Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Yökukkujien tunkio! ~klo 1.00 - 5.00

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Merri, 15.06.2014.

1. Constantine

Constantine Arvovalintojen tekijä, grafiikan mesenaatti

Toistuvat ilta-yölliset nielemisvaikeudet voivat olla jännittävä juttu.

Siis ainakin kunnes eukatastrofi päättää talloskella paikalle, ts. Googlen avustuksella paljastuu, että eipä se sitten ollutkaan käynnistyvää ALS:aa ihan vielä, vaan "pelkkä" kalsiumin puutosoire. Purutablettivarasto (eli purkinpohjapuolikkaat) ovat toisinaan melkoisen mukavia pikku aarteita.

2. Lindëalda

Lindëalda Hobiittinen

Joko pääsykoestressi tai minulle täysin tuntematon syy on aiheuttanut unettomuutta jo useampana yönä. Tänäkin yönä olen käynyt läpi koko rentoutumisharjoitusarsenaalini ilman minkäänlaista toivoa nukahtamisesta. Positiivista on, että jaksoin yrittää rentoutumista lähes koko yön, ennen kuin luovutin ja otin kännykän käteen. Voin vain toivoa, että tämä helpottaa, kun ennakkotehtävät on tehty. Saa olla taas pari viikkoa sen jälkeen rauhassa ja keskittyä treenaamiseen.

3. Constantine

Google+:n ja sen nettiyhteisöjen kohtalonhetki, 2. huhtikuuta lähestyy. Mikä tulee iskemään kuin jumalainen hyökyaalto muun muassa Languages of Middle-earthiin, sen ketjuihin ja sisältöihin.

Niin muodoin tiedän, mitä minä ja kirjaston julkinen tulostin (+ paperi + muste ;)) teemme kohtsillään tehotuksutellen yhdessä, maanantaipäivän valjettua. . . siltikin vaikka tietyt Google Driven ja docs.google.com'in hostaamat kielimieliset sisällöt tulisivat tiistain luonnonmullistuksessa säilymäänkin.

Last edited: 01.04.2019
  4. Koen oikeudekseni kirjoittaa tähän topicciin, vaikka kello onkin jo puoli 6. Ainakin olen otsikon mukaisesti kukkunut koko yön.

Ensimmäinen yö omassa asunnossa. Ei ahdista, ei jännitä, eikä erityisesti nukuta. Kädet jumissa kantamisesta. Entinen vuokralainen jätti monta viherkasvia, ne ovat kauniita. Saa nähdä kauanko ne pysyvät hengissä. Saan ottaa koiran kylään!!! Äiti niin tunteisiin vetoavasti selitti, kuinka katseli meitä (minua ja koiraa) makaamassa sylikkäin sohvalla ja sanomassa jäähyväisiä koko aamun. Vuokraemäntä antoi luvan ottaa Lilyn kylään. Se oli ainoa murheeni tässä muutossa ja nyt sekin on pyyhitty. Lily on kyllä sylikoiraksi melko suurikokoinen (kultainennoutaja) :p.

Koko perhe oli täällä auttamassa minua. Kaikki pitivät tästä asunnosta. Kaikki olivat kerrankin iloisia. Söimme yhdessä pitsaa. Minua ei ollenkaan kaduta, että otin ensimmäisen asunnon, mitä menin katsomaan. Kun kaikki lähtivät, kaverini tuli kylään ja join liikaa kuohuviiniä. Se on kuitenkin ehkä anteeksiannettavaa, tänään :D.

Täällä on kaunista ja hirveän valoisaa ja kaikki astiani ovat värikkäitä. Asun omasta mielestäni parhaassa kaupunginosassa. Tämä tuntuu jo nyt kodilta. Olen väsynyt ja ylikierroksilla, mutta iloinen tästä kaikesta. Vähän huolestunut tulevaisuudesta ja kesätöistä, raha-asioista, siitä osaanko käyttää pyykkituvan pesukonetta, vihaavatko naapurini minua ja miksi ihmeessä järjestin itselleni treffit huomiselle. Mutta kaikki on aivan hyvin juuri nyt.

