Teho-osasto

Ah, torstai-illoilla on taas tarkoitus, kun Teho-osasto palasi tauolta. Onneksi minäkin olen tuon Lostin ensimmäisen kauden (ja osan toistakin) nähnyt, muuten olisi vaikea valinta Teho-osaston ja Lostin välillä.

Pidin eilisessä jaksossa etenkin niistä uusista amanuensseista. Näin hoitoalan opiskelijana niistä tilanteista, joissa amanuensseja opetetaan voi itsekin poimia joitain juttuja joista voi olla hyötyä myöhemmin. Vähän kyllä ihmetytti se yksi amanuenssi joka mokaili kokoajan yövuorossa. Eikö niille opeteta koulussa mitään? :grin:
 
Samooja sanoi:
Eikö niille opeteta koulussa mitään? :grin:
Tätä minäkin mietin. :roll:

"Starring: Goran Visnjic". No vihdoinkin, tätä onkin odotettu kuutisen vuotta. :D
Muuten jakso ei ihan vaan Tehis-jaksona (siis poislukien nyt pitkän tauon herättämä innostus) herättänyt mitään erikoisia tunteita. En oikein vieläkään pidä Luka-Sam - kuviosta ja pidin enemmän Alexin vanhasta näyttelijästä. Mutta kai lasten on pakko kasvaa.

Neelaa ja Abbya oli oikein ikävä. Kerryäkin olisin halunnut nähdä. Väkisinkin vähän hiertää se, että niin moni vanha naama on lopullisesti kadonnut. Corday, Chen, Carter... jopa Romano.
 
Ah, sekä torstai-illoilla että Käärmeellä on jälleen tarkoitus. :p

Samanlainen kotiintulon olo oli minullakin molemmissa nyt tulleissa jaksoissa, oikeastaan vielä enemmän tässä jälkimmäisessä. Mutta mitä ihmettä tämä Rayn uusi identiteetti tarkoittaa? Ei siitä tarvii mitään pehmoilijaa sentään tehdä.

En ole väkivaltainen ihminen, mutta Morrisia haluaisin potkia arkoihin paikkoihin. Abby on nykyään mun suurin suosikki, musta oli jotenkin hurjan kiva nähdä se ja Neela töissä ja junassa ja muuten yhdessä, Abbylla ei vaikuta hirveesti olleen kavereita koskaan. Ei siitä kai ole vielä kahtakaan vuotta kun en pitänyt Abbysta ollenkaan.

Luka. Oi Luka. Palaamassa alkuaikojen traagisen sankarin rooliinsa, yksinäinen ja onneton. Ihan melkein aikuisten oikeasti koko viime viikon paras hetki oli se, kun Luka hiljaksiin suli hymyilemään Abbyn kommentille siinä käytävässä. Drooool. Olin unohtanut.

Mutta melkein itkin kun alkuteksteissä ei ollut Carteria. Joopa joo.

Missä on Susan?

Minäkin muuten luulin, että en välittäisi niin paljon sarjasta enää, kun on telkkarin katsominen muutenkin melkein kokonaan jäänyt. Mutta eipä ei, viime torstaina olin lähestulkoon kuumeessa yrittäessäni ehtiä ajoissa kotiin. Mutta sen verran nolona syystä, että käytin puolisyytä, kauppaan ehtimistä coverina.

Yksi kausi dvd:llä, yksitoista puuttuu. Kuinkas monta niitä on ylipäänsä jo levyillä julkaistu?
 
fanye sanoi:
Ihan melkein aikuisten oikeasti koko viime viikon paras hetki oli se, kun Luka hiljaksiin suli hymyilemään Abbyn kommentille siinä käytävässä. Drooool. Olin unohtanut.
Jälleen kerran käyvät ajatuksemme pelottavasti yksiin. Ne ilmeet!

