Esitellään itsemme!

Morjens kaiki oon 16-voitias poika turun seudulta tykkään lukea paljon hyvää kirjallisuutta tutustuin tolkkieniin joskus 5- luokalla kun lainasin TSH:n koulun kirjastosta sen jälkeen innostuin ihan hirveesti Tolkirnista ja luin kaikki tolkienin kirjat esim hobitin oon lukenu 4 kertaa myös elokuvat olen kattonut moneen kertaan vähintään kerran vuodessa tulee katotuksi kaikki kolme taru sornustenherrasta leffaa tietenkin pidennetynä versiona
Konnussa en oo ollut kauan tulin joskus 2014 kun tein koulussa esitelmää Tolkienista sitten tuli pitkä tauko mutta nyt oon taas täällä ja päätin esittäytyä kun täällä on kerran sellanen palsta.:grin::grin::grin::D:)[22]
 
Tervetuloa Joku Tolkien-fani! Jos niin voi edes sanoa, kun olet kerta jo jonkin aikaa ollut kirjautuneena. :D Itsekin innostuin aikoinaan ala-asteella Tolkienista ensi kertaa Sormusten Herran lukiessani. Minulla oli siinä mielessä onnea, että luokallani oli niihin aikoihin jonkin asteinen Tolkien-villitys päällä, eikä minulla vielä silloin tullut mieleen etsiä Tolkienista innostuneita ihmisiä muualta. Nyttemmin konnusta on kuitenkin tullut osa arkeani. Toivottavasti olet viihtynyt ja viihdyt vastedeskin!
 
Tervetuloa Joku Tolkien-Fani! Et ole ainoa, joka on joutunut elämään Tolkienin hienoutta ymmärtämättömässä kouluympäristössä. Yksi lukioaikaisista luokkakavereistani oli sitä mieltä, että Taru saattaisi olla hyvä kirja, jos se ei olisi noin tuhat sivua liian pitkä =D
 
Kai se on kohteliasta esittäytyä, kun vihdoin tuli liityttyä tänne. Olen eteläsuomalainen lukiolainen ja ehdottomasti ylipitkäksi venähtänyt hobitti. Konnusta olen tiennyt parisen vuotta, silloin tällöin olen foorumiakin selaillut. Luin Hobitin siskoni suosituksesta seitsemänvuotiaana ja noin 12-vuotiaana TSH:n, jonka jälkeen myös Silmarillionin sekä muita Tolkienin kirjoja. Kirjat veivät mukanaan ja tätä nykyä olen lukenut ne jo monta kertaa. Pidän Tolkienin lisäksi kaikesta muustakin hyvästä kirjallisuudesta, soittamisesta, luonnon tai ihmisten hyvästä seurasta sekä kaikesta epäsovinnaisen nörttimäisestä, kuten ajattelemisesta ja roolipeleistä. Eiköhän tästä yhteisöstä löydy minullekin töyräs, johon kaivaa kolonsa. :)
 
Tervetuloa Hyväkäs! Jos haluat kertoilla soittoharrastuksestasi enemmän Musahuoneen topikissa Soittaminen ja laulaminen, ainakin minä olisin kiinnostunut lukemaan.
 
Oh! (<-- tämänhetkinen lempilausahdukseni)
Jee siistii. Uskoisin/muistelisin, että loin käyttäjäni jo 2014 jonka jälkeen pidin tasan tarkkaan vuoden tauon, ihan tietämättäni! Viime vuoden puolella aloin siis oikeasti käymään täällä. Vieläkään en käy täällä tarpeeksi usein, mutta nykyään omistan paljon vapaa-aikaa..
Minusta:
Olen siis 16-vuotias ja asustelen Tampereella. Suoritan kaksoistutkintoa ja valmistun siitä sitten huoltohenkilöksi(kiinteistönhoitaja). Harrastan partiota, soitan bateriassa ja myös Protu on valloittanut ison osan elämästäni. Rakastan lukemista ja tykkään syödä puuroa mukista (KAIKKI maistuu paremmalta mukista syötynä!) Rakastan pitkiä kävelyitä ja tykkään käydä kahvilla, tosin itse juon teetä. Puhelimessa puhuminen on kanssa superjees.
Olettaisin, että Tolkien-Urani on alkanut jo lapsena, sillä vanhin veljeni on suuri fani ja hänen kanssaan on niistä puhuttu niin kauan kuin muistan, klisee. Muutama vuosi sitten (Hobittien aikoihin) heräsi innostukseni oikein kunnolla ja nykyään taidan olla oikeasti Tolkienisti.
Teskteistäni puuttuu (ainakin vielä) kovin usein thö punainen lanka ja kappaaleni harvemmin ylittävät useamman rivin rajaa, mutta täällä varmasti oppii!

