Tahdon nostaa tämän nyt kun iski tylsyys ja ihkukohtaus.
Min ihastun vasta viime syksyn aikana Totoron myötä kunnolla Ghiblin leffoihin. Tähän mennessä olen nähnyt vasta Porco Rosson (joskus pienenä telkkarista), Tonari no Totoron, Howl's Moving Castlen, Princess Mononoken ja viimeisimpänä Spirited Awayn. Taitavat peräti olla kaikki Miyazakin teoksia, jos en väärin muista? Ainakin Nausicaa, Laputa ja Tulikärpästen hauta olisi pakko nähdä, ja tuo Miyazakin pojan kyhäelmä vaikuttaa enemmän kuin lupaavalta.
Muttasiis, olen aivan rakastunut Ghiblin tyyliin. Niin kaunista, niin elämänmyönteistä ja elämänmakuistakin, että. Ja aivan ihania hahmoja, varsinkin satuolennot ovat todella ihastuttavia. Viimeksi ihastelin niitä Spirited awayn nokipalleroita ja sitä ihme tipua ja jyrsijää, järkyttävän söpösiä! Vaikka toisaalta se kasvotonkin oli aivan ihastuttava, samoin sese 'kaamea' noita-akka. Ihana nenä! Mononokenkin katsoin vasta vähän aikaa sitten, ja rakastuin aivan korviani myöten niinhin metsänhenkiin. Se ääni mitä ne pitävät on niin hauska! Ja se oli ehdottomasti yksi hienoimpia kohtauksia kun se metsän kuningas/henki/sydän/mikäolikaan muuttui päivän valjetessa toiseen muotoonsa ja kaikki metsänhenget kerääntyivät sinne puiden latvoihin naksuttelemaan. Oij kun olisikin itse voinut olla paikalla!
Jaahas, sit vois syödä jotain ennenkun tämä fanityttöily pääsee taas ihan käsistä.