Harrastuksianne..?

Täällä taas keskuudessanne! :D

Niin, harrastuksista... Minä nyt harrastan vähän kaikkea, talvella hiihtoa, kesällä pyöräilyä. Musiikin kuunteleminen kuuluu tärkeimpiin harrastuksiini lukemisen ohessa. Myös kavereiden kanssa oleilu kuuluu nykyään pääasiallisiin harrastuksiini. Äitini valittaa, kun nykyään olen vain illan tai kaksi viikosta kotona. :D Ja tietysti historian tutkiminen. Se kiinnostaa aina.
 
Ah. Vihdoinkin.

Eli harrastuksiin kuuluu
-Maaninen lukeminen, fantasiaa ja scifiä. Dragonlance, TSH, Forgotten Realms ja muut sarjat menevät. Scifistä Star Wars, A. C. Clarken tuotanto.
-Xbox. Halo 2:ta ja KotOR2:ta odotellaan innolla. KotOR on paras SW-peli, mihin olen törmännyt.
-Elokuvien katsominen. Star Warsit ovat olleet pinnalla pikkulapsesta lähtien, ihan kaikki leffatyypit menevät, eikä varmaan tarvitse mainitakaan Lotreja?
-Kuvataiteelliset harrastukset. Vaikkei sitä Tammerkoskelle päästykään lukiota käymään, piirtäminen ja maalaaminen jatkuu mieliharrastuksena. Miniatyyrejä neljän vuoden kokemuksella, Warhammer FB & 40k.

Tässähän ne tärkeimmät. 8)

EDIT: Ja tietenkin se tärkein unohtuu aina kaiken muun timmellyksessä:
-Musiikin kuuntelu. All the time! Sonata Arctica ja 70-luvun rockbändit, Rainbow , Deep Purple, Uriah Heep, Led Zeppelin. Ja sitten tietenkin Blackmore's Night... <3
 
Vähän harrastan muodostelmaluistelua.
Alotin sen joskus neljä vuotiaana ja siitä lähtien oon käynyt säännöllisesti harkoissa. Harrastanut 9 vuotta ja vähän päälle. :D Mä en tiedä mitä tekisin jos en hyppis hallilla monta kertaa viikossa ja kisamatkat. Hyviä puolia on lukuisia esimerkkinä lukuisat kaverit. Huono puoli saattais olla se,että se on vaarallinen laji ja loukkaantumisia sattuu melko usein. Mutta ei se ketään pysäytä :D
 
Tähänpä täytyy vastata. Kun voi vastata jotain mitä ei vielä puoli vuotta sitten kuvitellutkaan vastaavansa. Kunnes mulla sitten kilahti ja kovaa.

No siis, lukemista harrastan tai harrastaisin enemmän, jos lapset eivät keskeyttäisi tai lasten nukkuessa ei itselläkin silmät lurpsaisi lukiessa. :) Kokkailua voisi kutsua harrastukseksi, kun kokeilen ja suunnittelen ruokia. Kotiäitinä se kuuluu toimenkuvaan, mutta harrastukseksi kutsuttuna kuulostaa hauskemmalta. Nettisurffaus lienee myös jonkinlainen harrastus. Ellei sitten sano suoraan, että se on pakkomielle, mutta tässäkin asiassa sana harrastus on miellyttävämpi.

Mutta se ykkösharrastukseni on liikunta. Juu, saa hämmästyä, liikunta. Mä menetin sohvaperunastatukseni ja löysin itsestäni jonkun liikkuja-addiktin, erittäin omituista. :roll:

Eli kevättalvella päätin käydä kerran salilla, ihan vaan kokeilun vuoksi. Aiemmin olin käynyt lukioaikoina liikuntatunnilla ja siihen se oli sitten jäänyt. Kävin toisen ja kolmannenkin kerran ja ostin kuukausikortin. Kokeilin toista salia ja nyt kolmatta, jonne olen ''kotiutunut''. Otin klubijäsenyyden, eli sitouduin hommaan vuodeksi. Tililtä menee suoraveloituksena kakskymppiä kahden viikon välein vuoden ajan, kk-maksusta saa vapaata kyllä erityisistä syistä kuten vaikka synnytyksen jälkeen... :p (edit. ei, en ole raskaana, mutta kun vuodesta kumminkin on kyse niin kysyin tuon asian kaiken varalta selväksi)

