Hayao Miyazakin ja Ghiblin elokuvat

Olen katsonut Henkien kätkemän ja pidin siitä aivan valtavasti! Se tyyppi Hara... mikä se nyt olikaan? no antaa olla on aivan mahtava :!:
 
henkien kätkemä on aivan ihana!!
oon kattonu sen vasta kaks kertaa :cry: :p
henkien kätkemä on yksi parhaista anime elokuvista mitä olen nähnyt :D
 
Miyazakin leffat todellakin ovat hyviä, mutta en silti sijoittaisi niitä eliittiin. Jotenkin ne eivät minuun niin paljoa vetoa. Ehkä tykkään enemmän huumorista, splatterista ja ecchistä :)
 
FreakyMike sanoi:
Tulikärpästen haudan on ohjannut Isao Takahata. Hän on kyllä lähes yhtä taidokas ohjaaja kuin Miyazaki

Tosin hieman eri tavalla. Tulikärpästen hauta oli todella koskettava ja surumielinen elokuva. Se todella iski tunteisiin. Miyazakin elokuvat ovat toki kanssa koskettavia, mutta erilaisia. Niissä ilmapiiri on ihan erilainen. Paljon iloisempi. Surukaan ei ole niin synkkää. Takahatalta olen vain nähnyt em. leffan, Miyazakilta muutaman.

Totoroa meille näytettiin englannintunnilla yläasteella ennen joululomaa. Opettaja lupasi aina et jos ollaan kiltisti katsotaan viimeisellä tunnilla "kissabussi-leffa" tai mr.Bean.

Totorossa ihastuin erityisesti niinhin pieniin mustiin otuksiin, jotka kantoivat Henkien kätkemässä hiiltä.
 
Minä en ole nähnyt Miyazakin leffoista kuin yhden, Henkien kätkemän. Mutta rakastan sitä elokuvaa. Jos muutkin leffat ovat saman tyylisiä, voisin niitä vilkaistakin. En viitsinyt perustaa Henkien kätkemälle omaa topicia, joten päätin sitä täällä vähän kehaista..^_^
 
juuh, itse olen vain nähnyt henkien kätkemän. harmi, sillä elokuva oli aivan ihana! siis todella uskomaton. kaikki siinä elokuvassa oli ihanaa!
 
Olen nähnyt vasta Henkien kätkemän ja Totoron, molemmat aivan ihania! Piirrosjälki on käsittämättömän kaunista ja mielikuvitus laukkaa.. Japanin kieli on kuin musiikkia korville ;) Nuo leffat kyllä kestävät vaikka kuinka monta katselukertaa.. Mulla on nuo molemmat omana kotona, joten aina kun mieli tekee niin eikun katsomaan!

Seuraavaksi pitäisi etsiä noita muita leffoja käsiin..

Nokipallerot kunniaan!
 
-

Lainaten arvostelijoiden sanoja " voihan pomppivat päät ja elävät nokikikkareet"
Henkien kätkemä on yksi parhaista leffoista mitä olen nähnyt, oli siis aivan pakko katsoa kaksi kertaa peräkkäin :D
 
Uuu, rakastan noita elokuvia, vaikka olenkin nähnyt vasta Mononoken, Totoron ja Henkien Kätkemän. Totoro tuli joskus vuonna nakki telkkarista ja olihan se tietenkin pakko nauhoittaa. Mutta parisen vuotta sitten julma isäni nauhoitti vahingossa Totoron päälle. Voi voi, kaipaan sitä:/ Oli ehdottomasti lempielokuviani. Nyyh. Mononoken näin tässä parisen kuukautta sitten. Lainasin sen kaverilta. Kaunis elokuva oli. Henkien Kätkemän kävin katsomassa elokuvissa siskoni kanssa ja lumouduin siihen täysin. Ostin sitten heti videon, kun se ilmestyi. Olen katsonut Henkien Kätkemän todella monta kertaa jo. Ihana elokuva ja jopa puhkesin kyyneliin yhdessä kohdassa.

Haluan vielä sanoa, että minäkin olen nähnyt Grave of the Firefliesin, vaikka ei olekaan Miyazakin tuotantoa. Todella koskettava elokuva, jossa itkin aika paljon. Sota on surullista...

Miyazaki on aivan loistava! Ja se japanin kieli on niin ihanan kuuloista ja noissa kaikissa elokuvissa on ollut vielä kaiken lisäksi loistava musiikki. Ihanaa.
 
Ahh kuinka ihanaa! Muista pienenä TV:stä katsoneeni Totoroa ja sitä lentävää kissa-autoa. xD Ja nyt tänä viikonloppuna näin Henkien Kätkemän. Oih! Se vein järkeni. Haluni puhua japania on taas vain suurempi. Vaikka Hakun epämuodostunut ulkonäkö häiritsi hiukan niin elokuva oli hyvä. Myös Kasvottoman ääntelyt ennen kuin se söi ne hemmot oli aika ärsyttävää. Humm. Mutta elokuva on ihana! Se pieni rotta-vauva oli aika ihana. Hehe.
Mutta siis niin. Sitä Kasvoton juttua en ihan kokonaan ymmärtänyt. Humm. Se oli jotenkin outo tai sitten minä olen vain tietämätön. Että näin.
Sitten Totoro. No. Kuinka tuota hellyttävää puusta hyppäävää möffiäistä voisi kuvailla...humm. Se on aikas ihana! Hehe. (*lässynlässynlää*).
 
