Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Esitellään itsemme!

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Merri, 15.12.2013.

1. Aldarian

Aldarian Kontulainen

Kävin toki vilkaisemassa ja huomasinkin, etteivät ne aina taida olla niin vakavia aiheita. :)

Ja masamune:lle kiitokset infosta ja toivotuksesta.

2. Esittelenpä itseni, niin en unohda rekisteröityneeni!

Olen Tuija, uskollinen mutta hajamielinen hobittilapsi Oulun suunnalta. Hengailin tällä Käärmeessä viimeksi joskus kymmenisen vuotta sitten, tuolloin nimellä Voro-Varas; uusi nimimerkki lienee paikallaan pitkän tauon jälkeen.

Hurahdin Keski-Maan elämänmenoon vuonna 2001, muutamaa kuukautta ennen ensimmäistä elokuvaa - ensimmäisen osan Sormusta luin parahiksi ensi-iltaan mennessä. (Olin tuolloin kolmentoista vuoden herkässä iässä.) The rest is history, kuten sanotaan, ja rakkaus Tarua sekä monia muita Tolkienin teoksia kohtaan pysynee ikuisesti sammumatomana.
    Loppujen lopuksi en ole merkittävän suuri Tolkien-tietopankki, mutta en sitä häpeä myöntää. Tarinat tempaavat kuitenkin aina mukaansa, ja tältä palstalta saa poikkeuksetta helpotusta satunnaiseen tiedonjanoon. :heart:

Muutoin olen mieltynyt retkeilyyn, reissailuun, sanapeleihin, herkkuihin ja seikkailupuistoihin. Kirjoitan silloin tällöin muutaman Haikun.
    Töissä tykkään olla siellä, mihin muut menevät lomalle.

Kiitos ja kumarrus ylläpitäjille ja muille aktiivisille, jotka pitävät Kontua ja Lohikäärmettä pystyssä. Oli mahtavaa löytää tänne takaisin!
    (Muistan joskus taannoin osallistuneeni yhteen minimiittiin Oulun Tuirassa; valitettavasti en muista paikalla olleiden nimiä - mutta ystävällinen ja lämmin tunnelma ei ole koskaan unohtunut!)

Henane, Salmiis, Lehtokuusama ja 8 muuta tykkäävät tästä.
  3. Isilmírë

Isilmírë Kontulainen

Tervetuloa takaisin kotiin @Thuja Occidentalis ! Jos matka ei tunnu liian pitkältä, tule ihmeessä mukaan heinäkuiseen The Miittiin tapaamaan taas muita kontulaisia livenäkin. Tai jos olet osallistumassa World Coniin, niin mukaan sitä edeltävälle piknikille Suomenlinnaan 8. elokuuta.

Thuja Occidentalis tykkää tästä.
  4. Kiitos Isilmírë! Jos saan kesän töistä sopivasti vapaata, laitan varmasti The Miitin ehdolle kalenteriin.
    En meinannut päästä viime yönä nukkumaan, kun jämähdin tänne lukemaan viestiketjuja...

Last edited: 17.04.2017
    Isilmírë ja Merri tykkäävät tästä.
  5. Fuinur

Fuinur Kontulainen

Hmm, päädyin itsekin niin monen vuoden jälkeen takaisin.

Ajattelin, että esittelyketjun kautta pitää kulkea, koska uudet kasvot eivät minua tunne, ja vanhatkin muistavat vain, jos muistavat. Olen siis Fuinur ja liityin Círdanin kutsumana peruskouluaikoinani, profiilisivun mukaan syksyllä 2008. Olen nyt 23-vuotias ja asun Oulussa. Opiskelen neljättä vuotta Oulun yliopistossa. (Vaikkakin vasta ensimmäistä vuotta nykyistä alaani tietojenkäsittelytiedettä, koska vaihdoin alaa englantilaisesta filologiasta epäonnistuttuani/kyllästyttyäni kolmen vuoden jälkeen.)

