Usvajaisten kylä, offtopic

Vehka sanoi:
Ryövääjä varastaa hahmolta tietämättä tämän kykyä. Jos hän osuu usvajaiseen, Uhrautujaan tai vapaamuurariin, molemmat ovat siitä lähtien mokomia. Samoojan/Näkijän/kuusimurmelin/kamikazemurmelin tapauksessa toinen menettää kyvyn.
Mieleen muuten tuli, että jos Ryövääjä varastaa kyvyn hahmolta, joka on usvamieli, niin mitäs silloin tapahtuisi? Tulisiko molemmista usvamieliä, siirtyisikö tämä ei-toivottu lahja ryövääjälle vai pysyisikö se ainoastaan aiemmalla omistajallaan. (Ja älkää nyt taas vaan luulko että olen jotakin jiiiänee...;))
 
mmprrfftg. Kyllä minulla on selitykseni, odottakaahan vain =P Ja sitä paitsi olen vain edesmennyt viaton kylähullu, joka tahtomattaan muuttui usvajaiseksi. En olisi halunnut, olin niin kiltti ja kiva höpsö. ;)
 
Minä niin toivoin pääseväni usvajaiseksi. Olisin saanut siitä tuhat kertaa paremmat sävärit kuin vakoojan roolista Scotland Yard -lautapelissä. Omintakeinen sekoitus loogisuutta ja arvaamattomuutta taktiikkanani...

Jos joku vielä paljastumaton usvajainen haluaa tehdä todella ovelan tempun, niin hän kirjoittaa myös toivovansa että olisi usvajainen...
 
Papa Legba sanoi:
Jos joku vielä paljastumaton usvajainen haluaa tehdä todella ovelan tempun, niin hän kirjoittaa myös toivovansa että olisi usvajainen...

Mä ainakin olisin mielelläni usvajainen. =)
 
Usvamielen ryövääntyessä ryöväristä tulee tietämättään usvamieli. Ja se säilyy myös toisella. Tasoitetaan sen verran.
 
Psst. En nyt tiedä onko jälleen tarpeellista ilmoittaa, mutta olen tänään klo 16.00 eteenpäin taas ilman nettiä, luultavasti vasta yön jälkeen (eli sunnuntaina) kerkeän kommentoimaan. Eli älkää vetäkö johtopäätöksiä jos en ehdi puhella teloituksen jälkeen... :)

Ja btw, tuliko siihen nyt selvyyttä että ilmoitetaanko siitä jos kaikki usvajaiset saadaan tapettua? Vai jatkuuko peli edelleen?

Ja tietenkin perinteitä kunnioittaen saatoin kysyä tuon vain hämätäkseni muita. ;)
 
Pelinjohtajia pitäisi olla kaksi aikataulujen vuoksi. Ykkösjohtaja ja kakkosjohtaja. Kiistatilanteessa ykkösjohtajan sana painaisi enemmän. En ole itse pyrkimässä der Spielführeriksi tai appariksi omien kiireideni vuoksi. Olisi vain hyvä juttu olla olemassa.
 
Papa Legba sanoi:
Pelinjohtajia pitäisi olla kaksi aikataulujen vuoksi. Ykkösjohtaja ja kakkosjohtaja. Kiistatilanteessa ykkösjohtajan sana painaisi enemmän. En ole itse pyrkimässä der Spielführeriksi tai appariksi omien kiireideni vuoksi. Olisi vain hyvä juttu olla olemassa.
Jepjep, sitähän Vehkakin itseasiassa tuolla aloitusviestissä aikanaan ehdotti: "Itse aion toimia PJ:nä, mutta olisi mukavaa, jos saisin jonkun, joka mahdollisesti voisi olla sijainen jos minulle tulisi jokin este. Annan kyllä hänelle täsmälliset ohjeet." Mutta kukaan ei tainnut ilmoittautua vapaaehtoiseksi - eihän väkeä muutenkaan turhan hurjissa määrin ilmoittautunut.
Mutta kenties nyt kun formaattia on täälläkin kokeiltu ja vähän kokemuksia saatu, saadaan seuraava peli (varmasti sellainen tulee jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin) järjestettyä sulavammin ja suuremmalla joukolla. :)
 