Siellä sitten ramppaan neljä kertaa viikossa - kerran bodycombat, hulvattoman hauskaa ''jumppaa'', kolme kertaa salilla ja kerran (samana päivänä kun teen jalkatreenin salilla) bodybalance, sellainen jooga - pilates - tai chi -tyyppinen jumppa. Vähän vaatii järjestelyjä, lastenhoidon takia. Miehellä kun on 3 kertaa viikossa jalkapallotreenit, valmentaa -93 junnuja. Säännöllisesti ei tahdota laskea sukulaisten hoitoavun varaan, joten pitää vaan kalenterin kanssa katsella, että mikä päivä mitäkin.

Eli kaikkeen sitä menee ihminen sekoamaan. Ajatella nyt, täydellisen järkevä ihminen menee ja hurahtaa tuollaiseen, liikkumiseen ja urheiluun. Pitää kai huolestua... Mutta ainakin on hieno fiilis ja nautin oikein tosissaan tuosta touhusta.

Eli vuosien ''ei mulla oikeastaan ole harrastuksia'' -vaiheen jälkeen voin vihdoinkin vastata tällaiseen topiciin. :D
 
Linéwen sanoi:
Mitkään aerodicin tapaiset jutut eivät tosiaan ole minua varten. Olen monta kertaa miettinyt, mikä niissä kiehtoo..? Jos joku osaisi selventää asiaa.. olisi ihan mielenkiintoista tietää. Enkä sano että se olisi millään lailla huono harrastus, älkää käsittäkö väärin. Varsin tehokas kuntoilumuoto yms, ei vain sovi minulle.
Mä en kestä sellaisia aerobictunteja, että pompitaan ja ohjaaja innolla hihkuu ohjeita... lopulta muut liikkuvat eri suuntaan kuin minä, tai ainakin mun kädet ja jalat toimivat eriparia.

Käyn kyllä jumpassa, mutta sellaisissa mistä tykkään. Niitäkin kun on nykyään niin monenlaisia, että jos ei perusaerobicistä välitä, niin todennäköisesti löytäisi kumminkin jonkun kivan jutun.

Itse olen ihastunut bodycombatiin, joka on tosi tehokasta ja vauhdikasta - ja hauskaa. Siinä on vähän otettu jotain itsepuolustuslajeista ja sitten lykätty mukaan aerobicia ja joka biisillä on oma ''koreografiansa''. En ajatellut alunperin ottaa sitä viikko-ohjelmaani vaan pumpin, levytankojen ja painojen kanssa tehtävän jumpan. Mutta se olis vähän turha salikäyntien lisäksi, eikä niin hauskaa kuin combat jota kävin kerran kokeilemassa ja se oli siinä.

Käyn salilla, jossa on joka päivä useampikin eri jumppa, eli valinnanvaraa löytyy. Bailatinoa ajattelin myös, mutta se ei enää oikein mahdu viikkooni, tai pitää raahata kohta lapsetkin mukaan sinne. Niin no, pikku-ukko salilla silloin tällöin on, kun isommalle saan hoidon isovanhemmiltaan. Mutta se on sit ihan taas toinen juttu.
*eksyy off-topicin poluille*
 
Mä olen aina ollut hirveän laiska harrastamaan mitään. Siitä huolimatta mulla on yleensä aina joku harrastus. Johtuu varmaan siitä, että ensin innostun asiasta, mutten sitten jaksakaan. Laiskuuttani.

Tän syksyn harrastus on tanssi. Jotain nykytanssia ym. Oon nyt käynyt siellä nyt jo pari kertaa ja ihan kivalta vaikuttaa. Hyvää musiikkia ja samal saa vähän liikuntaakin. Kunhan vaan ne liikkeet oppisin.. : )
 
Titiuu sanoi:
Mä en kestä sellaisia aerobictunteja, että pompitaan ja ohjaaja innolla hihkuu ohjeita... lopulta muut liikkuvat eri suuntaan kuin minä, tai ainakin mun kädet ja jalat toimivat eriparia.