Jotenkin tykkäsin tästä jaksosta enemmän kuin viimeviikkoisesta ihan senkin takia, että tämä oli taas kunnon sairaalameininkiä, osasto pääosassa ja muut jutut sivummalla. Kerryä kaipailen vieläkin.
Olen vähän ehtinyt unohtaa tätä Prattin historiaa, joten se ei niin syvällisesti koskettanut. Abbyn ja Neelan kohtaus juna-asemalla oli mainio. :grin:

Muistelisin, että 6-kauden dvd:tä odotellaan tänä keväänä. Aikaisempiin en ole raaskinut investoida, mutta se on pakko saada. Tiedätte kyllä miksi.
 
Luka-parka. :/ Toivottavasti ei nyt kuitenkaan tule mitään Luka/Abbya, saisivat pysytellä ihan ystävinä vain. Pidän edelleen peukkuja, että Sam tajuaa Lukan olevan Elämänsä Mies ja he palaavat yhteen. En kyllä usko asiaan.

Näämmeköhän Gallantia enää koskaan ja jos näemme, koska? Saisi tulla jo takaisin sieltä Irakista.

Morris on kyllä... Morris. -.- Niin ärsyttävä hahmo, että ei rajaa. Ihan oikein, että lensi sieltä pyörätuolista. :p

Saammekohan tietää mitä sille palovammapotilaalle oli loppujen lopuksi tapahtunut? Katsoin pitkään kun näyttivät ensimmäisen kerran ja haluaisin kyllä todella tietää mitä on tapahtunut ja miten hän selvisi sairaalaan omin jaloin (ja mistä asti).
 
Bramblerose Goldworthy sanoi:
Jälleen kerran käyvät ajatuksemme pelottavasti yksiin. Ne ilmeet!

Niin, tätä on tapahtunut aiemminkin... Hmm, olemmekohan astrologiset kaksoset tai jotain. :o Hmm, no joo :p Melkein kierähdin sohvalta kun "previously"-osiossa näyttivät melkein sen hymyn, oi oi!

Starpiks sanoi:
Luka-parka. :/ Toivottavasti ei nyt kuitenkaan tule mitään Luka/Abbya, saisivat pysytellä ihan ystävinä vain. Pidän edelleen peukkuja, että Sam tajuaa Lukan olevan Elämänsä Mies ja he palaavat yhteen. En kyllä usko asiaan.

Call me paranoid, mutta mulle tuli jakson lopusta mieleen tällainen skenaario: Abby haluaa lapsen ja keksi että Luka olisi otollinen isä. Muistelisin kyllä että Abby ei ainakaan aiemmin ole halunnutkaan lapsia. Mutta nyt kun se puhui siitä potilaastaan Lukalle, "hän pelkää ettei voikaan enää saavuttaa haluamaansa" tai vastaavaa. Toivon, toivon toivon että olen vain katsonut liikaa jotain kauniitajarohkeita. En muista mitä mieltä olin silloin kuin Abby ja Luka olivat yhdessä, mutta nyt ainakin ajattelen että Abby olisi Lukalle parempi kuin Sam.

Katsoin tänään videolta jakson, jossa Jeanie Boulet erotetaan, Carter pidätetään ja Markilla on suhde vastaanottoapulaiseen, joka vie Rachelin makeoveriin. Enkä sitten oikein pysty ajattelemaan tämän kauden aivoin. Se oli kai neloskaudelta, Ross ja Carol oli palaamassa yhteen. Ohhoh, oi niitä aikoja. Siihen verrattuna nykypäivä on erilainen mutta en pysty sanomaan olisiko parempi vai huonompi.
 
Minä katselin tänään Be Still My Heartin, joten on myös hiukan aivojensäätöongelmia.

No niin, nähtiinhän sitä Kerryä. Kristen Johnstonista sain aivan liian vakavat Kolmas kivi auringosta-mielleyhtymät voidakseni muodostaa selkeää käsitystä hahmosta. Loppu antoi kuitenkin toivoa, että Eva saattaa olla ihan siedettävä tapaus.

