Harrastuksianne..?

Harrastuksia joo.
Ei mulla ole mitään tavallisesta poikkeavaa, mutta kerrotaanpas jokunen:
Lukeminen. Tuota nyt on harrastettu jo ennen ku opin lukemaan. Sitten kun joskus 6-vuotiaana opin, niin nenä on ollut melkein koko ajan kirjassa kiinni. Hyvin menee. Minä siis luen melkeen mitä vaan, Mauri Kunnaksesta Agatha Christieen ja näihin.
Jalkapallo. Oon silloin tällöin palloa potkinut jo aiemmin, mutta sitten viime kesänä tulin oikeen hulluksi, kun menin futiskerhoon ja EM-kisatkin oli. Harmi vaan, että täällä ei ole joukkuetta. Niin ärsyttävää. Pitää koulussa pelata tokaluokkalaisia vastaan :p
Joskus piirrän, ja leffoja jonkun verran katon, mutta en välttämättä harrastukseksi asti. Ja musiikkia kuuntelen, ja koskettimia ja kitaraa soitan. Kitaraa kyllä tosi vähän, musantunneilla ja näin... Koskettimia sitten joka päivä jotakin... :)
Partiota harrastin, mutta ei se sitten ihan mun juttu ollut, mutta neljä vuotta siinäkin ehdin olla. Jees.
 
Minä löysin vähän aikaa sitten taekwondon! :D Aivan ihana laji! Haluaisin mennä salille joka päivä, ja onneksi tunteja onkin 3 kertaa viikossa.
 
Re: Harrastus vai työkö ihan ? .... hmmm

Starlight sanoi:
Minä huovutan ja huovutan ja huovutan.
Ja jos aikaa jää ... niin huovutan :roll:

Oi kyllä! Minä aloitin joskus vuosi sitten ihan vain kokeilumielessä ja huovuttelin veden ja mäntysuovan kanssa. Sitten löysin huovutusneulan ja ihastuin touhuun. Vaikken kaikkein aktiivisin huovuttelija ole, tulee näperreltyä silti pari kertaa viikossa. Jotenkin huovutus on niin ihanan rentouttavaa ja toisaalta paljon henkistä työtä tekevänä sitä kaipaa rehellistä käsityötä. Siksi harjoitan myös ristipistoja. Riittävän simppeleitä mutta kuitenkin riittävän monimutkaisia että näyttävääkin jälkeä voi saada aikaiseksi. Molemmat ovat myös siitä kivoja, että myös aloittelija voi saada ihmeitä aikaiseksi. Helppoja ja suhteellisen halpoja ovat myös nämä molemmat.
 
Minulla on harrastus. Ja sitten on jotain kymmenkunta asiaa jotka ovat jossakin määrin harrastuksia, mutta minulla on yksi pääharrastus. Se on pöytäjääkiekko, klassinen Stigan pöytäjääkiekkopeli. Monien mielestä kuulostaa varmasti todella typerältä ja huvittavalta, mutta lajia pelataan aktiivisesti noin 10 maassa. Monessa maassa on oma ranking ja MM-karsinta ja niinedespäin. Mutta en pidä teille kuitenkaan esitelmää pöytälätkästä.

En tiedä mikä pelissä niin vetoaa, on vain hauska opetella uusia kikkoja ja olla mukana toiminnassa. Olin juuri viikko sitten SM-kisoissa, olin seitsemästoista (seitsemästäkymmenestä) ja junioreissa (alle 17-vuotiaat) toinen (junioreja oli kaksikymmentä). Se on vain niin älyttömän hauska peli, ja varmasti tämä kuulostaa monen mielestä jotenkin koomiselta, mutta ihan sama. Se on hauska harrastus.
 
Lisään vielä kun huomasin että on toinenkin joka huovutt

Huovuttaminen on siis ihanaa puuhaa mutta se vie kädet :(
Siis samalla kun huovuttaa, ei voi oikein tehdä käsillään muuta :)
Ja koska lukeminen on myös rakas "puuhani", olenkin päätynyt kuuntelemaan kasettikirjoja ja nykyisin siis cd-kirjoja.
Musiikki kuuluu ehdottomasti huovutuksen taustalle mutta toisinaan kaipaan niitä tarinoitakin joita kirjat tarjoavat.
Nykyään kirjastoissakin alkaa olla aika hyvät valikoimat näitä luettuja kirjoja ja ainakin täällä meilläpäin kirjasto myös palvelee hienosti tilaamalla jos toivon jotain mitä heillä ei ole.
Kutoessakin on upeaa kuunnella samalla kirjaa, vaikkakin myöntää täytyy etteivät kaikki lukijat ole ihan mieleeni :roll:
Eräs ystäväni kutoo ja lukee samalla lapsilleen kirjoja, mikä on minusta tosi hienosti.
Lapsille lukiessani joudun kyllä keskittymään luettavaan jotta esim. "äänillä" lukeminen onnistuisi :)

Miten te muut yhdistätte harrastuksianne ?

