Mielestäni Augustinus määritteli oikeutetun sodan ehdoksi puolustautumisen tai vääryydellä otetun maan takaisin valtauksen Sitähän Palestiinaan hyökkäyksen voidaan katsoa olleen, kuuluihan se Roomalle ja sen jälkeen bysantille, kunnes muslimit valtasivat sen. Ja mikä tahansa sota on oikeutettu, kunhan se perustellaan hyvin. "Emme me hyökkää, vaan puolustamme tuhoamalla vihollisen, jottei se voi hyökätä."
Sekä islamissa että kristinuskossa on luonnostaan laajentumisen ajatus. Lähetyskäskyssä käsketään kastaa koko maailma kristityiksi ja samoin islamilaiset ottivat haltuun koko Pohjois-Afrikan ja Lähi-Idän. Varsinaiset ristiretket eivät kai kuitenkaan olleet käännytys retkiä. Ne olivat retkiä Pyhän kaupungin vapauttamiseksi ja muslimien uhkan lyömiseksi. Muslimithan hallitsivat osaa Espanjasta ja etenivät Bysantin heiketessä idästä. Sen sijaan muita pakanoita vastaan käydyt ristiretket olivat käännytys matkoja, joilla oli tarkoitus pysyvästi huomattavasti laajentaa kristittyä maailmaa.
Sekä islamissa että kristinuskossa on luonnostaan laajentumisen ajatus. Lähetyskäskyssä käsketään kastaa koko maailma kristityiksi ja samoin islamilaiset ottivat haltuun koko Pohjois-Afrikan ja Lähi-Idän. Varsinaiset ristiretket eivät kai kuitenkaan olleet käännytys retkiä. Ne olivat retkiä Pyhän kaupungin vapauttamiseksi ja muslimien uhkan lyömiseksi. Muslimithan hallitsivat osaa Espanjasta ja etenivät Bysantin heiketessä idästä. Sen sijaan muita pakanoita vastaan käydyt ristiretket olivat käännytys matkoja, joilla oli tarkoitus pysyvästi huomattavasti laajentaa kristittyä maailmaa.