Miksi se on aina Luka, joka ottaa asiakkailta turpaansa? :roll: "Floor came out of nowhere" oli huonosti käännetty.

Aloin melkein kannattaa uutta LuBya, ainakin Luka-Sam - kuvio on toivottavasti lopullisesti ohi. Ehkä on kuitenkin parempi että L ja A pysyvät ystävinä, muuten viimeinenkin osaston työntekijä alkaa vihata Lukaa...

Pitänee tämänkin postauksen lopuksi mainita, että Morris on raivostuttavuuden ruumiillistuma.
 
en ole seurannut viimeaikoina pahemmin kun lost vei mielenkiinnon...jaksaako joku pikaisesti kerrata mitä on tapahtunut? tai siis...mikä tai kuka se apina on??
 
Kaksi shokin aihetta eilisessä jaksossa:

Mitä ihmettä Tybalt tekee Teharissa? Pilkallinen ilme ja kaikki, suoraan 90-luvulta!

Susan ei tule takaisin! :(

Muutama hyvä sutkautus, mutta muistan vain:
Abby: "Don't you have a boyfriend?"
Neela: "Yes, but he's at war and so are my hormones."

Mutta muuten olikin kyllä surkein jakso sitten... hmm, 9- tai 10-kauden. Vaikka Luka hymyilikin aika paljon.
 
hah, joku muukin pitää tybaltia aina tybaltina. tosin on se myös vähän toulouse.
no jokatapauksessa, katselin eilen lostin välissä tehistä ja jäin tuijottamaan niin tiiviisti että lostistakin meni paljon ohi. joku siinä on, että teho-osasto pitää magneetin lailla telkkarin ääressä. luultavasti se on se, että henkilöhahmoja kohtaan voi tuntea sympatiaa. tämmöiseen johtopäätökseen olen tullut. mennään nyt vähän aiheen vierestä mutta kyllä se tähänkin liittyy. nimittäin CSI:t. en ole aiemmin keksinyt syytä sille, miksi tavan csi on yksinkertaisesti paljon parempi kuin csi miami. tehistä katsoessani tulin siihen tulokseen, että syy on se, että en välitä piipinkään vertaa, miten miamin henkilöille käy. mutta oli kamalaa, kun las vegasissa nick kaapattiin. eli minuun vetoaa se, että teho-osastossa henkilöt ovat suurimmaksi osaksi niin sympaattisia ja "oikeita", että heidän kohtaloistaan ja sattumuksistaan välittää. mikään ei ole pitkään aikaan harmittanut niin paljoa, kuin eilen lostin ja tehiksen päällekkäisyys.
 
Mindrel sanoi:
hah, joku muukin pitää tybaltia aina tybaltina. tosin on se myös vähän toulouse.

Toulouse se on! Mietin mistä ihmeestä kyseinen henkilö on tuttu, mutta Toulousehan tohtori Clemente on. Aww, lisäsyy katsoa Tehistä (niin kuin niitä tarvittaisiin lisää!).

Mielenkiintoinen hahmo. A real pain in the ass, I can imagine, mutta tehokas ja osaa työnsä. Aikamoinen persoona.

Vauhdikas jakso oli taas vaihteeksi ja näimme Raytakin enemmän. Saisivat unohtaa Morrisin kokonaan, on lähinnä vaivaannuttavaa nähdä hänet hölmöilemässä ympäriinsä enkä ollut kovin vakuuttunut seksuaalisesti virittyneistä kohdistakaan lopussa. Onhan se joo kivaa ja kaikkea, mutta kyseessä on kuitenkin sairaalasarja. Draamaa ja ihmissuhdesotkuja verellä ja sisälmyksillä höystettynä eikä mitään tylsää seksiä.

Luka oli kovin kiinnostunut koomapotilastaan, joka ei sittenkään ollut neliraajahalvautunut. Mitä luulette, herääkö nainen vielä koomastaan vai jääkö siihen tilaan? Aika mielenkiintoista tuollainen herääminen ja sitten vaipuminen takaisin koomaan.
 