Koska olen nyt siirtymässä ajasta iäisyyteen, niin voisinpa vaikka kuolemani jälkeen olla kakkospeejiinä, jos Vehka sellaista tarvitsee. Saisin samalla tietää, mitä hahmoa kukakin pelaa :D

Ylimääräisenä metapelauksena veikkaan tässä hahmojen rooleja (ja nämähän eivät sitten kerro mitään, koska saatan vain hämätä jiiänee):
Usviksia olivat siis Tenio ja Aiwendil ja veikkaan Ailaa viimeiseksi (toinen mahdollisuus on, että kuolleen lääkärimme henki on jollain oudolla taialla vallannut Ailan mielen ;))
Uhrautuja on sitten Dolphin.
Usvamielenä pidän itseäni kunnes toisin todistetaan.
Kamikazettaja oli Pagba ja Micco kai se näkijä nyt oli.
Toinen samooja puuttuu - jos Caps oli toinen. Veikkaan Ficaa.
Juspe ja Tix ovat ilmiselvä vapaamuuraripari.
Kuusimurmeleita oli siis vissiin kaksi. Myy ja Haltiamieli?
Poppy voisi olla ryövääjä eli siis munkkiveljen kielenkäytössä jadialainen luontovampyyri.
Samooja jää sitten ihan tavalliseksi tallustelijaksi.
 
Sain hyvät naurut tuosta Ereinionin viestistä. Et voisi olla enempää väärässä. :D Ja tämä ei tietenkään tarkoita että olisin usvajainen jne.
 
Ereinionille lähti roolilista, ja jos minua ei näy sunnuntai-iltaan mennessä, hän hoitaa homman. Kun siis ilmoitatte suojeltavanne, unikohteen, ryövättävän ja usvajaisten kohteen, ottakaa yhteyttä myös Ereinioniin. Kiitoksia.
 
Sen verran vielä muistelen elonpäiviäni, että täytyy sanoa olevan oikeasti aika rankkaa joutua syyttömänä tuomituksi. :o Painajaisia en sentään nähnyt mutta vallan ikävää tuollainen oli. (Tai sitten minä vain eläydyin rooliini aivan liian hyvin :p)
 
Minä olen pelännyt mahdollista tuomiota siitä lähtien kun arvon edesmennyt lääkärimme otti tuhkimomaisen pienet kinttuni syyniin... X/
Enivei, tämä on varmaan selitetty tuhat kertaa mutta varmistan vielä, voiko kuolemaantuomittu antaa toiveita viimeisitä sanoistaan?
Ja kuten hyviin tapoihin kuuluu, kysyn tätä vain kaverini puolesta jota tämä vaivaa, älkää siis kuvitelko minkään häiritsevän minun mielenrauhaani! xD
 
Myylle: Sain minä ainakin kuolintapani näemmä läpi, vaikken Vehkalle mitään erityistä pyyntöä laittanutkaan, joten eiköhän viimeisiä sanoja peejiille lähettämällä ne mieleisekseen saa. Ainakin minä lupaan ottaa toiveet huomioon, Vehkasta en tiedä.
 
Voi, viimeisiä sanoja voi jättää ja kuolintapaa toivoa, samoin kuin usvajaiset voivat ehdottaa, miten listivät uhrinsa.
 
Ettekö hautaa Ereinionin luita vai hautasitteko ne jo jossakin välissä? Pitää merkitä se hauta tuonne karttaan.
 
Miccoh sanoi:
Ettekö hautaa Ereinionin luita vai hautasitteko ne jo jossakin välissä? Pitää merkitä se hauta tuonne karttaan.
Heh, vainajat ja pakanajumalat ehtivät jo muistutella aiheesta. Noh, nyt Ereinionin tuhkia on lähdetty keräilemään.
 
Hahaha! Mä olen haka tässä pelissä. Jo toinen viaton hengiltä meikäläisen toimesta. :D

Vehka, ainoa mitä ihmettelin oli se kun laitoit että minun äänien seuraukset. Mähän taisin olla vika joka antoi Myylle äänensä. :D

Mutta juu, minä loistan! :)

Sori Pikku Myy, ei mitn henk koht. :)
 
Ylös