Itsensä esittelyketju

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Tervetuloa Uraeus, myös kommentoimaan. Kuten jossain topsussa taas äskettäin tuli todettua, pyrkimys on se, että kaikki viihtyisivät täällä.
 
Sirhannah esittäytyy myös täällä itsensä esittelyketjussa!
Olen siis ihan uusi tämänkaltaisella foorumilla, toki eriaiheiden foorumeilla olen ollut ja nyt vihdoin eksyin itseäni kaikista lähimmiten koskettavan asian pariin: Tolkien ja hänen tuotantonsa. ♥
Olen parikymppinen naisen alku mansesta ja ihan näin heti alkuunsakin täytyy tehdä selväksi - onhan se vähän myös tämän foorumin henki ja syy miksi liityin - että Taru sormusten herrasta on Se kirja, jota olen lukenut 11-vuotiaasta asti. En oikeastaan ole vielä kohdannut mitään mikä tuntuisi yhtä kotoisalta kuin Keskimaan tapahtumista kertova kirjallisuus.
Miksi liityn vasta nyt? Noh, jatkuvasti sisälläni kytevä rakkaus Tolkienin kirjallisuutta kohtaan leimahti liekkeihin, kun ei-niin-kauaa-sitten kävin katsomassa uuden Peter Jacksonin elokuvan Hobitti. Tämä leffa kirvoitti kaikki muistot ja onnelliset fiilikset, joita edellä mainittu teos, teokset, aiheuttavat! Sisäinen kaipuu Keskimaahan kohotti päätänsä enkä oikein tiedä mitenkä sitä jälleen löytäisi tiensä sinne, niin löysin tieni tänne!

Minusta olisi kauhean kiva tavata, tutustua yms. samanhenkisiin vannoutuneisiin ihmisiin kuin itse olen. Nuoruudessani Tolkien ihannointi sai säröisen lopun, mutta nyt 3000 biisi toistoa myöhemmin, lukuisasti läpi pyöritettyjen leffojen ja puhki luettujen kirjojen jälkeen alan taas saavuttamaan saman henkisen vapauden rakastaa kyseistä kirjailijaa ja hänen luomaansa upeaa maailmaa.

En ole hullu, vaikka tämä teksti ehkä siltä vaikuttaa, puhun vain oman itseni puolesta - sen oman itseni joka ei ole saanut olla esillä moneen aikaan.
Toivottavasti tästä alkaa uusi seikkailu!

Oikeasti olen ihan kiva, ihan normaali, opiskelen, harrastan koirani kanssa kaikenlaista ulkoilua, olen eräopas, tykkään vaeltaa ja eksyä, olla ja istua tulen ääressä ja haaveilen omasta hobittitalosta - rakennan vielä joskus sellaisen luvalla tai ilman! *uhoa*

-Sir Hannah
 
Tervetuloa, sirhannah! Olet muuten jo foorumin toinen manselainen, jolla on sama allekirjoitus. Todiste on tässä. Itselläni oli puolestaan joskus allekirjoitus muotoa "En voi eksyä kun en ole menossa minnekään".

Tampereellahan toimii torstai-iltaisin Suomen Tolkien-seura Konnun alajaosto Smial Morel, jonka sähköpostilistalle on mahdollista liittyä. Varoituksen sana tosin jo etukäteen: Morelista ei eroa kukaan. Ikinä.
 
Tervetuloa sirhannah!
Helsingissäkin toimii aktiivinen smial Brandagamba, ja sitten on verkossa toimiva Smial Juhlapuu, ja Luumäellä Marach - unohdinko vielä jonkun?

Sitten on näitä vähän isompia seuran miittejä, joihin ovat tervetulleita kaikki jotka ovat joko rekisteröityneet tänne (kuten olet jo tehnyt) tai ovat Tolkien-seuran jäseniä - tai molempia. Seuraava seuran järjestämä miitti on Hämeenkoskella maaliskuussa, tarkempaa infoa tuosta: http://keskustelu.kontu.info/Kev%C3%A4tmiitti_H%C3%A4meenkoskella_1_-3_3_2013

Ja olen tosiaan seuramme tapahtumavastaava ja (parhaani mukaan) vastaan miittitoiminnasta ja yritän kovasti vakuuttaa, että miiteissä on mukavaa ja ketään ei syödä ;) Eli jos on erityisesti miittitoiminnasta kysyttävää, heitä yksäriä tai sähköpostia :)
 
Kointähti sanoi:
Tervetuloa, sirhannah! Olet muuten jo foorumin toinen manselainen, jolla on sama allekirjoitus. Todiste on tässä. Itselläni oli puolestaan joskus allekirjoitus muotoa "En voi eksyä kun en ole menossa minnekään".

