Esitellään itsemme!

Tervetuloa Auringonkehrä ja Ankeuttaja! Harvoinpa on kahta noin päinvastaisen vaikutelman antavilla nikeillä varustettua ihmistä liittynyt Käärmeeseen peräjälkeen =D

Täältä löytyy niin muusikoita, urheilijoita kuin omituisia tyyppejäkin, joten omien joukossa olette.
 
hömhöm...tuota noin... Hei kaikille?

Pahoittelen että änkeän näin tälle vanhalle viestiketjulle pölisemään... Jonkin aikaa olen täällä samoillut mutta nyt viimein rohkenin kirjautua. Tässä vanhoja viestejä lukiessa huomasin miten mukavalta fantasiakansa täällä vaikuttaa... Joten ehkä nyt rohkenisin itsekin esittäytyä... :)

Aloitetaan nyt siitä tärkeimmästä... Isä, sisko ja veli ovat kaikki Tolkien faneja, tosin oman varsinaisen taipaleeni Keski-Maahan aloitin 11-vuotiaana lukiessani ensimmäisen kerran Hobitin. Muistan kuitenkin kuinka istuin pienenä leffahullun siskoni huoneessa hänen soittaessaan minulle elokuvien soundtrackeja. Muistan myös nähneeni satunnaisia pätkiä elokuvista hänen katsellessaan niitä (mistä en silloin tajunnut mitään) ja ihailleeni hänen TSH-julisteitaan. Pidin (ja pidän vieläkin!) erityisesti eräästä veljeni vanhasta, piirretystä ja hurjan yksityiskohtaisesta julisteesta (empä silloin tajunnut siitäkään mitään, kunhan katselin hauskannäköisiä "pikkuihmisiä" ja yrmeää harmaata velhoa...) Kirjojen lukemisen aloitin siis 11-vuotiaana, luin silloin Hobitin lisäksi Tarun ja siitähän se sitten lähti. Omalla tavallaan kirjojen löytäminen tuntui näin kliseisesti sanottuna kotiin tulemiselta. Tarun jälkeen löysin useita muita fantasiakirjoja (sanottakoot yhtenä nyt Dragonlance-sarjan) ja lukemisesta tulikin sittemmin rakas harrastus ja eskapismin lähde hyvinä ja erityisesti pahoina aikoina. Kaksi vuotta sitten sain kahlailtua läpi myös Silmarillioninkin muutaman muun Tolkienin tuotoksen ohella.

Siskoni piti huolen että näin elokuvat sitä mukaan kuin sain kirjat luetuksi. Pyrin olemaan vertailematta kirjoja elokuvia keskenään, vaikka kirjoilla onkin minulle enemmän tunnearvoa. Molemmissa on kuitenkin oma tunnelmansa, ja elokuvat ovat minusta kuitenkin lähestulkoon jo oma versionsa.

Muistan myös pienenä selailleeni veljeni vanhoja Legolas- ja Hobittilan Sanomat-lehtiä, hän kun oli seuran jäsen 90-luvun aikoihin. Minulle nuo lehdet sitten "periytyivät" ja niiden kautta sitten päädyin tännekin. :D

Mutta niin... Olen siis tämmöinen kuvislinjan lukiolainen Savon sydänkorvesta. Minua kuvailisi ehkä parhaiten sanat introvertti, hajamielinen ja monen sortin nörtti. Harrastuksiin kuuluu pelailu (rpg), lukeminen (HahAA tätä ette osanneet arvata B)) ja epämääräinen taiteilu. Omasta tuttavapiiristä perhettä laskematta ei juuri löydy Tolkien ihmisiä (fantasian lukemisesta puhumattakaan) joten olisi mahtavaa löytää täältä samanhenkisiä olentoja. :)

Noniin... siinäpä oli paljon asiaa...

*awkwardly slides back to shadows*
 
Ei todellakaan tarvitse pyydellä anteeksi vanhojen ketjujen herättelyä. Se on enemmän kuin suotavaa :) Tervetuloa vaan. Toivottavasti viihdyt.
 
Kolme kuukautta ei ole täällä Vihreässä Lohikäärmeessä aika eikä mikään, meillä on omanlainen verkkainen rytmimme. Joillakin foorumeilla tuntuu olevan myös tapana uusien ketjujen innokas pystyttely, kun taas me pyrimme löytämään klassikkoketjun ja jatkamaan kronikkaa.

Ja tervetuloa vaan minunkin puolestani. :)
 
Tervetuloa, @Everfrost ! Esittelysi perusteella kuulostaa siltä, että olet tullut omiesi pariin. Mahtaako mainitsemasi juliste muuten olla Cautyn taiteilema ihana klassikko, joka minullakin oli aikoinaan seinälläni? Se kuva on käsittääkseni koristanut aika monen tolkienistin asuinkoloa vuosien varrella. Omanikin on edelleen tallella, vaikkei sille perheeni nykyisessä asumuksessa oikein olekaan paikkaa seinällä.
 
Tervetuloa minunkin puolestani, Ikirouta. Suosittelen osallistumista kevätmiittiin. Savon sydänmailta voi hyvällä tuurilla olla parikin autoa tulossa Hämeenkoskelle päin. Vielä ne eivät kyytitaulukossa näy, mutta onpa miittiinkin vielä aikaa.

Ja jos mietit, että mitä sinäkin introvertti nörtti tekisit yltiösosiaalisten ihmisten parissa kyyhöttämässä jossain nurkassa sillä välin kun muut laukkaavat piiritanssia, niin ei se niin mene. Miiteissä näkee usein porukkaa lukemassa itsekseen tai pelaamassa läppärillä. Seurapeleihin haalitaan väkeä, mutta osallistumispakkoa ei ole. Saa olla omissa oloissaankin, jos siltä tuntuu.
 