Sama täällä. Inhoan sitä tekopirteää hihkumista, jumpalle meikanneita naisia ja mulkoilua, jos joku ei ihan takarivissä osaakaan kaikkia askeleita nythetipaikalla.

Eilen käväisin yliopiston järjestämällä "niska-hartiajumpalla". Ajattelin, että jumppa olisi kevyitä venytyksiä ja sen sellaista, mutta homma olikin ihan perusjumppaa. Mukavaa tosin, ei sitä pomppimista.

Nyt sitten vain odotan kauhulla, millainen on saman puljun järjestämä "perusjumppa", jos jo hartiajumppa nosti hien pintaan. Toivottavasti ei liian vaikeaa aerobicpomppimista, ei ei ei.... :D
 
en tiedä olenko ehtinyt kirjoittaa tähän topicciin. :? Noh, nyt harrastan kilpauintia sen kuusi kertaa viikossa, siinä on kuntosali mukana noin kerran viikossa. Olen harrastanut sitä sellaiset 7-8 vuotta. Yritän tammikuun aikana päättää, jatkanko, koska itselläni motivaatiotaso ei ole enää parhaimmillaan, ja muutenkin uinti vie ihan kamalasti aikaa, ja harkkojen jälkeen olen ihan lyömättömän väsynyt. Kouluun ei aina jaksaisi lukea jne.

Kuuntelen musiikkia, piirrän, kirjoitan. Sanoisin itseäni melko taiteelliseksi. :)

Ratsastan kerran viikkoon ja hoidan pikkuponia kahdesti viikossa. Nyt aloitan miekkailun tammikuussa, kun vihdoinkin löysin miekkailuseuran Jyväskylän seudulta. :twisted: Sitä on sitten kerran viikkoon.
 
Harrastan tanssia. Olen harrastanut sitä jo 6 ja puoli vuotta. Ekana oli lastentanssi, sitten vapaatanssi ja nyt harrastan nyky- ja jazztanssia.
Jossain vaiheessa kävin aina iltaisin juoksemassa vähän aikaa, se on ihanaa, mutta en jaksanut sitä kovin kauaa. :D

Voisin sanoa Harry Potteria ja LotRia harrastuksiksini. Luen paljon, katson elokuvia, hölötän niistä netissä ja kavereiden kanssa.

Ja kenties musiikin kuunteleminen on myös harrastukseni. Kuuntelen sitä niin paljon. :)
 
No jaa, suurinpiirtein aika menee siihen, että luen(hidas), piirrän (huono), näprään tietokoneella kotisivuja(surkeita) ja kuvia (vielä pahempia) ja välillä käyn alakerrassa syömässä ja välillä ulkona lenkillä, (En nyt niin usein, mutta kuitenkin) luen läksyjä (Mikäli viitsin) ja teen kotihommia, (kun joku pakottaa) ja istun huoneessa ja vaellan jossain parikymmentä kilometriä ylempänä ja paljon paremmassa paikassa (Se sentään on hauskaa ja joskus onnistuukin...). Mutta että semmoista. Niin, ja soitan pianoa, joskus tulevaisuudessa aloitan ehkä huilunkin soiton, (en viulunsoittoa, koska isoveljet lupasivat siinä vaiheessa polttaa viuluni ja ripustaa minut pihakoivussa hirteen tai ainakin hankkia minulle äänieristetyn huoneen jostain hyvin, hyvin kaukaa, lähinnä nyt tuolta Etelä-Afrikan tai Antarktiksen tai Siperian suunnalta...) ja toivon mukaan se onnistuukin... Olen käsittämättömän huono soittamaan pianoa, että ihan vain tiedoksi. Ja niin, jos harrastukseksi voi lukea, niin kuuntelen joka lauantai knallin ja sateenvarjon radiosta (mitä hyötyä siitäkin on, kun osaa kaikki osat ulkoa etu-ja takaperin?).... Että sitä rataa. Seuraan koripalloa. Seka kansallista että mielelläni myös sitä töskääjien amatööripeliä... Moni laji kylläkiinnostaa, ei se siitä ole kiinni, mutta olen laiska. Tosi laiska.
 
