion

http://www.gamebanshee.com/oblivion/

Itse en kyseistä peliä pelaa, mutta gamebansheesta on löytynyt aina apua muihin roolipeliongelmiini. Jonkinnäköiset "walkthrough" - osiot tuolta näkyisi löytyvän, niissä on usein ollut kasa vinkkejäkin. Toivottavasti auttaa, itse en ole jaksanut niitä ko. pelin kohdalla pahemmin selailla.
 
Jostain syysta en ole enaa jaksanut pelata Oblivionia. Pelasin aikoinani Morrowindia sen verran, etta siihen en jaksa enaa palata. Kun Oblivionista oli kaikki uusi nahty, huomasin sen olevan pohjimmiltaan kuin Morrowind. Anteeksi ulkomaista nappaimistoa.
 
Mullekkin tuli pieni tylsistyminen. Toistaa liikaa itseään, luolista ei irtoa modienkaa avulla mitään uutta, näet yhden, näet kaikki.
 
Paras peli!:) Sain Oblivionin viime syksynä synttärilahjaksi, ja siitä asti olen pelannut sitä säännöllisesti. En ole vielä kyllästynyt siihen mikä on pieni ihme, sillä yleensä kyllästyn todella nopeasti kaikkeen.
En ollut sitä ennen kuullutkaan koko pelisarjasta. Veljeni tiesi kuitenkin että pidän fantasia-aiheisista roolipeleistä joten hän näytti yhden artikkelin Pelit-lehdestä. Aluksi olin hieman epäileväinen, mutta sitten ajattelin että voisihan sitä kokeilla.
Tällä hetkellä pelaan Arwen nimisellä high elffillä. Tänään Arwenista tuli mages guildin Arch-mage! Siistiä! :D Mielestäni high elf on paras rotu, lempihahmoni eli Legolas oli myös high elf. Mutta en voinut lopulta enää pelata sillä, koska peli alkoi bugittaa :(
Veljeni on ladannut ainakin tuhat eri modia peliin, jotkut ovat ihan hyödyllisiä, mutta jotkut eivät enää toimi tai ne alkavat häiritä itse peliä.
Itse pidän Oblivionissa siitä, kun siinä on niin hieno grafiikka (sehän on pelin tärkein ominaisuus vai mitä :wink: ) ja siitä kun peli on niin vapaa eikä siinä pakoteta tekemään oikeastaan mitään. On kivaa kun saa tehdä oman hahmon ja siitä voi tehdä juuri sellaisen kuin haluaa. Outoa kun miehille ei voi tehdä partaa :wtf: ainiin, plussana myös se, että pelialue on todella laaja.
Ärsyttävää pelissä on se, että melkein jokaisessa tehtävässä pitää mennä jonnekkin luolaan/muuhun raunioon...Itse kammoan varsinkin Ayleid ruineja (mitä ne sitten ovatkaan suomeksi) koska pelkään aina niitä kamalia ansoja :knockout:
Mutta kuten jo sanoin, paras peli pitkään aikaan!
 
Nuo ruinit (rauniot vai mitkä nyt ovatkaan) saavat itsellekin aina kylmät väreet selkään. Musiikki tekee sellaisen tunteen että kuolema tulee. Pahimpia mahdollisia tapahtumia ovat juuri ansat tai se kun jokin ihan mitätöön elukka aiheuttaa melkein sydärin hyppäämällä jostain takaa kimppuun. Aloitin pelin alusta muutaman vähemmän loistavan modi kokeilun jälkeen. Jos muuten joku haluaa loistavan modin niin kannatta a katsastaa "Oscuro´s Oblivion Overhaul". Todella loistava modi.
 