Last edited:
Oi kiitokset kaikille! Nyt kyllä tuntuukin siltä että omien pariin olen löytänyt :D

@Pagba Täytyykin miettiä tuota kevätmiittiä. Minulla ei juuri ole kokemuksia miittailusta mutta olisihan se hyväksi näin introvertti-nörtillekin päästä samanhenkiseen seuraan oleilemaan. Aluksi voisi kyllä kovasti ujostuttaa mutta mielelläni kyllä osallistuisin yhteisiin tekemisiin :) Sinne pääsy riippuu tosin suuresti koulusta ja kyytiasioista, mistä en vielä oikein osaa sanoa mitään.

@Isilmírë Sehän se! Eikä mikään ihme että on monelle tolkienistille tuttu, siinä vaan on sitä jotain. Elättelen vieläkin toivoa jos tuo samainen juliste mitä pienenä ihailin pääsisi joskus hamassa tulevaisuudessa omankin kolon seinälle kotia luomaan.
 
Hän, jota tulee totteleman, käski (taas) rekisteröityä tänne.

Hei vaan kaikille, olen siis Shetain kotiörkkinäkin tunnettu huonompi puolisko. Käyn harvakseltaan miittailemassa, lipsun helposti aiheesta (kuin aiheesta) politiikkaan, ja ihastutan autenttisella aksentilla Marrying mister Darcyssa. Arkisin istun Scanian ratissa.
 
Hyvää iltaa tänne käärmeeseen.
Aloitin tässä jokunen päivä sitten THS:n lukemisen neljättä kertaa ja olen samalla tutkinut kontu-wikiä ahkerasti täydentääkseni tietoja kirjan paikoista,historiasta,henkilöistä jne.Samalla löysin tämän foorumin joten päätin tehdä tunnukset jos täältä saisi hyviä keskusteluja aikaiseksi kaikkesta Tolkieniin liittyvästä tai liittymättömästä.Tuo Tolkienin maailma on niin loputtoman kiehtova paikka että pää hajoaa jos ei pääse eeppisen mittaluokan intoilua jakamaan kenenkään kanssa.Samalla olen täynnä kysymyksiä kaikesta nippelitiedoista liittyen mahtisormusten toimintamekaniikasta Rohanin kuningashuoneen käytösetiikkaan ja Gondorin puolustus-strategiaan.Eli juuri näistä kaikkein olennaisimmista ja tärkeimmistä asioista.
Aloitin myös Lotron pelaamisen joku aika sitten(se siis sai tarttumaan taas kirjaan)ja täältä taitaa löytyä oma peliporukkakin siihen.Mua myös kiinnostaa perinteinen pöytäroolipelaaminen mutta en tunne yhtään alan harrastajaa joten ehkä tätä kautta löytyy joskus siihenkin mahdollisuus.
No mutta,tässä nyt jotain mitä tuli mieleen ja kiitos mielenkiintoisesta ja informatiivisesta foorumista!
 
Tervetuloa Homppapomppa! Käärmeestä löytynee kyllä halukkaita pohtimaan melkein mitä vain keskimaalaisia kiemuroita kanssasi =)

Itseäni on muuten joskus pohdituttanut, että miten nikkisi innoittanutta tanssia oikeastaan tanssitaan. Se olisi hauska yhteisohjelmanumero jossain miitissä.
 
Mietin ihan samaa itsekin kun törmäsin siihen taas kirjassa.Suomennos on loistava.Sana antaa jo hyvän mielikuvan minkälaisesta tanssista on kyse.Lisäksi lyhyt kuvaus:"viehättävä tanssi joskin aika vauhdikas".Saa aina nauramaan.
 
Kuten Tolkien itse totesi, homppapomppa on vauhdikas piiritanssi, jossa tanssijat hypähtelevät tuon tuostakin. Eiköhän tällä ohjeella voine tanssin rekonstruoida (kelloja unohtamatta).

Voisin jopa ehdottaa seuraavaan miittiin homppapomppakilpailua. Voittajan esitys kanonisoitaisiin ainakin suomalaisen homppapompan viralliseksi versioksi. Käsittääkseni ei kuitenkaan ole välttämätöntä tanssia pöydällä (mikä on hieman vaarallista niin tanssijoille kuin pöydällekin), Everard ja Melilot sattuivat vain innostumaan niin kovasti.

Mutta toisaalta, perisuomalaiseen juhlaperinteeseen (ainakin Pohjanmaalla) on kuulunut pöydällä hyppiminen ja hihkuminen. Jos puukon heiluttelemisen korvaa kellojen ravistelulla, siinä meillä homppapomppa.
 
Eikö alkuteoksessa sanota "bells"? Vaikka se onkin suomennettu sanalla "kellot", eikö se voi tarkoittaa myös kulkusia? Ainakin kuvittelisin tämän kuvauksen innoittaneen muinaisen pohjoismaisen Tolkien-festivaalin markkinoilla myydyt nahkanauhoihin pujotetut kulkusniput, jollaiset nilkoissaan Telcontarin festivaaliosasto kylvi kauhua muihin suomalaistolkienisteihin lopun festivaalin ajan.
 
Eipä kerrota minkä kokoisia nämä kellot ovat: kulkusetkin voisivat mielestäni olla bells, mutta kenties kellojen kokoa voi vaihdella vaikkapa tanssijoiden koon mukaan, tai sen mukaan, mihin koreografia sijoittuu herkän ja atleettisen suorituksen asteikolla. Ehkäpä homppapompasta on olemassa niin monta erilaista versiota kuin on sen tanssijoitakin.
 
Ylös