Lindëalda, Satekai, Gretchen ja 11 muuta tykkäävät tästä.
  5. Constantine

Aamulla odottava lääkärin vastaanotto on positiivinen ajatus, vaikka sen takia joutuukin nukuttamaan itsensä lähempänä päivänkävelijöiden aikatauluja ja kaikki oikeasti merkittävät työt, tavoitteet sekä (terveydellisessä tienristeyksessä seisovan) vastuuihmisen teot jäävät jälleen kesken.

Hetkiseksi.

Last edited: 05.04.2019
  6. Sidhiel

Sidhiel Rajatapaus

Hömelönä kittasin kahvia suunnilleen litran tänään. Joten eipä nukuta ei. Vähän ärsyttää, koska uni olisi aika tärkeää ottaen huomioon sen, että huomenna pitää tehdä asioita jotka ovat keskellä päivää ja vaativat sen lisäksi aivotoimintaa.

Edit 4.52 ei vieläkään unta. Raivostuttaa. En sitten näköjään nuku.

Last edited: 24.04.2019
  7. Lindëalda

Lindëalda Hobiittinen

Aivoni eivät suostu uskomaan, että pääsykoe on jo ohi. Olen puoli yötä nähnyt unta nuotista, joka pitäisi prima vistata, mutta kerta toisensa jälkeen kakin mahdollisuuteni. Pitäisi kai yrittää jatkaa unia, mutta nuotin kuva on palanut verkkokalvoilleni ja näen sen silmät sulkiessani.
    Todellisuudessa koe meni ehkä riittävän hyvin, ainakin päätellen siitä, mitä kaksi opettajaani osasivat lukea paniikkisten ja itsesyytöstä täynnä olevan analyysini rivien välistä. Nyt en voi tehdä enää mitään. Olen kerta kaikkiaan antanut parhaani. Milloin aivoni mahtavat tajuta sen?

8. Samooja

Samooja Kontulainen

En yleensä koskaan ole hereillä tähän aikaan jotta voisin kirjoittaa tähän topikkiin.
    Tällä hetkellä olen poikkeuksellisesti muutaman yövuoron töissä joten olen luonnollisesti myös hereillä yöaikaan. Töissä on ison projektin käyttöönotto muutaman tunnin päästä, toistaiseksi kaikki on vielä rauhallista joten ehdin kirjoitella tännekin.
    Ensimmäinen yövuoro aina hieman puristamista; pitäisi saada rytmiä käännettyä jo ennen yövuoroa tai ainakin onnistua nukkumaan hyvät päiväunet ennen töihin lähtöä. Nyt en onnistunut kummassakaan koska olin vielä eilen töissä "päivävuorossa" - tai noh, lähes 11tunnin päivä ulottui kyllä myös illan puolelle. Päiväuniakaan en onnistunut kunnollisesti nukkumaan joten nähtäväksi jää kuinka valvominen onnistuu. Energiajuomia ja kahvia on kyllä saatavilla, joten jos sitä sitten kofeiinin voimalla...

Muutoin kyllä pidän yövuoroista. Nuorempana en oikein osannut nukkua päivisin ja yövuorot olivat sen vuoksi hankalia, vanhemmiten sitä on ilmeisesti alkanut nukkumaan paremmin. Edellisessä käyttöönotossa tein myös yövuoroja ja ne sujuivat yllättävänkin kivuttomasti. Toivottavasti tämä yövuoropätkä sujuu yhtä hyvin.

9. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Viime päivinä olen nukkunut oikein urakalla, joten tänään teki mieli valvoa, kun kerran olin herännyt. Taidan ottaa kahvia ja mennä parvekkeelle istuskelemaan aamuhämärissä.

Jaa somessa