Mindrel sanoi:
en ole aiemmin keksinyt syytä sille, miksi tavan csi on yksinkertaisesti paljon parempi kuin csi miami. tehistä katsoessani tulin siihen tulokseen, että syy on se, että en välitä piipinkään vertaa, miten miamin henkilöille käy. mutta oli kamalaa, kun las vegasissa nick kaapattiin. eli minuun vetoaa se, että teho-osastossa henkilöt ovat suurimmaksi osaksi niin sympaattisia ja "oikeita", että heidän kohtaloistaan ja sattumuksistaan välittää.

Hear hear! En olisi itse osannut sitä sen paremmin sanoa, koskien molempia tv-sarjoja.

Katselin tuossa melkein putkeen sekä viime- että tämän viikon jakson. Oli kyllä kiireitä samaan aikaan, mutta ainakin äskeinen jakso meni täysin ohi. :| Miksi kaikki hahmot ovat yhtäkkiä noin raivostuttavia? Morris, Eve, tämä uusi kaveri... Sam alkaa vaikuttaa oikein enkeliltä siinä rinnalla. Ja kuin naulaksi kaikkien ihanien, rakastettavien, lähteneiden henkilöhahmojen arkkuun, Halehille annetaan kenkää. Halehille! Eikö mikään ole enää pyhää? :cry: Kun ei Susaniakaan annettu pitää.

Pakko ruveta ostamaan niitä vanhoja kausia DVD:llä. Kuka lainaisi vähän rahaa?
 
Tuota, voiskohan joku ihana ihminen kertoa, mitä eilisessä jaksossa tapahtui, tultiin vasta kahdentoista aikaan kotiin Prahasta, niin meni ihan ohi.


Aivojensäätöongelmia löytyy täältäkin, Prahasta tarttui nimittäin mukaan ekan tuotantokauden boxi, ja vou. Ross ja Mark ja Benton ja Hathaway ja kaikki! Ja Carter on niin nuori! Ihan eksyksissä ja hädissään ja awww.. ^^ Ja välillä ihan pirun ärsyttäväkin.

Tällä hetkellä pilotin ja ekan jakson katottua ei kyllä oikeen mitään järkevää sanottavaa löydy. Täytynee tulla ihkuttamaan lisää, kohan olen kattonut noita enemmänkin.

Edit://Ai niin! Ne hoitajien haaleenpinkit takit, hyi kamala. Jotkut asiat ainakin on menny parempaan.
 
Viime- ja sitä edellisen viikon jaksot vois summata: Ei mitään merkittävää. Paitsi Pratt tappelee isänsä kanssa, sai tietää että ei sen äitikään ihan syytön isän poissaoloon ollut, ja Rayn tyttöystävä on 14-vuotias ja sil on klamydia.

On tosiaan ollu huonoja jaksoja nää. Toisaalta Clemente ja Eve on lupaavia, ja Luka hymyilee silloin tällöin.
 
Olin kiivetä viimeisessä kohtauksessa sohvan käsinojan yli. Se oli dramaattiselta kannalta hienosti toteutettu, ei minkäänlaista musiikkia, vain täysi hiljaisuus (ja varmaankin jokaisen katsojan henkilökohtaisesti tasollaan päästelemät äänet).

Jossakin joskus pohdittiin Noah Wylen poistumisen yhteydessä sitä, tehtäisiinkö Lukasta seuraava Carter. Jotenkin nyt tuntuu että siihen suuntaan ollaan menossa, enkä minä valita. Jos nyt epätoivoisesti yritetään hetkeksi jättää ulkonäkö- ym. seikat sikseen, niin Luka on hieno ja hyvin kehitetty henkilöhahmo, joka ansaitseekin vähän keskittymistä.

Ja se jakso? Parempi kuin pari edellistä, joka suhteessa. Alkaahan noista iärsykkeistäkin jotain löytyä (en tosin edelleenkään pidä Clementestä). Ja Gallant-kuvio oli hyvin toteutettu. Menin halpaan.