minun harrastukset ei kovin ihmeellisiä ja värikkäitä ole.. kiinnostusta olisi kyllä moneen paikkaan, mutta sen mahdottomuus tai oma laiskuus tulee aina vastaan.
no, kuitenkin, kesäisin harrastelen kaikenlaista, rullaluistelua eniten, silloin tällöin sählyäkin pelailen. rullaluistelun taisin aloittaa kolme-neljä vuotta sitten, ja sählyä nyt olen pelannut aina.
ihan muuten vaan sitten luen kaikenlaista, itse kirjojen luku on jäänyt vähemmälle, koska slashit ovat syrjäyttäneet kirjat.. kuuntelen paljon musiikkia, vaikka nirso olenkin musiikin suhteen. "aitoja" levyjä en omista paljoa, vaan kokoan omanlaiseni levyt itse.
jonkinmoisiksi harrastuksiksi luettelisin myös elokuvat ja tiedonjanon, joista ei sitten sen enempää.
 
Thali sanoi:
Eilen käväisin yliopiston järjestämällä "niska-hartiajumpalla". Ajattelin, että jumppa olisi kevyitä venytyksiä ja sen sellaista, mutta homma olikin ihan perusjumppaa. Mukavaa tosin, ei sitä pomppimista.

Minäkin olen harkinnut jos menisin noihin yliopistomme järkkäämiin niska-hartiajumppiin, voisi minun niskoillani tehdä ihan hyvää. En vain ole toistaiseksi saanut lähdettyä, jäänyt tämä minun urheiluni lähinnä lenkkeilyksi ja uinniksi sekä pakollisiksi pyöräilymatkoiksi.

Muita harrastuksia ovat lukeminen sekä kirjoittaminen. Molempia harjoitan sopivassa suhteessa. Ne myös mukavasti tukevat toisiaan. Lukemisen suhteen olen melkoisen avoin, kirjoja poimin kirjastosta mukaan melkoisen luovalla valintataktiikalla. Mukaan lähtee käytännössä mikä tahansa mikä näyttää kiinnostavalta. Valitettavasti nykyisin tuntuu olevan koko ajan aivan liian vähän aikaa lukemiseen.

Tietokoneella pelailen, myös vanhempia pelejä. Netissä kulutan myös jonkin verran aikaani, mutta mikään atk-ihme en ole koskaan ollut, enkä todennäköisesti tule olemaankaan. Onneksi tutut osaavat hoitaa harrasteistani syntyvät ongelmat.

Harrastin partiota kymmenen vuotta, touhu on nyt toistaiseksi katkolla muuttoni takia. Ehkä vielä joskus palaan partiolaiseksi. Ehdin olla mukana vasta vartioikäisestä saakka, mikä harmittaa minua toisinaan. Toimin myös vj:na sekä lj:na. Lippukunnassamme vallitsi välillä todella inhottava sisäpiiriläisyys sekä etenkin nuorempien johtajien syrjintä, joten kotilippukuntaani en kyllä enää palaisi. Lähinnä viimeiset vuodet olin mukana toiminnassa, koska olin lippukuntamme ainut koulutettu lj lippukunnanjohtajan lisäksi ja mukana pyöri muutama minulle todella hyvä ystävä, joita en partion ulkopuolella juuri nähnyt.

Larppaamisen aloitin muutamia vuosia sitten ja tykästyin touhuun kovasti. Erityisesti koin kirjoittamisen saavan aivan uuden ulottuvuuden larppien kirjoittamisen kautta. Eläytyminen, uuden kokeminen ja monet upeat ihmiset ovat olleet ehdottomasti harrastuksen upeinta antia.
 
Harrastan jazztanssia,tennistä ja ohjaan 9-10 vuotiaita teatterin tekemisen saloihin.

Kaikista mieluisinta on tuo uusin harrastukseni, eli jazztanssi. oon harrastanu sitä nyt 1œ vuotta ja se on ihan mahtava harrastus. Pienenäkin harrastin jumppaa ja tanssia mutta se jäi jonnekkin matkan varrella.nyt onneksi löysin sen uudestaan.

Tennistä oon harrastanu..öö.. vissiinkin 3 vuotta..sekin on hauskaa..joskin kerta viikossa on aivan liian vähän.