Huomasinkin että myös lammasharrastukseni liittyy tähän huovuttamiseen ja lukeminen toi minut tänne ( tämänkin voin luokitella harrastuksekseni :roll: )
Hmmm .. varmasti moni muukin puuhani lomittuu näin, mutta siitä ehkä myöhemmin.
 
Harrastan street jazz tanssia kolmatta vuotta,enkä kyllä luopuisi siitä mistään hinnasta. Tunneilla jotenkin vapautuu ja vaikkei osaisikaan kaikkea, oppii nauramaan itselleen ja harjoittelemaan ahkerammin. Tykkään enemmän tanssista myös sen takia ettei siellä tarvitse niinkään ajatella että tätä nyt tehdään kunnon takia ja tämä vaikuttaa niihin ja niihin lihaksiin, jota ehkä aerobicissa tai vastaavassa ajattelisi.
Pienenä harrastelin vaikka mitä, olin käsityökerhossa, partiossa, tanhussa, mutta ne kaikki jotenkin sitten jäivät. Tykkään kyllä edelleen tehdä käsillä kaikkea, ommella ja virkata. Lukeminen on tietty yksi rakkaimmista harrastuksista. Ja sitten tämä netissä nörtittäminen :D Kirjoittaminen on myös aina inspiraation tullessa.
 
harrastan omatoimista maalaamista ja piirtelyä..Myös lukemisen voin laskea harrastuksena.Sillä ahmin kirjoja.Joskus jos pimahdan saatan siis nimenomaan SAATAN lähteä lenkille.. :) ja tanssia tykkään paljon..
 
Minä harrastan vaikka mitä. Rakkain on tietysti kuntosali ja siitä en luovu ennen kuin lääkäri sitä vaatii. Aerobista steppiä olen harrastellut muutaman vuoden ajan. Olen aktiivinen ulkona liikkuja joka taitaa johtua siitä, että omistan koiran :D. Juoksu kuului myös vielä muutama kuukausi sitten rakkaisiin harrastuksiini, mutta jouduin lopettamaan urheiluvamman takia. Nyt taas hiljakseen siihen totuttelen.
Tuleva innostukseni on lumikenkäily. Innostuin tänä aamuna ja nyt on saatava omat kengät :lol: . Rakastan metsässä liikkumista ja tämä on nyt jotain aivan uutta, aivan ihanaa.
OOh, yksi rakkaimmistani oli vähällä unohtua; lumilautailu. Olen melko pienestä asti viihtynyt rinteissä mutta laudan löysin vasta kolmisen talvea sitten ja suksiin en ole takaisin palannut.
Siinä on minulle viikko-ohjelmaa paljon. Kaiken tämän lisäksi pidän itsekidutuksesta eli vatsoja ja muita lihaksia tulee treenattua melkein joka päivä. Niistä en luovu!
 
Salibandyä olen harrastanut 6 vuotta. Siis joukkoeessa. 7 vuotiaana aloin käydä sählykerhossa ja laji vei mukanansa. Muita harrastuksiani on lukeminen, koneella säätäminen, musan kuunteleminen ja Lotr miniatyyrien maalaaminen ja pelaileminen.
Tarkoitan games workshopin maalattavia leffafiguja. Niiden parissa aloitin Sormusten ritareiden ensi-illan jälkeen. Puhtaasti elokuvan innostamana. Rahaa noihin saisi uppoamaan juuri nin paljon kuin sitä on. Niiden maalaaminen on mukavaa ajanvietettä tylsinä iltoina ja pelaillessa menee aika kuin siivillä.
 
Minulla on sellainen ongelma, että kun aloitan harrastuksen lopetan sen myös aika pian, ellen pidä siitä kovasti. Ulkopuoliselta se saattaa tuntua siltä että kyllästyisin tai luovuttaisin aina, mutten oikeen viitsi käyttää vapaa-aikaani ja maksaa sellaisesta josta en pidä.