Kumartaen poistuen.
- Twixter
 
Odota Twixter vielä kaksi vuotta, niin voit hakea Tampereella vaikuttavan Smial Morelin jäsenyyttä. Toimimme edelleen atiivisesti, vaikkemme olekaan osallistuneet smialkisaan vähään aikaan. Varoitan vain, että vaikka Moreliin voikin vähintään 18-vuotias liittyä, ei siitä ole mahdollista erota koskaan! ;)
 
Tervetuloa Twixter! Tai siis tervetuloa aktiivisemmaksi käyttäjäksi. Teenjuojia löytyy Konnusta muitakin aimo nippu, kävelyretkien ystäviä käsittääkseni samoin, ja Protu-aktiivejakin ainakin yksi. Sovit siis hyvin joukkoon muutenkin kuin tolkienismin puolesta. =)
 
Protu-aktiivi ilmoittautuu tervehtiäkseen. Tampereella protuilen seuraavan kerran sunnuntaina, jolloin koulutustiimimme kokoontuu siellä. Kolmen viikon päästä vedämme SUPER1-koulutuksen Antaverkassa. Iltaohjelman aikaan sonnustaudun siellä viittaan, koska olen fantasiahörhö ja koska koulutettavien on hyvä muistaa, että leirille voi ilmestyä monenlaista hiihtäjää.

Tervetuloa foorumille!
 
Rikollista että tänne on palautettu vanhat viestit. Sanoudun irti kaikesta mitä olen sanonut ennen vuotta 2014. Sanoudun irti itsestäni ennen vuotta 2013. Sitä jätkää pitäisi vetää kuonoon.

Morjens.

Käytin ikävuoteni 11-15 vapaa-ajasta merkittävän osan Käärmeessä hengaamiseen ja sen lukemiseen, reaalimaailman ystävien korvikkeina ja kiinnostuksesta Tolkieniin ja aikuismaisempiin vaikutteisiin. Kontu käyttäjineen tuntui silloin huvittavan suurelta ja mystiseltä paikalta. Nimimerkki oli alunperin Herugrim, Sormusten Herraa pläräämällä löydetyistä nimistä ensimmäinen ei-käytössä oleva nimimerkki. Käyttäjä Pagban lohkaisut herutuksesta ja liika tunnistettavuus saivat silloin joskus vaihtamaan yksinkertaisempaan versioon asiasta.

Tolkien-fanitus hiipui ja useille tutuille käyttäjille tuli muuta elämää eteen. Välillä tulee lämmölle ajateltua niitä tiiviitä iltojen mittaisia irkkisessioita, jotka olivat yhdessä vaiheessa mun harvoja sosiaalisia kontakteja. Hienoa, että homma täällä pyörii edelleen, vaikka foorumit vaikuttavatkin kituvan hitaasti pois.

Haluan myös pahoitella kaikkea teini-ikäisen trollausta, jota sille altistuneet kestivät ihailtavasti.