Tampereellahan toimii torstai-iltaisin Suomen Tolkien-seura Konnun alajaosto Smial Morel, jonka sähköpostilistalle on mahdollista liittyä. Varoituksen sana tosin jo etukäteen: Morelista ei eroa kukaan. Ikinä.

Oh, kuulostaa houkuttavalta tuo Morel-toiminta. ♥
Pitääpä perehtyä. ^^ Ja aika hauska sattuma tuo, että sama allekirjoitus :D Itse olen siteerannut tuota lausetta jo niin pitkään ja niin paljon, että ihmettelen yhä miten en ole sitä jo ihooni printannut kun pitkään olen miettinyt mikä se olisi se oikea musteturhu.
 
Tervetuloa minunkin puolestani sirhannah. Jas unohti smialluettelostaan Fúrthiaúrin, mutta ehkä ihan hyvällä syyllä, koska smialia edustavan Lathronin sanoin "Olemme edelleen elitistisiä nirppanokkia, jotka eivät päästä porukkaansa, mutta saatamme kutsua samanmielisiksi ja ryhmäämme sopivaksi katsottuja". Pitipä kuitenkin mainita näin smialvastaavan ominaisuudessa ;)

Morelia suosittelen lämpimästi, sen verran hyvän kuvan olen smialin toiminnasta ja siinä pyörivästä porukasta saanut. Aikoinaan parikymppisenä edellisen kerran smialvastaavana ollessani harmittelin, etten itse asunut Tampereella voidakseni liittyä Moreliin pestini päätyttyä.
 
Moi kaikki!
Oon siis 2000 syntyny matikkaneron alku pääkaupunkiseudulta ja tänne päädyin siskoni (Sidhielin) välityksellä, joka hukutti minut Tolkienin maailmaan noin kolme vuotta sitten.(Itse kiinnostuin vasta vuosi sitten) Tämä on siis vasta toinen (Dr. Who:n jälkeen) siskoni kanssa yhteinen kiinnostuksen kohde, sillä "yleensä" niistä seuraa vain sairaanloista kilpailua ja riitaa. Mitäs muuta... inhoan siivoamista ja rakastan tehdä piloja kavereiden kanssa.
 
Tervetuloa Sandiel! Hauska kuulla, että teilläkin Dr. Who on kovassa kurssissa, kun oma 2002 syntynyt esikoisenikaan ei nykyään paljon muuta katsokaan. Hänkin muuten inhoaa siivoamista ja on sitä mieltä, että tavarat löytyvät paljon helpommin, kun ne ovat levällään lattialla.
 
Itsensä esittelyitä on aina kovin vaikea tehdä, eikä oikein tiedä, mistä aloittaisi. Koko foorumi on vielä aikamoista hepreaa, eikä hahmota, mitä missäkin on, tai minne mennä.

Jospa pistelen ensin vähän faktoja pöytään. Olen kolmenkympin paremmalla puolella oleva naisihminen Hämeenlinnasta. Pyöritän omaa yritystä ja vapaa-ajalla puuhailen koiran kanssa, luen, kirjoitan ja jos aikaa riittää, piirrän ja maalaan. Kalligrafia ja keskiaikainen miniatyyrimaalaus on myös intohimo, vaikka sille ei ole tahtonut löytyä kunnolla aikaa. Harrastuspaletilta löytyy myös cosplay, jossa olen ahkera skenevaikuttaja. Löydyn siis aika usein kaikenlaisista coneista.

Pitkän linjan tolkienistina lähes kaikki asiaan liittyvä viehättää, mutta olen myös auttamattoman jumissa muuhun fantasiaan ja sci-fiin. Historia ja myytit ovat kliseisesti lähellä sydäntä, ja niistä tulee jatkuvasti ammennettua jotain uutta kiinnostavaa. Erityisesti keskiaika ja 1700-luku on herkkutarjottimella. Joskus aikoinaan on tullut myös ahkerasti roolipelailtua, larpattua ja elävoitettyä keskiaikaa SCA:n piirissä.

Mikä minut sitten tänne heitti? Eräs Lathronina tunnettu taho on tehokkaasti yrittänyt aivopestä tänne jo jonkin aikaa, ja kun ilmeisen monta vanhaa tuttua täältä muutenkin löytyy, uskaltauduin tunkemaan nenäni tähänkin soppaan. Nickin ja ihmisen sen takaa saattaa siis jokunen tunnistaa muualtakin.
 