Olen vuosien varrella harrastanut lähinnä tanssiin liittyviä lajeja 3-vuotiaasta asti. Ensin sellaista satubaletti noin 3 vuotta. Myöhemmin tanssin sitten erinäköisissä paikoissa, muttei mikään koskaan tuntunut hyvältä. Tuntui vaan aina siltä, että piti väkipakolla raahata itsensä paikan päälle.

Nyt parin vuoden harrastustauon jälkeen olen aloittanut tanssin, erittäin mieluisassa opistossa ja nyt jaksan käydä siellä jopa kolme kertaa viikossa, mikä on aika paljon kun nyt lukiossakin menee viikossa 36 tuntia. Tuntuu tosiaan paremmalta nyt kun harrastaa jotain, ja tekee mieli edetä siinä pidemmälle. Ja samalla pysyy kunnossa.

Niinjuu, tanssilajit, mitä harrastan ovat siis funky&show ja showjazz.
 
Menneenä syksynä olen vain jotenkin kumman kautta kulkeutunut liian moneen harrastukseen. Nyt niitä on neljä, ja siinä meneekin mukavasti neljä iltaa viikosta. Joskus jopa saattaa mennä enemmänkin, riippuen harrastuksesta.

No. Tanssiteatteri ja nuorisoteatteri. Nuorisoteatteri alkoi vasta, mutta tanssiteatterissa kävin koko syksyn. Jos nt olisi alkanut jo aikaisemmin, olisin varmaan jättänyt tt:n pois. Mutta kun olen jo maksanut tt:sta, niin kyllä ainakin kevääseen asti olen. Oikeastaan viihdyn tt:ssa paremmin, mutta nt kiinnostaa enemmän. En ole erityisen lahjakas missään tanssissa, eli tulee samalla sitäkin harjoitettua, ja liikuntaakin hieman. Harjoituksia on vain niin harmittavan monesti.

Öljyvärimaalaus. Semmonen mukava kerho. Äitini kanssa siellä käyn, ja muutenkin kerhossa on lähellä mummo-ikää olevia. Minä nuorison edustajana viihdyn siellä kummastuttavan hyvin, minusta on paljon miellyttävämpää heidän kanssa olla kuin ikäisteni. Rauhoittava ja rentouttava harrastus, mutta välillä menee hermot. Onneksi aina voi maalata päälle.

Kokkikerho on sitten vieklä, mutta siellä käyn yleensä jokatoinen viikko, lähinnä rippimerkkien vuoksi. Minähän en vapaaehtoisesti nouse sunnuntaisin kirkkoon yhdeksäksi, apitsi ne pakolliset sieltä kerään. Mutta kyllä luultavasti muutenkin kävisin kokkikerhossa, siellä on mukavia ihmisiä.

Ja näiden lisäksi on kaikki lukemiset, piirtämise jne. Nyt ne ovat kiireen vuoksi jääneet vähemmälle, kun koulussakin pitää käydä.
 
Vesijuoksu

Vesijuoksu on sitä että sidotaan kelluttava vesijuoksuvyö uuman ympärille, mennään niin syvään veteen että jalat eivät yllä pohjaan ja juostaan.

Miksei voisi juosta kuivalla maalla tai uida? Vesijuoksu on rasittavampaa kuin tavallinen juoksu koko kropan lihaksille veden vastuksen vuoksi, mutta nivelet säästyvät jumputukselta. Ja mitä taas uimiseen tulee, niin toiset osaavat ja me toiset taas emme. No kyllähän minä räpiköidä osaan ja ehkä ne vaadittavat 200 metriä vaikka sitten selkäuintia, mutta mitään kivaa ei uiminen ole koskaan minulle ollut. Vatsallani räpiköidessäni väännän niskani tuskalliseen asentoon kun pyrin pitämään pääni kaiken aikaa veden pinnan yläpuolella. Viimeksi kun yritin kroolausta, upposin parin vedon jälkeen. Vesijuoksu tarjoaa meille lähestulkoon uimataidottomille hyvän vesiurheilulajin. Kellukkeen ansiosta pää pysyy kaiken aikaa pinnalla.