Hehee. Tänään saan Xboxikkaiseni!!! Toivottavasti löytyy jostakin matkan varrelta myös tämän topicin niminen peli. Kavereilla vaan nähnyt ja peräti ne antoivat pelata 20min... Koukussa olin heti kun kuulin pelistä. ^^
Morrowind oli sarjan eka peli mitä kokeilin ja sekin oli mahtava. Pitkälle pääsin mutta sitten tyssäs kun ei haastetta ollut (Lvl 21 dark elf custom-thief) ja kaikki tarvittava hankittu: Full glassit, daedric daggerit ja kolme muuta asetta, Skeleton Key jne. Lisäosat asensin enkä jaksanut niitäkään. Mutta Oblivion on jotakin... Kun siinä pääsee pomppimaan vuorilta alas ja parkourata ja kaikkea! No mutta, tänään Xbox 360, toivottavasti Oblivion myöskin...
Ainoa asia mikä ketuttaa on se, ettei ole Unarmored skilliä... :( Ainoa asia.. *Huokaisu*
Kait X-laatikko toimii millä tahansa televiisionilla iloseen?
 
Minulla on Oblivion PS3:lle, mutta toivottavasti sallitte minun silti kommentoida sitä.

En oikeastaan ole pelannut aiempia sarjan pelejä, mutta Oblivion on upea. Grafiikka on uskomaton, varsinkin kun Ps3 on teräväpiirto-LCD:n HDMI-liitännässä kiinni ja pelin tarkkuus on 1080i (vai oliko se 1080p, en noissa pysy kärryillä.)

Hahmon luomiseen voi käyttää kyllä kymmeniä tunteja, jos haluaa.

Loitsuvalikoima on kattava ja pidän todella paljon niillä leikkimisestä. Hahmoa luodessa valitsinkin sen takia oitis rodukseni Bretonin ja liityin oikopäätä maagien kiltaan. Olen pelannut jokusen päivän ja nyt olen yliopistossa.

Miekoilla taistelua sen sijaan olisi voinut hieman kehittää. Erilaisia taktiikoita, väistöjä jne, mutta nykyinenkin on kyllä hyvä.

Edit: Raminus Poluksen antama tehtävä sauvan luonnin jälkeen tuottaa ongelmia. Tehtävässähän siis piti hakea Skingradista jokin kirja kreiviltä takaisin killalle. Mutta en pääse kreivin puheille, sillä äijää mikähänennimensänytolikaan ei löydy. Olen odotellut usean vuorokauden linnan missäliehallissa, josta lähtevät portaat kreivin huoneeseen ja muualle, odottanut aina tunnin ja etsinyt uusiksi, mutta tyyppiä ei vain löydy. Bugi? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Anteeksi muuten, kun en oikein muistanut noita nimiä. :p
 
Herugrim sanoi:
Edit: Raminus Poluksen antama tehtävä sauvan luonnin jälkeen tuottaa ongelmia. Tehtävässähän siis piti hakea Skingradista jokin kirja kreiviltä takaisin killalle. Mutta en pääse kreivin puheille, sillä äijää mikähänennimensänytolikaan ei löydy. Olen odotellut usean vuorokauden linnan missäliehallissa, josta lähtevät portaat kreivin huoneeseen ja muualle, odottanut aina tunnin ja etsinyt uusiksi, mutta tyyppiä ei vain löydy. Bugi? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Tältä sivulta löytyy tuon questin kaikki vaiheet (englanniksi). Toimii pc versiossa niin miksei toimisi ps3 versiossa:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Ulterior_Motives
 
Hehee, nyt on tullut pelattua näin alkuun tarpeeksi monta tuntia. :D
Ensimmäinen hahmoseni oli High Elf, modasin sille kaikki skillit täysin erilaisiksi mitä se ei suosi: tein siitä fighterin. Lättäsin skilleiks Blade, Athletics, Acrobatics, Restoration, Block, Sneak ja Security. Toisin sanoen olen mielestäni paladiini, joka riehuu ja juoksee maita ja mantuja normit vaatteet päällä ilman minkäänlaista armoria Claymoreilla, pomppii minkä kerkeää, blockii taisteluissa ja parantelee itseään matsin jälkeen. Tyhmää, eikös? :wink: Mutta kumminkin, hänestä tuli Fighters Guildin pomo, Arena Grand Champion ja Hero of Kvatch. Pelin voin mennä läpi kahdessa minuutissa nykyisestä savestani, jos huvittaa. Hän pääsi lvl 22 tähän saakka.
Seuraavaksi tein Wood Elf Thiefin. Classin nimeksi tuli Lawbreaker (Sopii mahtavasti siihen kun vartijat tulevat ja valittavat: "It's all over, lawbreaker!") Skillit olivat Blade, Marksman, Light Armor, Sneak, Security, Acrobatics ja Athletics. Hänellä sitten Thieves Guildiin ensi teoksi ja se päivässä, puolessatoista läpi. Ilkeä tehtävä se viimeinen. :knockout: Mutta sen jälkeen ei mies jäänyt eläkkeelle, murhasipa hän ihmisen ja liittyi Dark Brotherhoodiin. Nyt jumissa siinä missä pitäisi sotaloordi mennä tappamaan linnoituksestaan, ********:n levy kulunut melkein puhki X-lootasta, vaadin lähiaikoina uuden kun se kuluttaa peliä niin paljon.. Varkaani on nyt lvl 15.
Ja sitten uusimpaan tuotokseeni, Bretoniin, jonka classin modasin nimelle Demilich. Hänelle sitten skilleiksi Destruction, Cunjuration, Alteration, Mysticism, Restoration, Illusion ja Merchantile. (Kaikki hahmot ovat miehiä) Hänellä sitten Mages Guildiin ja kahdessa päivässä siinäkin Arkkimaagiksi. On se viimeinen tehtävä mahtava, sauvasta tykkään kun siinä on luita.. Sauvan kanssa olen onnistunut saamaan koskaan ennen näkemättömän bugin, mitä ei MISSÄÄN OLE IKINÄ NÄHTY, EI MISSÄÄN. Lähes mahdoton toteuttaa. Mutta kumminkin, pidän ylläni killassa kiellettyjä vaatteita ja riehun miten sattuu, nyt Arena Grand Champion rahan puutteen takia ja itse ex-Grand Championilta nappasin vampyrismin. Viimeisenä päivänä ennenkuin se aktivoitui juuri kun menin nukkumaan, muistin että sen voi hankkia pois, mutta oli liian myöhäistä. Seuraavat ajat vietin tuskissani vampyyrina, heikot hyvät puolet siinä oli. Mutta kumminkin, tulin Bretonillani riehuttua Ihailevan Fanin kanssa, matkustin hän perässäni Dive Rockiin ja tapoin ohimennen sen kauhistuttavan pedon. Tapoin monta kertaa Fanin, ja tiedän todella hauskavan tavan tappaa hänet; pistäkään hänet seisomaan selkä vuorelta pois Dive Rockin leirissä, ja käskekää häipyä pois. Lopputulos on hauska. :D Kuitenkin, eilen hankin vampyrismin pois niskastani, ja sitten iloitsin siitä niin paljon, että tuhosin Skingradin. xD Sen jälkeen menin iloitsemaan Imperial Cityyn, iloitsin sieläkin, ja löysin tehtävän, jonka saa kun pääsee irti vampyrismistä. Tein sen tänään. Mutta eilen pidin hauskaa Tha Neuvoston kanssa. Kuten olettaa saattaa, lvl 5 maageilla ei ole paljoa elämää. Ja Security skillini on pieni. Ja Alteration matala. Miten siis pääsin Neuvoston johtajan luokse riehumaan, ilman koodeja? Arvailkaapas, kerron sen joku päivä kun arvauksia tullut tarpeeksi. Kuitenkin, pääsin sinne, ja siellä koin ainoaa laatuaan olevan glitchin, bugin, mitä EI IKINÄ ENNEN OLTU NÄHTY! Enkä p******* saanut siitä kuvaakaan otettua, mikä sapettaa paljon. Mutta voin kertoa, ja mahdollisesti näyttää miten se onnistuu, jos jotenkin osaisin.. Mutten nyt. Monta kertaa lennätin Neuvoston pomoa, lähes sain hänet normaali Fire Ball -loitsulla ylös asti, sinne pikku reikään. :D Ja sain hänetkin bugittamaan pari kertaa. Bounty oli tuohon mennessä siinä 60 tonnin tienoilla. Ja sitten sammutin koneen ja tulin tietokoneelle. Nyt Breton on jtn lvl 10.
Noh, kommentteja vaan tulemaan, arvauksia siitä miten pääsin Neuvostoon otetaan vastaan. Ja kysymyksiä siitä ENNENNÄKEMÄTTÖMÄSTÄ BUGISTA myös :D
 
Wau, Korlian, olet melkoinen pelaaja.

Saanko kysyä miten tuhosit Skingrandin?

Onpas outoja bugeja. En ollenkaan osaa arvata miten olisit onnistunut noin tekemään.

Paras hahmoni on muuten myös Breton, sillä tykkään räiskiä taikuudella.
 
Miten tuhosin Skingradin..? Tapoin jokaisen ketä näkyville tuli! MUAHAHAHAHAA! Puolen tunnin päästä ei ketään ollut missään, paitsi kuolemattomia tyyppejä.. Ennenäkemätön bugi - en kerro vielä, se on niin herja. :p
 
Örh.. Tuli myytyä pois peli ja XBox 360... ja tilalle tuli über-tietokonen! 3g RAMia, 500g kovalevyllä, dual core prosessori, GeForce 8600... nami! Oblivion pyörii kuin unelma vaikka alla on Msn, video lataamassa, pari keskustelua, Movie Maker, Fraps, Media Player... ^^ Olen riehunut nyt puolialastomalla nyrkkeilevällä Argonianilla... Ja pari päivää sitten tein samaisen Wood Elfin mikä ylempänä mainittu. ^^
 
Innostuin taas pelaamaan :) Pelasin vihdoin tason 42 wood elf- varkaallani paajuonen loppuun. Olin saastellyt sita ja tehnyt lahes kaikkea muuta.

Mitas sitten? Voisin menna ja tekaista Shivering Islesin paajuonen myos, mutta viela on joitain sivutehtavia jaljella. Ja koska Skingradin talossa ei ole takapihaa, voisin hankkia Cheydinhalliin tai Anviliin myos asunnon. Tallainen himoalkemisti kun olen tekisin sinne oman puutarhani Gardening- modilla :)

Myos maagien kilta ja taistelijoiden kilta ovat kokonaan kaymatta. Dark Brotherhoodiin en mene, koska hahmoni moraali ei salli :wink:
 
Hyväksyin tosiasian että woodelf varkaastani ei koskaan enää tule voimakasta maagia. Siksi teinkin high elf spellswordin ja hän on jo tasolla 1 paljon tappavampi maagi kuin woodelfini =) Pelaamaan->
 
Mulle tuli outo bugi oblibioniin, mun redguard/vamppyyri muuttui lähes kokonaan läpinäkyväksi. onko mitään ideoita miten saisin normiksi takaisin, ei huvittais aloittaa peliä uudelleen.Uusimmat "vakaat" päivitykset on asennettu. Muuten Hyvä peli!!!
 
Minä aloitin pelaamisen alusta joululomalla. Breton-hahmoni on tällä hetkellä 10-levelinen, Arkkimaagi, Fighters Guildin mikäliesenjohtajahahmonnimiolikaan, Pilgrimage, Knights of the Ninen johtajahahmo, Arena Grand Champion, ja kaikkea muuta kivaa. Kyllä tämä Oblivion osaa vain olla koukuttava peli!

Vehkis 91, eihän sinulla ole ylläsi mitään näkymättömyys/Chameleon-sormusta tai armoria? Kuulostaisi juuri siltä. Kokeile sellaista, että riisut hahmoltasi jokaikisen pikkuhippusenkin pois, sormuksia myöten ja katso auttaako.
 
Ihan kivasti sekin.

Kuinka suuria ovat Morrowindin ja Oblivionin erot, voisiko joku molempia pelannut kertoa?

Toinen hahmoni (puolittain kyllä isäni, joka pelaa myös :D) on 48-levelinen Imperial. Paria vaille kaikki tehtävät läpi.
 
Kyllä tämä Oblivion vie mukanaan ja tempaisi meikänkin aika nopeasti matkaansa. Hahmoni on Nord/vampyyri 8 levelinen ja tällä hetkellä kiehtoo eniten Dark Brotherhoodin ja Thieves Guildin juonet.
 
Ylös