Nykyisellään olen parikymppinen Helsingissä luuhaava tapaus. Suorittelen viimeisiä lukiokursseja aikuispuolella, yritän saada päätäni, elämänhallintaani, ruumistani ja sosiaalisia taitojani kuntoon hieman huonojen lähtökohtien jäljiltä. Istun arki-iltoina baarissa ylläpitämässä häilyviä ihmissuhteita ja yritän lukea maailmanpelastushaaveiden kannalta relevanttia tavaraa himassa viikonloppuisin. Kiinnostuksia mm. avaruuslento, tekoäly ja ihmisyys, meditaatioperinteet ilman uskonnollisia elementtejä, merkityksellinen kanssakäyminen, brutaalin rehelliset mutta syvälliset sekä inhimilliset keskustelut. Ja sitä rataa. Yritän harrastaa kamppailu-/itsepuolustuslajeja sikäli kuin kroppa sallii. Elvytin aikoinaan huonosti sujuneen kitaranränkytysharrastuksen kesällä.

Pitäisi kai harkita johonkin miittiin tunkemista, kuten 12-vuotiaana katkerasti haaveilin tekeväni vielä joskus. Voisi olla hyvä tutustua uusiin ihmisiin ja kasvoihin vuosien takaa tuttujen nimimerkkien takana. Mutno. Katsotaan nyt.

Miccoh, Jasdril, Cirdan, Steel ja muut - pelataanko joskus Wesnothia? :D
 
Miccoh, Jasdril, Cirdan, Steel ja muut - pelataanko joskus Wesnothia? :D
Lasken itseni joukkoon "muut", koska en ole ikinä pelannut kanssasi Wesnothia (koska silloin kun pyydettiin, asuin korvessa ja huonolla netillä pelin lataamisessa kesti niin pitkään, että muut kyllästyivät odottamaan), mutta muiden aiemmin mainittujen kanssa myöhempinä aikoina kyllä, ja olen kaivannut Wesnoth-iltamia. Eli joo!
Kiva nähdä sinua täällä taas.
 
  • Like
Reaktiot: H
Tervetuloa takaisin H! Miittiin tunkeminen on loistava ajatus, niissä on yleensä aina hauskaa. Jos et vielä nyt syksyllä intoudu, niin laittaudu ihmeessä ainakin vuosijuhlamiittiin, jossa Tolkien-seura juhlistaa neljännesvuosisataista taivaltaan.
 
  • Like
Reaktiot: H
Nimimerkki oli alunperin Herugrim, Sormusten Herraa pläräämällä löydetyistä nimistä ensimmäinen ei-käytössä oleva nimimerkki. Käyttäjä Pagban lohkaisut herutuksesta ja liika tunnistettavuus saivat silloin joskus vaihtamaan yksinkertaisempaan versioon asiasta.

Uudemmille tiedoksi, että noihin aikoihin pystyi ehdottamaan titteliä toiselle käyttäjälle. Olin siinä erityisen ahkera, vaikkakaan toisinaan en jälkeenpäin pystynyt perustelemaan tajunnanvirralla keksaisemiani titteleitä. Ne eivät aina olleet erityisen kilttejä tai mairittelevia. Annoin määrän korvata laadun, sillä minusta kokonaan ilman titteliehdotuksia jääminen olisi ollut kamalaa. Pelkäsin, että niin tapahtuisi minullekin, mutta se pelko jäi turhaksi. Herugrimille antamani ehdotus titteliksi oli Synkkä heruttaja.
 
Tervehdys kaikille!

Täällä kirjoittelee hivenen höpsähtänyt lukiolaistyttönen Etelä-Suomesta. Olen jo kauan pohdiskellut käyttäjän tekemistä ja arvokkaaseen seuraanne liittymistä, ja lopulta sain sen aikaiseksi - kuten näkyy.

Oma Tolkien-innostukseni lähti käyntiin joskus ala-asteen aikana, kun serkkuni innokkaasti esitteli YouTubesta klippejä TSH-leffoista. Tottahan siinä orastavaa kiinnostusta fantasiaa kohtaan osoittanut pikkuinen Auringonkehrä kiinnostui kovasti ja päätyikin pian katsomaan kyseiset leffat ja ahmimaan kirjat jok'ikistä sivua myöten. Siitä oli sitten helppo siirtyä Hobittiin, Hùrinin lasten tarinoihin ja Silmarillioniin. Rakkaus Tolkienin kirjoja ja koko Keski-Maata kohtaan oli syttynyt, ja samalla myös fantasiakirjallisuutta kohtaan osoittamani kiinnostuksen kipinä leimahti ilmiliekkeihin.