Teatteria oon harrastanu noin. 7 vuotta, mutta kasvoin ryhmistä ulos(iän puolesta) ja nyt nuortenteatteria odotellessa vedän ystäväni kanssa pienille teatteria. sitä oon tehny nyt tän syksyn..oikein antoisaa puuhaa!

Jos saan esittää kysymyksen niin: harrastaako täällä kukaan aikuisbalettia?
Jos harrastaa niin kertokaahan uteliaalle, että millaista se oikein on? Kun ajattelin tehdä siitä myös itselleni harrastuksen..

Kiitos ja kumarrus!

Ah ja meinasin unohtaa että ennen harrastin myös kuvataidetta(parisen vuotta) ja pimputtelin pianoa..semmoset 6 vuotta..mutta soittoläksyt ei enää kiinnostanu niin siirryin ite ohjaamaan itteäni..eli soitan kun siltä tuntuu..ja mitä huvittaa :D
 
Olen hieman hukassa näin uutena tulokkaana, mutta siis harrastukset

Tällä hetkellä mulla ei ole mitään vakituista harrastusta. Tosin jos harrastuksiin voi lukea sen, että löydän itseni öisin töhertelemästä kaikennäköisiä kummajaisia ynnä muuta mukavaa piirrustuslehtiöön. Myöskin lukeminen on ollut pitkään intohimona, tosin se on jääny lukion takia vähemmälle. Nykyään myös anime ja itämaiset elokuvat vievät aikaani.

Olin joskus kilpaurheilijakin, mutta se sitten jäi, koska vihasin korpikylämme seuraa ja sen ihmisiä; minun olisi pitänyt voittaa heitä varten - ei itseäni. Taisin myös samaisessa mielenhäiriössä hiihtää kilpaakin, mutta sekin jäi samaisesta syystä. Ja kieltämättä verenmaku suussa kilpaileminen ei oikein tuntunut oikealta lajilta.

Olen myös harrastanut han moo doa, tuota itsepuolustuslajia. Siihen hurahdin, kun kuulin miekoisa ja nuncha-kuista. Mutta sanoisinko, et olosuhteiden pakosta päätin lopettaa senkin. Kasvoihan siinä ainakin lihaskunto ja muutama potku ja lukko lähtee :D

Nyt onkin hmd:n kautta tullut innostus taistelulajeihin ja seuraava tavoite on aloittaa keväällä bujinkan. Tuo 1100-luvulta peräisin oleva samuraikulttuuriin perustuva vanha taistelulaji. Minuahan ei saa pois mistään sellaisesta, mikä käsittää miekkoja, sekä raskaita hilpareita ^^
 
Mie harrastan viulun soittoa, mutta tähän harrastukseen sisältyy myös yhteissoittoa (orkesteri) ja musiikinteoria puolta. Se on toooosi kiva harrastus vaikka välillä kyllä menee TODELLAKIN hermot, jos on esim. joku tosi vaikee kappale tai muuten vaan on ollu huono päivä, niin sitte menee välillä soittaessa kyllä hermot!!

Oon kans (kuten varmaa moni täällä) joskus pienenä harrastanu balettia jotai...3 vuotta. Sitte joskus oon ollu kavereitten kanssa yleisurheilussa ja muissa esim. kokkikerhossakin on tultu käytyä. Ja joskus koululla pidettiin semmosta telinevoikka -kerhoo ni siä oon joskus käyny ja se oli hauskaa!Ja sitten semmonen mikä on pitäny alottaa jo uudestaanki,- jos vaan jäis aikaa tolta viulun soitto harrastukselta -, on flamengo. Se on oikeesti tosi hauskaa, ja sit siinä tulee kyl aika notkeekski ku siä venytellään aina puolet tunnista. Se on vaan tosi kivaa ja joskus mä viä uudestaan sinne meen tanssahteleen kunhan saan aikaa....!!! :lol: [/img]
 