Monissa uimahalleissa voi lainata vesijuoksuvyötä ja kokeilla lajia omatoimisesti. Vyö pitää kiinnittää suunnilleen pallean korkeudelle ja niin kireälle että se haittaa hengitystä. Vedessä vyötä ei enää voi kiristää eikä se hengitystäkään haittaa, koska veden paine puristaa kehoa kasaan. Oikea vesijuoksuasento on pysty, hieman etukenossa. Oikeaa juoksutyyliä ei olekaan - voi kokeilla vuorotellen lyhyttä, nopeaa askelta ja pitkää, hidasta tallausta. Netissä suositellaan laajoja liikeratoja: polvi kunnolla koukkuun edessä ja jalka niin suoraksi takana että pakarat paukkuvat. Se näyttää siltä kuin juoksisi Kheopsin pyramidia ylös. Käsiä voi käyttää apuna etenemisessä, mutta pitää muistaa, ettei vesijuoksussa matka ole ratkaiseva vaan aika. Ensimmäisellä kerralla voi tyytyä varttituntiin ja myöhemmin juosta puolen tunnin ajan. Erilaisia jumppaliikkeitäkin voi harjoittaa ja lepo sujuu parhaiten kellumalla. Vesipelastusvälineeksi vesijumppavyöstä ei ole, sillä tajuttoman se kääntäisi mahalleen.

Työpaikan henkilökuntayhdistyksen järjestämällä tunnin kurssilla olin ainoa mies ja odotin muulta uimahalliväeltä huvittunutta suhtautumista. Eivät nuo paljoa naureskelleet. Taisivat pitää vesijuoksua vain yhtenä vesiurheilulajina siinä missä uimistakin. Sitähän se onkin.
 
Minä harrastan tällä hetkellä kitaransoittoa kaksikertaa viikossa musiikki opistossa. Alun perin harrastin viulun soittoa mutta opettajan kuoltua ei oikein intoa riittänyt enää sen harrastamiseen joten siirryin kitaraan jota olen nyt soittanut nelisen vuotta. Sen lisäksi rämpyttelen vapaa-ajalla sähkistä ja toivon joskus pääseväni sopivaan hevibändiin.

No musiikin lisäksi käyn myös 1-2 kertaa viikossa pelaamassa sulkapalloa kavereitten kanssa. Käyn myös kolme kertaa viikossa Han Moo Dossa, mikä on korealainen taistelulaji. Siinä mulla on kohta vihreä vyö jotten hirveän kokenut konkari en vissiin vielä ole mutta perus asiat hanskassa.

Näihin kaikkiin siis vapaa aikani katoaa. Nyt tajuan miksi en koskaan meinaa ehtiä tekemään läksyjä.

:roll:
 
Harrasteeni...Lukeminen; hyllyt täynnä kirjoja, joista kaikkia en ole vielä lukenutkaan. Historia ja sitä käsittelevät kaunokirjalliset teokset, paranormaaleja ilmiötä-, myyttejä-, tarjuja ja yms. käsittelevät kirjat ovat suosikkejani. Tällä hetkellä on menossa Conn Igguldenin Keisari (aivan loistava kirja).

Elokuvien katselu on myös yksi lempiharrastus. Tämän hetkinen DVD kokoelmani kattaa ehkä vaajaa 150 leffaa. Tarkoituksenani oli pitää kirjaa kaikista niistä, mutta niitä putkahtaa koko ajan lisää ja hyllytilani alkaa jo loppua (myös kirjojen osalta).

Omien kirjainmerkkien luominen. Viimeiset kolme vuotta olen pakertanut näiden kanssa. Ne ovat saaneet vaikutteita monista eri kielten aakkosista ja numeroista, myös Tolkienin luomista Tengwarista. Ne alkavat olla jo melko valmiit, vaikka hiomista vielä riittää jonkin verran. Numero järjestelmä puolestaan on saanut mallia roomalaisista numeroista. Aika näiden parissa on kulunut kuin siivillä. Joskus vietän parikin tuntia näitä rakentaessani ja sovitellessani. Tässä esimerkkiteksti suomeksi kirjoitetusta Sormusrunosta: http://img123.exs.cx/my.php?loc=img123&image=sormusruno7mv.jpg
 