Tervetuloa, rora! Mielenkiintoinen harrastuslista niin nykyisyyden kuin menneisyydenkin puolelta - oppia noviiseille voi jakaa esimerkiksi seuraavissa ketjuissa:

http://keskustelu.kontu.info/Historian_el%C3%A4v%C3%B6itt%C3%A4minen
http://keskustelu.kontu.info/P%C3%B6yt%C3%A4roolipelit
http://keskustelu.kontu.info/Larppaaminen
http://keskustelu.kontu.info/Yritt%C3%A4jyys

Eli ei muuta kuin virtuaalinen sulkakynä viuhumaan! :)
 
Tervetuloa rora! Puhtain aivoin on hyvä vaeltaa pitkin Konnun niittyjä, nummia ja loikoilla pienten jokien varrella :)

Loistavaa, että päädyit hyvään ratkaisuun. Jos sulla tulee mitä tahansa kysymyksiä Konnun suhteen, voi hyvin kääntyä joko minun tai oikeastaan kenen tahansa aktiivisen puoleen. Näet heidän nimiään Vihreän Lohikäärmeen pääsivun eri huoneiden alle kirjoitetuissa tiedoissa Valvojien ominaisuuksissa.

Muille tiedoksi, että tämä hieno ja sydämellinen ihminen on oikea monilahjakkuus ja rakas ystäväni. Sopii tähän seuraan kuin löyly saunaan.
 
Hienoa saada lisää Kontulaisia Hämeeseen :) Ehkä kohta voi jo pitää vaikka Hämeenlinna miittiä!
 
Tervetuloa rora! Millä nimellä liikuit SCA:ssa? Olin itse niissä piireissä liikkellä vielä reilu kymmenen vuotta sitten viikinkiajan hämäläisnaisena nimeltä Mimerkki ja Korven kylä oli kotini. Harrastuksesi kuulostavat mainioilta. Onko sinulla suosikkikalligrafiatyyliä vai taiteiletko laidasta laitaan?
 
Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista! Tuntuu huomattavasti mukavammalta lähteä nuuskuttelemaan eri kolkkia täällä nyt, ja vau, osaan sanoa enemmänkin nyt, kun joku jotain kyselee.

Hmm, muitakin Hämeenlinnalaisia? Kuulostaa hyvältä!

Isilmírë sanoi:
Millä nimellä liikuit SCA:ssa? Onko sinulla suosikkikalligrafiatyyliä vai taiteiletko laidasta laitaan?

Suosikkini kalligrafian puolella lienee Gothic Textura Bastarda ja Uncial, maalauspuolella 1300-1400-lukujen paljon pieniä hauskoja yksityiskohtia sisältävät käsikirjoitukset olivat parhaita, kuten esim. Luttrell psalter. Pahoin vain pelkään, että olen noissakin aivan toivottoman ruosteessa. Työ vie niin suuren osan aikaa, että vapaa-ajalle ei ole ollut kovin paljoa ongelmia.

Keskiaikaseuran puolella minut tunnettiin nimellä Lady Aurora Winter, ja olin pitkään paronikunnan kirjurina, sekä välskärinä. Tuota miniatyyrimaalausta ja kalligrafiaa tuli sitten senkin pestin ohella opetettua aika tavalla tapahtumissa. (ja tuli aikoinaan vähän niinkuin perustettua Humalasalon pitäjä, ja pyöritettyä Tammilinnan kylän toimintaa vuosikaudet. Minkäs teet, en halunnut elää paikassa, jossa ei ollut keskiaikatoimintaa, joten potkin muutkin liikkeelle. En taida päästä tästä seuratoimintajyräilystä millään eroon. :D)

Mimerkki kuulostaa etäisesti tutulta, mutta en osaa saada kasvoja mieleeni. Miksi minulla on sellainen mielikuva, että olisit ollut enemmän tekemisissä muun "perheeni", Talven suvun kanssa?
 
Ehkä siksi, että Melchior Talvenpoika asui naapurissani ja olimme siis jossain määrin tuttuja myös SCA:n ulkopuolella. Ja siksi, että Wiljalempeä tuli nähtyä usein Hukan käsityöpiirissä, eikä Wiljiksen tapaiseen energis-sosiaaliseen ihmiseen voi olla tutustumatta, jos vähänkin pyörii samoissa ympyröissä. Sama koskee pitkälti myös Isabellaa =)

Minä muistan sinut sekä upeat pukusi ja muut käsityösi erittäin hyvin.
 
Olen tällainen tavallinen, räväkkä mutta itsenäinen tyyppi Pohj. pohjanmaalta.
Liikun usein yksin tai koiran kanssa, tai menen vain metsään, vältän ja suorastaan kammoan suuria ihmisvilinöitä. Kotona on nuori bordercollie, tällä hetkellä ainut paras ystävä, en ole kovinkaan suosittu koulussa, mutten mikään kiusattu.
Nauran paljon. Unelmatyö olisi luultavasti eläinlääkäri, tai jokin eläinlääketieteen alan opiskelija ja pälä pölö jne. Eläin, joka on ylivoimaisesti aina kiehtonut minua eniten, on susi. Pidän myös koirista, eniten bordercollieista ja kelpieistä.
 
Tervetuloa, Simra. Oleilu kahden kesken koiran kanssa kuulostaa mainiolta. Varsinkin meidän perhesirkuksemme keskellä ;)
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös