Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Esitellään itsemme!

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Merri, 15.12.2013.

1. Salmiis

Salmiis Kontulainen

Lämpimästi tervetuloa @Súlien minunkin puolestani! En itsekään voisi sanoa, että mitenkään hirveästi tänne lähettelisin viestejä, mutta samanhenkisten Tolkien-fanien viestejä ja pohdintaa on aina mukava lukea. Kiva, että olet löytänyt tiesi keskuuteemme:1420:

Súlien tykkää tästä.
  2. Súlien

Súlien Kontulainen

Jos olivat Saariselällä, niin jopa mahdollista :)

Kiitos vielä kaikille lämpimästä vastaanotosta! :heart:

Hanna Kullanväärtti, Salmiis, Luvailin ja joku muu tykkäävät tästä.
  3. Erufailon

Erufailon Hobitti

Ehkä pitäisi pari kuukautta vanhana jäsenenä jotain itsestänikin kertoa...

Itse olen Tolkien-fani jo toisessa polvessa - isäni kirjahyllystä (josta muuten löytyy Colin Duriezin kirjoittama Tolkien-elämäkerta joka käsitykseni mukaan ei ole kovin yleinen) minä alun perin TSH:n löysin. Pitkään en viitsinyt aloittaa lukemaan, mutta tutkin kyllä karttaa (sellaiset ovat kiinnostaneet minua jo pienestä pitäen) ja jotenkin löysin liitteistä Vuosien kirjan - yksi varhaisimmista aiheeseen liittyvistä muistoista, olisinko ollut kymmenen tuolloin, on Kuninkaan paluun aikaisten tapahtumien ja Gondorin-Mordorin kartan vertaileminen.

Kun lopulta jaksoin alkaa lukemaan TSH:ta (huomaa että en lukenut Hobittia ensin mitä joku voi pitää virheenä) kahden- tai kolmentoista ikäisenä, jäin koukkuun kuin fisssu, ja loppu on historiaa. Hobitti, Silmarillion, KTK. Sitten Satujen Valtakunta -tarinat (Roverandom, Maamies ja lohikäärme, T. Bombadilin seikkailut, jne.).

Lentelen toisinaan parillakin Keski-maa-aiheisella Minecraft-serverillä, sieltä löytyy muuten joitain todella upeita rakennelmia vaikka kaikkia alueita ei olla vielä rakennettu. Kahden suosikki-fandominsa risteäminen on vain niin hienoa katseltavaa.

Hanna Kullanväärtti, Salmiis, Lehtokuusama ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  4. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Jos @Erufailon peleistä tykkäät, niin Lord of the Rings Online -tietokonepelissä on mainiot maisemat, One Ring on kehuttu tarinallinen pöytäroolipeli (vaikka toki suomennettu Keski-Maa Roolipeli on sallittu myös) ja Fantasy Flight Games on julkaissut pitkään yhteistyökorttipeliä Lord of the Rings Card Game LCG. Suomennetut Reiner Knizian TSH-lautapelit on toki mainittava myös tässä yhteydessä. Viime konkarimiitissä minulla oli mukanani kolme viimeksi mainittua, mutta niille ei tainnut tulla kyllä peliaikaa. :|

5. Sidhiel

Sidhiel Rajatapaus

Tervetuloa uusille. :heart:

Jaa somessa