Minun suurin harrastukseni on lentopallo. Sitä on tullut harrastettua jo noin kahdeksan vuotta. :) Ja kivaa on. Se on todella monipuolinen laji, vaikka vaikeaa se on, teknisesti. Hyvää siinä on juuri se, ettei koskaan voi sanoa että osaa kaiken, aina on uutta opittavaa ja jotain kehitettävää. Harrastukseni kautta olen myös saanut paljon uusia kavereita ja käynyt sellaisilla paikkakunnilla, joilla ei muuten ikinä kävisi. Ja kunto pysyy varmasti hyvänä. Vaikka laji on vaativa ja rankka pidän siitä silti ja yritän olla lopettamatta.
Toinen harrastukseni on lukeminen. Jotain rauhallisempaa lentopallon vastineeksi. Kirjoja menee parhaimmillaan pari kolme viikossa. Luen aika paljon fantasiaa ja muuta kertomakirjallisuutta. Dekkareista en välitä, poikkeuksena Kymmenen pientä neekeripoikaa ( tulen aina kutsumaan kirjaa tuolla nimellä, uusi on mielestäni huono ) Ja aina välillä pitää myös lukea Taru, Silma, Hobitti ja KTKi. :p Noiden kirjojen lisäksi vain Harry Pottereita luen uudelleen ja uudelleen, niihin ei vain voi kyllästyä!
Tärkeä harrastukseni on myös piirtäminen ja maalaaminen. Sitä teen lähes aina lähes missä vain :grin:
 
Minä harrastan hevosia (minulla on hevonen) ja ratsastusta kuten myös lukemista, piirtämistä ja tietenkin kemiaa:) (koettakaa ymmärtää...)
 
Miä harrastan salibandya, laiturina pelailen. salibandyn valitsin ehkä siksi, että täällä korpikuusen kannon alla ei ole muita harrastusmahdollisuuksia, kuin salibandy ja lentopallo. Mutta se on oikeasti kivaa. Alloitin varmaan joskus 3-4 vuotta sitten.. Sarjassa pelaillaan nyt, JU-naalit joukkueessa, jos joku tunnistaa.

Lentopalloakin harrastelin kyllä joskus, mutta lopetin sen aika nopeasti. Ei vaan ollut miun laji, kun se liian suurelta osalta oli paikallaan seisoskelemista. Balettia olen myös harrastanut joskus ihan pienenä. Mutta siitä ei sitten yhtään enempää... :urg:
 
Mää ratsastelen aika paljon. Tunneilla käyn ja muutenkin ratsastan aina silloin tällöin. Viis vuotta oon ratsastanu.. Piirrän myös paljon ja soitan bassoa bändissä, ja kitaraa soitan vähän muuten vaan. Oon aika paljon kavereiden kanssa ja kesällä kaikilla mahdollisilla festareilla ja muualla.
 
Olen harrastanut ratsastusta kohta seitsemän vuotta. Aluksi kerran viikossa, mutta tämän vuoden alusta kaksi kertaa viikossa ja kahdella eri tallilla.
Minulle riittää ihan se että käyn tunnilla pari kertaa viikossa, en vietä muuten aikaani tallilla. Voisihan se tietysti olla kiva jos olisi vaikka oma hoitoheppa, mutta kun ei aika oikein tahdo välillä riittää ratsastustunteihinkaan. Sellaista se on tämä opiskelijaelämä... :)
Muita rakkaita harrastuksiani ovat lukeminen ja piirtäminen. Piirtänyt olen siitä saakka kun opin pitämään kynää kädessä. Tosin jälki taisi silloin olla vähän erilaista kuin nykyään... Nykyään en ehdi enää piirtää niin usein kuin haluaisin, ja se harmittaa. Lisäksi minusta on tullut paljon kriittisempi töitteni suhteen, mikään ei ole ikinä tarpeeksi hyvä. Joskus pahana päivänä saatan sitten repiä pieneksi silpuksi ison kasan piirustuksia, joista olisi voinut tulla ihan hyviäkin jos olisin laittanut ne syrjään ja jatkanut jonain parempana päivänä.
Olen myös joskus kirjoitellut jotain. Tosin siinä minulla on sama ongelma kuin piirtämisessäkin, olen liian kriittinen. Ja taas menee monta arkkia valmista tekstiä roskakoriin nätiksi mytyksi rypistettynä. Voi minua.
 
Ratsastusta minäkin harrastan, olen harrastanut noin kolmisen vuotta säännöllisesti tunneilla, yhdellä leirilläkin olin viime kesänä.
Hevosten hoito kuuluu tietenkin samaan syssyyn, hoitohevosta en valitettavasti omista, koska tallilla jossa käyn niitä ei anneta, joten saan hoidella vähän kaikkia hevosia. :)

Jos lukeminen, kirjoittaminen ja tämmöiset luetaan harrastuksiksi niin ne myös sitten. ;D
 
Ylös