Eilisestä Iltalehdestä:

Cinema Mondo tuo Suomeen Miyazakin tuottaman Kissojen valtakunta -animaatioelokuvan, joka saa ensi-iltansa marraskuussa. Myös Yleisradio on herännyt buumiin.

Yleisradiolla on hankkeilla kahdeksan japanilaisen animaation paketti Teema-kanavalle. Kaksi kahdeksasta on Miyazakin elokuvia, ohjelmahankkija Pii Berg kertoo.

TV1 on esittänyt 90-luvun puolivälissä koko perheelle sovaltuvat Miyazakin mestariteokset Totoron ja Porco Rosson, joista on pyydetty uusintoja. Toivon, että saisimme lähetettyä molemmat elokuvat vielä tämän vuoden puolella, Berg jatkaa.
 
Vesa sanoi:
Yleisradiolla on hankkeilla kahdeksan japanilaisen animaation paketti Teema-kanavalle.
Ja tämä tarkoittaa, että pitäisi olla digiboxi? *huoh* Ei minulla oo semmosta. :(

Muuten kyllä ihan positiivinen temppu yleltä.
 
Voih kuinka ihanaa! xD Mutta jos asian laita on siis niin että pitää olla digiboxi niin haistakaa piiiitkä *****!! ...sori... Mutta kuinka surullista. Yli puolella suomalaisista jää nämä näkemättä. Yh! Mutta ei maalata piruja seinille. Voihan olla että siihen ei digiboxia tarvi! Jeejee! :D
 
Miyazaki-san on maailman ihanin setä. Sen leffat on mun mielestä loistavaa vastapainoa Disney-höppötöppö-ylisöpö-markkinavoimatrules-revitykselle (tosin kaikki kunnia Leijonakuninkaalle :p ). Miyazakin maailmankuva kun on kovin vihreä ja aidosti demokraattinen (vai oiskohan kommunistinen parempi sana). Ja mä rakastan sen vahvoja tyttöhahmoja.

Mä oon nähny Totoron, Porcon, Mononoken ja Laputan. Suosikki vaihtelee, mutta tällä hetkellä mä pidän eniten Laputasta. Syy voi olla se, et mä vasta ostin sen kun oltiin käymässä Tukholmassa. Siel myytiin myös Kikiä, mut ei ollu tarpeeks rahaa :( .

Mahdanko mä muuten olla jotenkin erityisen herkkä, vai liikuttuuko teistä kukaan muu Totoron, Mononoken tai Laputan lopussa? Mulla tulee aina vedet silmiin. Mä en voi ees kuunnella Totoron tunnaria ilman, et alkaa itkettää.

Cinema Mondo tuo Suomeen Miyazakin tuottaman Kissojen valtakunta -animaatioelokuvan, joka saa ensi-iltansa marraskuussa.
Oonko nyt aivan hakoteillä, vai puhutaanko nyt Neko no Ongaeshista (The Cat Returns)? Sen on nimittäin ohjannut Hiroyuki Morita eikä Miyazaki, vaikka Ghibli onkin tuottanu sen. Ainakin Nausicaan mukaan.
 
Vesa sanoi:
Miyazakin tuottaman Kissojen valtakunta

Tuottaminen on huomattavan eri asia kuin ohjaaminen :)

Hupslallaa. Sotkeuduin omaan nokkeluuteeni. Pitäisköhän hankkia silmät *lähtee harhailemaan kaukaisuuteen esineisiin törmäillen*.
 
Olen nähnyt joskus pikkukakarana Totoron ja rakastuin siihen. Viime viikolla ostin Henkien kätkemä-vhs:n ja olenki katsellut sitä monta kertaa. Aivan mahtavia kertakaikkiaan!
Muuta en sitten tiiäkkään,joten menenkin tästä...
 
Miyazaki on kyllä ihan ehdoton nero alallaan. Olen nyt nähnyt mieheltä kolme elokuvaa (Totoro, Porco Rosso ja Henkien kätkemä) ja en voisi antaa millekään niistä alle viittä tähteä. Nuo kaikki näin vasta kuukausi tai pari sitten ja rakastuin niihin välittömästi. Tässä lyhyet koosteet.

Totoro: Kertomus viattomuudesta. Pidin siitä kuinka tämä elokuva onnistuu samaan aikaan olemaan hauska, täynnä herttaisia olentoja oleva ja kuitenkin vakavan pohjan omaava (lasten äidin sairaus). Tosin niinhän Miyazakin elokuvat ovat aina. Ehdottoman tarttuva tunnuskappale!

Porco Rosso: Henkilökohtainen suosikkini. Visuaalista ilotulitusta. Minun on aivan helppo kuvitella, että tästä elokuvasta saa samalla tavalla irti 40-vuotias kirvesmies kuin 8-vuotias pikkutyttökin. Nerokas.

Henkien kätkemä: Ensimmäinen Miyazaki-leffa, jonka näin. Onnistuu luomaan ihan oman maailmansa ja pienien, mutta loppuun asti mietittyjen yksityiskohtien määrä on huikea. Kaunis.
 
Tosiaan, Miyazaki on todellinen nero. Hänen animeleffansa ovat ylitse muiden, monesti animeilloissa tulee hänen leffojansa katsottua. Varmasti yksi alan "parhaimmista" miehistä. :)

Oma suosikkini hänen elokuvista on Princess Mononoke, kerrassaan täydellinen.
 
Ylös