Olen harrastanut vaikka mitä... Vuoden koripalloa, kahdeksan vuotta kilpauintia, kolmevuotta vesipalloa ja nyt on menossa itämainen tanssi, joka on mutten aivan ihanaa varsinkin kun on aivan upea tanssin opettaja. Meillä on harvinaisen alhainen keski-ikä meidän tanssi ryhmässä. Löytyy sieltä niitä keski-ikäisiäkin muorejakin, mutta porukka on todella rentoa joten tunnit on todella mukavia.
Kaveri houkutteli minut mukaan puolistoista vuotta sitten ja lopetti itse viime kevääseen ja minä menin hänen edelle jo aikoja sitten... Hieman huvittava tilanne. Nyt harjoittelemme aika vaikeaa koreografiaa, jossa on ihan perinteinen akustinen musiikki. Peruskurssilla tuli tanssittua enemmän modernimpaa ja helpompaa arabipoppia, mitä ei kyllä kauhean kauaa jaksa vääntää.
Sitte harrastuksiin voi varmaan lukea lukemisen ja lukemisen ja lukemisen... Kirjoja kuluu hyvään tahtiin... :)
 
Harrastus vai työkö ihan ? .... hmmm

Minä huovutan ja huovutan ja huovutan.
Ja jos aikaa jää ... niin huovutan :roll:

Rakastan lampaita ja villaa , sekä sitä villan moninaisuutta materiaalina.
Villa on pehmeää ja samalla kovaa ja kestävää.

Teen toki muutenkin käsitöitä ja esim. kudon paljon, huovuttaen sitten koristelut töihini.
Maalaan myös posliinia mutta niitä ruusunnuppuja kuppeihin en ole oppinut koskaan tekemään, ne ovat muitten juttu.
Minä maalaan nukkuvia kettuja laatoille ja sitten huovutan niille kehykset :roll:

Eläinlaumani vaatii myös oman harrastuksensa ja mielelläni myös ohjaan lapsia erilaisissa kerhoissa.

Teatterissa käyn ihan aina kun saan tilaisuuden ja tuntuu etten ole kovin montaa huonoa esitystä silti onnistunut näkemään.
Teatteri on mahtava juttu, vaikken kyllä koskaan haluaisi itse näyttelijäksi.
 
No tärkein harrastus mulla on musiikki. Soittaminen ja kuuntelu. Soittelen rumpuja, kitaraa ja koskettimia. Myös teen välillä musiikkia todella huonolaatusilla musiikinteko ohjelmilla. Joskus mää lueskelen..
Pitäs varmaan ottaa joku liikunta harrastus ett kunto olis hyvä :D
 
Harrastukset:

Lukeminen
Luen vähän kaikenlaista kirjallisuutta, mutta enimmäkseen fantasia- ja vampyyrikirjoja. Olen lukenut kirjoja siitä asti kun opin lukemaan, sitten tuossa 5.luokalla vaihdoin lasten ja nuorten kirjat näihin ns.aikuisten kirjoihin, ja ensimmäinen tuota lajia edustava taisi olla joko Danielle Steelin Lahja tai Agatha Christien 10 pientä neekeripoikaa. Hyviä puolia lukemisessa...hmm, no ainakin verbaalisuus ja itsensä ilmaisu kehittyy, hyvä mielikuvitus pääsee oikeuksiinsa, lukeminen on ilmaista (paitsi jos ei käytä kirjastoa), hyvää ajanvietettä jne.

Elokuvat
Leffoja rupesin tiiviimmin seuraamaan lukion 1.vuonna, ja kakkosvuonna olinkin jo sen verran leffafriikki, että katsoin suunnilleen jokaisen elokuvan, joka tuli TV:stä. Nykyään en oikein kiireiltäni ehdi katsomaan kaikkia töllön leffatarjonnan paloja ja elokuvateatterissakin on tullut vierailtua harvemmin mutta enpä harrrastuksestani meinaa luopua siltikään. Luen aina kaikki mahdolliset arvostelut, näyttelijöiden haastattelut, kaikki leffamaailmaa koskevat uutiset mitä käsiini saan + netistä tongin. Tietoa riittää, niin turhaa kuin tärkeääkin. Esimerkiksi tärkeä tieto on se, että Milos Forman ohjasi Cuckoo's Nestin. Turhaa taas: Patrick Stewart alkoi kaljuuntua 19-vuotiaana. o_O

Tuossa nyt tärkeimmät, muita mm. pianonsoitto, piirtäminen, lenkkeily ja lasketaanko netissä roikkuminen? :D
 
Ylös