Alkuaikoinani täällä ollessa olin jopa aktiivinen, kävin miiteissä ja puhuin keskusteluissakin verrattain paljon, joskus harvoin jopa asiaa. Se, missä vaiheessa jäin täältä pois, tapahtui kait vähitellen, kun en mitään yksittäistä hetkeä muista. Jossakin vaiheessa kaikki vain unohtui ja jäi. En kyllä osaa sitäkään tarkemmin sanoa, että mikä minut toi takaisin. Tuli vain sellainen tunne, että kaipaan ystävää ja ajattelin sitten kirjoittaa tänne. Toivottavasti pystyn aktivoitumaan uudestaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin ja uudelleen myös vanhoihin tuttuihin. :joy:

Salmiis, Henane, Hirmuinen ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  6. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Nimimerkki soittaa kyllä jotain kelloja vaikka kasvoja en pysty muistamaan. Tervetuloa takaisin :)

7. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Muistelen, että ensimmäisten miittieni aikaan siinä vuoden 2010-2011 kieppeillä olimme parissa samassa miitissä, ja sen jälkeen sinua ei enää näkynyt. Onhan tässä tosiaan muutama vuosi vierähtänyt, joten tervetuloa paluumuuttajalle!

8. Isilmírë

Isilmírë Kontulainen

Tervetuloa takaisin @Fuinur ! Aktivoiduthan siinä määrin, että ilmaannut The Mittiin heinäkuussa?

eowynofmay tykkää tästä.
  9. Fuinur

Fuinur Kontulainen

Ilmaantuisin kyllä mielelläni, mutta välimatka saattaa olla se ratkaiseva tekijä. Toivotaan parasta.

10. Merri

Merri Hömelöitsittäjä Vastuuhenkilö Ylläpitäjä

Kenties joskus olisi taas aiheellista järjestää miittiä jossain Jyväskylän tienoilla, ettei mentäisi jatkuvasti Ruuhka-Suomen ehdoilla :)

Henane, Kointähti ja Jaamar tykkäävät tästä.
  11. Icegorn

Icegorn Kontulainen

Moro nääs!

Minäkin kontulainen Keski-Maan ensimmäiseltä ajalta - noin about. Muuttunut olen paljonkin niistä ajoista kun tänne eksyin ensimmäisen kerran joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen, mutta hengissä edelleen. Ja näköjään edelleen käyn täällä. Vuosia vierähti etten käynyt kertaakaan, mutta nyt jo toistamiseen tänä vuonna. :shock:

Ja koska en muista olenko koskaan aiemmissä esittelyketjuissa esittäytynyt niin heitetääs pikainen tervehdys.
    Nykyisin vanha kuin mikä - muistaakseni jopa Incanusta muutaman viikon vanhempi ;) - ja Tampereella asustelen. Töitä teen IT-alalla ja harrastuksiin kuuluu koiran kanssa kaikennäköistä mm. agility, jääkiekkoa ja jalkapalloakin pelailen. Ja vähän sitä sun tätä. Myöskin elokuvat, TV-sarjat jne ovat suuria intohimojani (joiden kaveriksi kuuluu ehdottomasti Ben&Jerry's).

Ensimmäinen kosketus Tolkienin maailmaan on tullut joskus 90-luvun lopulla kun kaverini veti meille Keski-Maa -pöytäropea. Itse kun en kirjoja ole koskaan välittänyt oikein lukea niin lopullinen innostus tähän maailmaan ja touhuun tuli sitten elokuvien - ja tämän yhteisön kautta. Kiitos siitä kaikille osallisille!

Mutta ei kai tässä sen kummempia, moro vaan kaikille uusille ja vanhoille. Tavataan jos tavataan, joskus jos tulee uusi vanhojen partojen miitti niin yritän kyllä ehdottomasti päästä taas saunomaan. :heart: :grin:

Last edited: 16.05.2017
    Salmiis, H, Tik ja 3 muuta tykkäävät tästä.

Jaa somessa