Lubenko tarvitsee tukkansa takaisin.
 
Minä huusin viime jakson lopussa telkkarille. (Anteeksi naapurit, en minä tahallani.) Eieieieiei. Ei taas Lukaa ja Abbya, eiei, se on jo käytetty ja katsottu ja todettu huonoksi vaihtoehdoksi. Ei enää!

Voi Gallant ja Neela. Voi rokkipoikalääkäri. Voi kuollut pikkutyttö (pitkästä aikaa hätkähdyttävä tapaus).

Minun on ikävä Carteria. (Ja minäkin haluan Tehis-bokseja.)
 
Voi ei, Luka/Abbya taas. (Ei millään pahalla, minusta nuo ovat vaan parempia ystävinä ja työkavereina.) Sinänsä kyllä hyvin ja luontevasti toteutettu tilanne tuon traagisen pikkutytön jälkeen, se sopi siihen. Minä en vaan tykkää. :p

Minä olin jo ihan varma että Gallant tulee sinkkiarkussa takaisin ja Neela ja Ray pääsevät lämmittelemään suhdetta, mutta ei sentään.
 
Kertooko se enemmän omasta kieroudestani vai Teho-osaston suhdeköyhyydestä, että mun "lempparisuhde" tällä hetkellä on Neela & Gallant? Hmm, tarkemmin ajatellen, eipä siellä niitä suhteita juuri ole, voin ehkä huokaista helpotuksesta. :D

Enää en pidä Clementeä lupaavana, ja Evestä tulee vaan jatkuvasti mieleen Kolmas kivi auringosta... Tahtoo Susanin takas!

Pidin Lukan ja Prattin työstä sen poliisin käden kanssa. Siinä oli mukavasti huumoria, eikä kaikki mennyt joko kerralla nappiin tai päätynyt täyteen katastrofiin.

Mäkin olin ihan eieiei Lukasta ja Abbysta, mutta myönnän että voisin tottua ajatukseen. Ja onko tullut mieleen, että niillä saattaa olla yhteiset päämäärät: lapsi. Lukan kohdalla se nyt on ihan selvää, mutta olen muistavinani jotain pieniä viittauksia joista olisi voinut tulkita että Abby ei enaa ole ihan niin lapsettomuuden kannalla kuin joskus.
 
fanye sanoi:
Ja onko tullut mieleen, että niillä saattaa olla yhteiset päämäärät: lapsi.
Onhan se tullut, osittain sen takia että siitä on täälläkin mainittu. Minä näkisin mielelläni sen lapsen. :) Eri asia sitten onko se riittävä pohja toimivalle liitolle.

Nyt kun tähän ajatukseen alkaa tottua, ei uusi Luka-Abby-kuvio tunnu enää ihan niin järkyttävältä. Luotan Tehiksen käsikirjoittajiin sen verran, että osaavat tehdä uudesta "kierroksesta" jotain muutakin kuin pelkkää vanhan toistoa. Ensi viikolla ehkä nähdään mihin suuntaan tästä lähdetään.
 
Oi, Teho-osasto! Tämän illan jakso oli upea. Jotenkin heti siellä helikopterikatolla tuli tunne, että nyt käy huonosti. Helikopterit tuo selvästi huonoa onnea... En nyt tosin ihan täysin käsittänyt, että mitä siinä itse onnettomuudessa tapahtui, lentokone tippui mutta miksi?

Adrianin kuolema sai jopa itkun aikaan. Luka ja Abby ei enää ensireaktion jälkeen ole niin eiei, aamukohtaus huvitti ja loppukohtaus säälitti, voi Lukaa.

Mutta parasta kaikessa: Gallant. Niin söpöä.

Oletteko muuten koskaan miettineet, miksi osan ajattelee aina sukunimillä, mutta toiset etunimillä?. Carter on aina Carter, kun taas Luka on aina Luka.
 
Ylös