Tätä nykyä fantasian lisäksi suurimmat kiinnostuksenaiheeni ovat urheilu ja musiikki. Nämä kaksi ovat sellaisia kantavia voimia, tukipilareita; juoksupoluilta ja salilta kerätään energiaa ja onnistumisen tunteita, musiikkiin on hyvä purkaa omia tuntojaan. Pääsoittimeni ovat kitara ja piano, mutta muidenkaan bändisoittimien kohdalla ei juurikaan haparointia ilmene. Kitaran lisäksi hyppysissä pysyy myös kynä, sillä omien biisien lyriikoiden lisäksi rakastan rustailla erilaisia, toisinaan lyhyempiä, toisinaan pidempiä tarinoita. Usein tietysti fantasiaa, kuinka ollakaan. Ja ettei siinä olisi vielä kaikki, taittuu tältä pikku hobitilta myös valokuvauksen ihmemaailma. Erityisen rakas kuvausaihe on kaunis luontomme, jossa käyskentelystä nautin, no, lievästi sanottuna paljon. Luovana ja visuaalisena persoonana mielenkiinnon kohteenikin liikkuvat näillä main, mutta sen lisäksi olen myös suunnattoman kiinnostunut kielistä, psykologiasta ja - yllättäen - terveystieteistä (sekä tietysti kaikenlaisesta hieman höpsöstä ja ei-niin-akateemisesta kuten kissoista, sisustamisesta ja rockabilly- sekä goottipukeutumisesta. Niin ja kirjoitusmuotoisista roolipeleistä sekä cosplaysta, vaikka olenkin maailmankaikkeuden surkein ompelija.)

Tämän enempää en oikein osaa itsestäni kertoa. Mikäli joku asia kovasti saa mielenkiintosi heräämään, tulehan vain nykäisemään hihasta. :)
 
Notta terve. Ei, en tiedä mitä se on mustalla kielellä...

Olen huono kirjoittamaan itsestäni, joten katsotaan mitä tämä tajunnanvirta tuo tullessaan. Pidän poneista, yksisarvisista ja sateenkaarista... no ei vaan, olen oikeasti suunnilleen yhtä ihkuihanan hilpeä tyyppi kuin nikkini antaa ymmärtää, itse asiassa eräs tuntemani ihminen antoi minulle tuon tittelin. Lisäksi olen virallisesti omituinen, koskapa nykyisen työpaikkani HR-pomo sanoi palikkatestini yhteenvedossa lukeneen suunnilleen "omituinen tyyppi", tosin pitemmillä sanakoukeroilla ilmaistuna. Harrastan myös kaikkea sellaista, joka saa ns. keskimääräisen kansalaisen (kyllä, olen sitä mieltä että niitä on) kohottamaan kulmiaan ja silmälasejaan.

Olen istunut nenä kiinni kirjoissa siitä lähtien kun opin omatoimisesti lukemaan joskus 3,5 vuotiaana. Tolkienin aloitin 7-vuotiaana enkä uskaltanut viikkoon mennä huoneeseeni jos valot olivat sammuksissa, kun pelkäsin mustia ratsastajia. Se kuitenkin tarttui, koska toistaiseksi olen lukenut ko. teoksen 13 kertaa, joista yhden kerran enklanniksi. Silmarillionin luin ensimmäisen kerran 9 tai 10-vuotiaana (ei wanha enää muista), mutta se aukesi vasta toisella lukemisella 10 vuotta myöhemmin. Tolkienin jälkeenjääneitä papereita en ole keskeneräisten tarujen kirjaa lukuunottamatta lukenut, kun niissä on mielestäni vähän rahastuksen makua. Pitäisi ehkä kuitenkin aloittaa, kun vähänkin kiinnostava lukeminen alkaa käydä vähiin.

Tähän yhdistykseen liittymistä olen miettinyt viimeiset monta vuotta. Nyt sitten hairahduin. Saa nähdä miten mahdun sekaan.
 
Ylös